Fijnspuitsysteem Wall Perfect FLEXIO 995
www.wagner-group.com
Beste aankoop van mijn leven. Ik heb hiermee mijn volledige nieuwbouw in 5 dagen van twee lagen (primer en eindlaag) voorzien. De steel is lang genoeg dat je die gewoon boven je hoofd kan houden om plafond te spuiten, de flexibel lang genoeg dat je perfect een vlak van 5 à 6 meter kan afstappen zonder de compressor te verplaatsen.
Aanzuigen rechtstreeks vanuit de pot. Er wordt aangeraden de verf te verdunnen maar ik heb dat met mijn Sikkens verf niet gedaan en geen enkel probleem ervaren.
Mijn schoonvader volgde in mijn spoor om met borstel kleine hoeken en kanten (deuren etc) af te werken.
Ter illustratie: een slaapkamer heb ik zo van één volledige laag voorzien (muren en plafond) in 40 minuten. De tijdswinst was, vergeleken met mijn vorige verfklussen, gigantisch.
En het resultaat is echt wel mooi en egaal.
Overzetbril en mondmasker zijn aangeraden.
Wel moet je alles perfect afplakken (daar ben ik ook bijna een volledige week mee bezig geweest), want die nevel komt overal. (stucloper op de grond, overal, en afdekfolie over alle ramen, kozijnen, ballustrade, keuken, ... alles).
Verf heb ik matte verf van Sikkens gebruikt. Ik heb ze besteld op
https://www.deverfzaak.nl/.
Sikkens Alphacryl Pure Mat SF
Sikkens Alpha primer
De prijs is die van de Levi's verf in de brico, maar de kwaliteit is wel een stevige trap beter. Je kan op die website bestellen in de gewenste RAL-kleur. Die potten stonden in 24u aan mijn deur. Dus als ik zag dat ik een pot primer te kort ging komen bestelde ik er gewoon snel eentje bij.
Er zijn in mijn huis ook moeilijk bereikbare stukken (stukken hoge plafonds van 3,3m en een vide in de hal). Ik had (ook voor andere zaken in mijn nieuwbouw) een rolstelling met meerdere modules gekocht:
https://alumexx.nl/eco-line-a-b-c/ (ik heb de 3 modules, maar je kan ook enkel A, of A+B kopen). De basis module rolstelling was voldoende voor de hoge plafonds, en modules A+B+C voor opstelling in mijn vide om overal aan te kunnen.