Op welke partij zou je stemmen bij de eerstvolgende federale verkiezing?

• N-VA

• VB

• CD&V

• Open VLD

• Vooruit

• Groen

• PVDA

• Andere partij/blanco/geen stem

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat hebben we nu juist bereikt hiermee? Weeral gepasseerd.

De wet op de kernuitstap terugdraaien zou iets zijn maar die kans hebben ze laten liggen voor symbooldossiers.
Leverage om een realistisch beleid uit te werken.

En die wet gaat teruggedraaid worden. De kostprijs is alleen nog niet duidelijk.
Maar dat door het falen op federaal niveau gaat het ons waanzinnig veel kosten. De broek is al op de knieën voor engie, maar zijn daar nog niet tevreden mee.
Tegelijk keert engie aan al hun werknemers een extra winstbonus uit, tsja.

Leverage om een realistisch beleid uit te werken.

En die wet gaat teruggedraaid worden. De kostprijs is alleen nog niet duidelijk.
Maar dat door het falen op federaal niveau gaat het ons waanzinnig veel kosten. De broek is al op de knieën voor engie, maar zijn daar nog niet tevreden mee.
Tegelijk keert engie aan al hun werknemers een extra winstbonus uit, tsja.

Al dit heeft niets te maken met de verwezenlijkingen van de N-VA.
Het is niet omdat De Croo de clown uithangt dat De Wever ineens top is. Het is niet omdat men weeral met een gat in de begroting zit dat er met de N-VA geen gat zou zijn.
Nee, de federale regering gaat ze terugdraaien. De N-VA zal in het parlement moeten volgen.

Das nu al decennialang dat wij feitelijk nog nooit een begroting op orde gekregen hebben precies... en dat met zo een belastingsinkomsten...

Das nu al decennialang dat wij feitelijk nog nooit een begroting op orde gekregen hebben precies... en dat met zo een belastingsinkomsten...
Is toch niet raar als je ziet dat iedereen zijn hand uitsteekt en verwacht dat het gevuld wordt. Terwijl ze daarnaast over falende politiek spreken wanneer hun handje niet gevuld is. Of dat er voor alles en nog wat verwacht wordt dat de overheid moet tussenkomen en het oplossen...

Ik vind dat dus echt niet raar.
Hell onlangs te horen gekregen dat de minister van ambtenarenzaken heeft bevestigd dat de beloofde verhoging in de lonen (dus zoals afgesproken in het overleg met de bonden) nu toch zou goedgekeurd worden of zijn. En er zou doorkomen.

Van welk geld... kzou het echt niet weten...

En ondertussen staken de sossen voor nog loon bovenop de index. Hallucinant.

En de PS doet mee...

Bij ons zijn de eerste jobs al aan het verhuizen naar holland. Samen arm, het zou de slogan van links kunnen zijn.

Het is niet enkel links.
De Belgische politiek is in het algemeen verziekt.

Ziet iemand hier nog een uitweg zonder een ingrijpen van EU of een andere instantie die hier een technocratie installeert? En die zou dan nog op iets moeten trekken ook.

Het is niet enkel links.
De Belgische politiek is in het algemeen verziekt.

Ziet iemand hier nog een uitweg zonder een ingrijpen van EU of een andere instantie die hier een technocratie installeert? En die zou dan nog op iets moeten trekken ook.
Altijd een uitweg mogelijk- een knoert van een hervorming, niet zozeer een staatshervorming maar een zuiver fiscale hervorming.

Maar het is vooral wat Vlaanderen doet, doet het beter. En dat is ook wel zo.
Als ik kijk naar onderwijs, iets dat toch al decennia regionaal is.. lijkt me toch niet zo goed te gaan. Beter dan wallonië ja, maar gaat al 20 jaar naar beneden internationaal gezien en ja zo lang is de N-VA al aan de macht in Vlaanderen.

En ondertussen staken de sossen voor nog loon bovenop de index. Hallucinant.

En de PS doet mee...

Bij ons zijn de eerste jobs al aan het verhuizen naar holland. Samen arm, het zou de slogan van links kunnen zijn.
Waar haal je die info vandaan ? Ik vind er namelijk geen enkel spoor van terug in de berichtgeving.

Teken des tijds, het onderwijs. Vroeger kreeg je als kind thuis nog een paar lappen rond je oren als je het in de klas uitgehangen had, nu krijgt de leerkracht lappen van de ouders “want mijn prins(esjes zijn perfect”.

Als ik kijk naar onderwijs, iets dat toch al decennia regionaal is.. lijkt me toch niet zo goed te gaan. Beter dan wallonië ja, maar gaat al 20 jaar naar beneden internationaal gezien en ja zo lang is de N-VA al aan de macht in Vlaanderen.

Heeft nog nooit in de N-VA portefeuille gezeten en is altijd al het punt geweest waarop ze hebben moeten toegeven.
Want ook dat speelt mee. Het is niet omdat je in een regering zit dat alles van uw programma en visie kan verwezenlijkt worden.

Sommige zaken zijn nu eenmaal punten en beslissingen van andere partijen waar jij u achter moet zetten zodat men ook toegeeft op uw punten.

Heeft nog nooit in de N-VA portefeuille gezeten en is altijd al het punt geweest waarop ze hebben moeten toegeven.
Want ook dat speelt mee. Het is niet omdat je in een regering zit dat alles van uw programma en visie kan verwezenlijkt worden.

Sommige zaken zijn nu eenmaal punten en beslissingen van andere partijen waar jij u achter moet zetten zodat men ook toegeeft op uw punten.
lol ok, dus ze wegen serieus op een regering waar ze niet eens in zitten maar in een regering die ze al 20 jaar leiden (!) kunnen ze niet wegen op hun eigen coalitie partners.

Klinkt als een serieus rondje 'het is altijd een ander zijn fout'.

Is dat het soort leiderschap van de N-VA? Ik had hoop voor die partij 15 jaar terug, maar het is gewoon zielig/beschamend.

NVA gaat het niet doen.

Vorige regering was er een kans op de nodige 2/3de meerderheid om grondwetartikels open te zetten voor echte hervormingen de volgende regering (huidige).
Maar wat deed NVA als ze eindelijk een kans hebben om te doen wat ze al 20+ jaren beweren te willen doen? Ze veranderen plotseling van thema naar migratie en blazen ze de boel op vanwege het Marrakesh pakt waar ze zelf hadden aan meegewerkt.

Het is geen regeringspartij en het communautaire is enkel iets dat ze gebruiken om stemmen te ronselen.
Een stem voor NVA is een stem voor status quo.

Het is echt totaal uitzichtloos voor echte hervormingen.

NVA gaat het niet doen.

Vorige regering was er een kans op de nodige 2/3de meerderheid om grondwetartikels open te zetten voor echte hervormingen de volgende regering (huidige).
Maar wat deed NVA als ze eindelijk een kans hebben om te doen wat ze al 20+ jaren beweren te willen doen? Ze veranderen plotseling van thema naar migratie en blazen ze de boel op vanwege het Marrakesh pakt waar ze zelf hadden aan meegewerkt.

Het is geen regeringspartij en het communautaire is enkel iets dat ze gebruiken om stemmen te ronselen.
Een stem voor NVA is een stem voor status quo.

Het is echt totaal uitzichtloos voor echte hervormingen.

Klopt, Bart De Wever hoopt gewoon alle stemmen die naar VB zijn gelopen (omdat de NVA al een even waardeloze bestuurspartij is) terug te winnen.
Achja, is er eigenlijk nog opkomstplicht? Want het boeit mij toch totaal niet welke miskleunen "winnen".

Waar haal je die info vandaan ? Ik vind er namelijk geen enkel spoor van terug in de berichtgeving.

Je weet dat het staking is volgende week?

En het loonoverleg is opnieuw gestaakt tot maandag. Discussie over de extra premies en verhogen uitkeringen (boven de index). Denk niet dat het voorstellen van de liberalen zijn...

Je weet dat het staking is volgende week?

En het loonoverleg is opnieuw gestaakt tot maandag. Discussie over de extra premies en verhogen uitkeringen (boven de index). Denk niet dat het voorstellen van de liberalen zijn...
Ik weet dat het staking is volgende week. Maar de staking is niet voor meer loon. De staking, die ik heb teruggevonden, gaat over andere zaken met name :

1) tekort aan investeringen in NMBS
2) verbeteren arbeidsomstandigheden ( ergo gebrek aan personeel)
3) veiligheid in gedrang

Voor de rest dacht ik wel verstaan te hebben dat de premie een voorstel was van de liberalen omdat voor een loonsverhoging geen ruimte is. Voor de rest is dat een beslissing van de regering omdat de werkgevers en vakbonden er zelf niet uitgeraken. En dan mag iemand anders het voor hen oplossen.

Je zou verwachten van de private sector dat ze efficiënter zijn...

Volgens fractieleider in de Kamer Sofie Merckx is het duidelijk: “Ja, Stalin was een massamoordenaar. De mensenrechten zijn zwaar geschonden onder zijn regime.” Toch keert ze de dictator niet helemaal de rug toe in de krant ‘De Zondag’. “Ik wil niet zwart-wit kijken naar deze geschiedenis. Dat het nazisme is verslagen, is ook dankzij de Sovjet-Unie. Dat mag ook gezegd worden.”

Ze benadrukt dat er een groot verschil is met andere massamoordenaars zoals Hitler. De stelling ‘Hitler heeft ook goede dingen gedaan’ veegt ze helemaal van tafel tijdens het interview. “Komaan, je kan die twee figuren toch niet vergelijken? Er is een groot verschil tussen het fascisme en het communisme. Het communisme heeft goede dingen gerealiseerd. Zie de gratis gezondheidszorg in Cuba. Dat vind ik niet terug in het nazisme, hoor. Ik wil daarom met nuance kijken naar deze experimenten.”

Meer dan 3 miljoen doden zeker?

Meer dan 3 miljoen doden zeker?
Klinkt toch een beetje als een Jommeke-visie op de geschiedenis, en dat dan van een fractieleider.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
751
Weergaven
40K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
2K
Weergaven