Wielersport Bikeporn - Post hier je pics!

Waar ik woon in de Zwalmstreek of beter gezegd in het algemeen in de Vlaamse Ardennen zie je toch wel enorm veel Specialized en S-works fietsen. Ook in het befaamde scheldepeleton fietsen er veel met een Specialized/S-Works.
Hier in de regio zie je ook enorm veel custom gespoten S-Works fietsen van colormonkey wat een nevenbedrijf is van de specialized concept store S-Bikes die gelegen zijn te Geraardsbergen.
Ik wil nu niet specifiek reclame voor hun maken (ik ben totaal niet gesponsord door hun) maar ik kan ze zeker aanbevelen op vlak van service en kwaliteit en dat zowel S-Bikes als de lakkerij Colormonkey.
Al mijn S-works fietsen (inclusief deze Remco) komen van hun en ze weten ondertussen maar al goed dat ik een veel eisende ben op vlak van afstelling, afwerking en service en daar hebben ze ook geen problemen mee.

Ik zeg het soms wel eens: Specialized/S-works is een hoeren fiets geworden. Gewoon daar je er zoveel ziet van rondfietsen is het niet meer echt uniek. Maar de hoofdreden waarom ik het liefste voor een Specialized/S-works kies is voor mij vooral de geometrie. Ik heb in het verleden ook met BMC, Trek, Pinarello, Cervelo en nog diverse merken gereden en nooit heb ik exact dezelfde positie gehad zoals ik die op een specialized heb.

Trouwens mijn all time favoriete fiets was de S-Works Venge (laatste generatie venge). Kwa stijfheid en performantie vond en vind ik die beter dan de SL7. Het enige wat ik wel beter vind aan de SL7 is het terug invoeren van de threaded bottom bracket. Hieronder een foto van mijn custom gespoten Venge:


En voor deze gelimiteerde Remco Evenepoel editie fietste ik met een gelimiteerde SL7 ter ere van de groene trui in de Tour de France. Dus echt nieuw, buiten de 12 speed Dura Ace waar ik persoonlijk nog niet overtuigd van ben, voelt deze SL7 niet aan.


Mijn grootste teleurstelling van de laatste jaren was de Trek Madone. Dat kwam dan vooral door hun isospeed en hun oudere bottom brackets (de versie voor de T47 bottom bracket). Ik heb daar zelden lang probleem/kraakvrij met kunnen fietsen. Ook was die isospeed totaal mijn ding niet. In beklimmingen die ik al zittend deed had ik altijd een soort van verend MTB gevoel ookal stond die isospeed op zijn hardste stand:
Knap, wat spreekt je niet aan bij de nieuwe DA?

Ik ben recent geswitched van 11 speed mechanische Ultegra naar 12 speed di2, ik vind de sprongen in de nieuwe cassette wel aangenamer, dit wel voor een 11-34, iemand die met een 11-25 rijdt zal er vermoedelijk minder van merken.
 
Venge heb ik altijd de mooiste gevonden. Jammer dat ze die niet meer maken. Ik hoop dat canyon nooit die weg inslaat met de aeroad.
 
Venge heb ik altijd de mooiste gevonden. Jammer dat ze die niet meer maken. Ik hoop dat canyon nooit die weg inslaat met de aeroad.
Elk merk gaat in die richting. Maar de aeroad zit al dicht genoeg bij de 6,8kg dat het net zoals bij giant bvb de klimfiets zal zijn die verdwijnt of meer niche word.
 
Elk merk gaat in die richting. Maar de aeroad zit al dicht genoeg bij de 6,8kg dat het net zoals bij giant bvb de klimfiets zal zijn die verdwijnt of meer niche word.

Geen idee, lijkt me dat ze met de ultimate meer aero elementen aan het toevoegen zijn. Maar langs de andere kant hebben ze de aeroad dan ook wel weer minder agressief gemaakt.

Sowieso vind ik het wel raar dat die 2 fietsen nog naast elkaar bestaan want ze zijn zo goed als identiek qua geometrie en bijna verwaarloosbaar qua gewichtsverschil.
 
Nieuwe wieltjes, klaar voor Ironman 70.3 Aix en Provence

W1QuswB.png
 
Vorig jaar in Marbella eraf gereden bergaf...

Op welk niveau' fiets jij om zo'n machine te "rechtvaardigen".

Alé ik oordeel absoluut niet hoor, iedereen doet met z'n centen wat hij wil maar het is nu geen fiets voor de gemiddelde liefhebber :D

Ziet er trouwens fenomenaal uit :love:
 
Op welk niveau' fiets jij om zo'n machine te "rechtvaardigen".

Alé ik oordeel absoluut niet hoor, iedereen doet met z'n centen wat hij wil maar het is nu geen fiets voor de gemiddelde liefhebber :D

Ziet er trouwens fenomenaal uit :love:
Een FTP van 3W/kg natuurlijk :unsure:

Nee ik dacht dat hij al vaker een halve iron man onder de 5u heeft gedaan en al vaker top 50 is geëindigd.
Een professionele recreant dus :p
 
Op welk niveau' fiets jij om zo'n machine te "rechtvaardigen".

Alé ik oordeel absoluut niet hoor, iedereen doet met z'n centen wat hij wil maar het is nu geen fiets voor de gemiddelde liefhebber :D

Ziet er trouwens fenomenaal uit :love:
Ik heb meerdere top 30 plaatsen in Ironman 70.3 circuit (ga er dan vanuit dat er dan 15 tot 20 profs aan de start staan) en podia in age groups, 2x gekwalificeerd en deelgenomen aan WK 70.3. In binnenland doe ik meestal mee voor top 10, top 15. Is natuurlijk ook gewoon leuk om een mooie fiets te hebben ;)

Ik heb trouwens heel veel geluk gehad met de aankoop van de wielen want ze waren mis afgeprijsd in een webshop 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Mooi!
Waarom voor een Lapierre gegaan?

Merci!
Ik had geen voorkeur naar merk. Ik kwam de fietswinkel binnen en deze stond daar in mijn maat te blinken. Dat icm interessant deal maakte dat ik hem nog dezelfde avond bestelt heb.

Wel grappig: de verkoper werkte vroeger bij de Skoda garage waar ik ook 2 auto's gekocht heb. Dus de Niels heeft mij 2 auto's en ne fiets verkocht.

Eerste ritje achter de rug vandaag. Voelde al meteen lekker vertrouwd.
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan