Bikeporn - Post hier je pics!

Geraak je dan niet in de problemen met de lijn van je ketting?
Neen, omdat die 1x chainring zo ontworpen is dat die in het midden zit, tussen de posities van een 2x. Nuja, chainline is altijd een issue met 1x systemen op de uitersten van de cassette, ketting zal altijd wat schuin lopen in die situaties, is inherent aan het systeem.
 
Neen, omdat die 1x chainring zo ontworpen is dat die in het midden zit, tussen de posities van een 2x. Nuja, chainline is altijd een issue met 1x systemen op de uitersten van de cassette, ketting zal altijd wat schuin lopen in die situaties, is inherent aan het systeem.
Ja dat ken ik van mijn 1x12 xt op MTB. Maar als ik mijn 2 bladen van de krank haal en er 1 in de plaats zet, komt die dan niet automatisch op de plaats van de (vroegere) grootste te zitten? Ik had verwacht de hele krank te moeten verwisselen.
 
Het blad van op de foto (Absolute Black) wordt gemonteerd op de boutjes van het grote blad van een 2x, maar de vorm is zo dat de tanden dichter naar het frame steken vergeleken met een 2x... allé: 't is te zeggen: dat blad is recht, een 2x groot kettingblad van Shimano heeft een offset naar buiten toe, dus je tanden steken verder van het frame dan de montagepunten.

Nu, niets belet je van een GRX crankset te installeren, die passen 1-op-1 in de trapaslagers van een 105. Grootste probleem gaat daar zijn: eentje vinden. Ik heb binnenkort een gebruikte 175mm in de aanbieding, maar da's wel een 2x (de cranksets+spiders van GRX 1x en 2x zijn hetzelfde)
 
Het blad van op de foto (Absolute Black) wordt gemonteerd op de boutjes van het grote blad van een 2x, maar de vorm is zo dat de tanden dichter naar het frame steken vergeleken met een 2x... allé: 't is te zeggen: dat blad is recht, een 2x groot kettingblad van Shimano heeft een offset naar buiten toe, dus je tanden steken verder van het frame dan de montagepunten.

Nu, niets belet je van een GRX crankset te installeren, die passen 1-op-1 in de trapaslagers van een 105. Grootste probleem gaat daar zijn: eentje vinden. Ik heb binnenkort een gebruikte 175mm in de aanbieding, maar da's wel een 2x (de cranksets+spiders van GRX 1x en 2x zijn hetzelfde)
Ik vind de RX600 1x11 crank toch leverbaar voor een kleine 100 euro. Da's het overwegen waard.

Merci voor de info!
 
Canyon Grail AL 7 op de kop kunnen tikken. Het is mijn eerste ervaring met een gravel bike. De eerste testrit op een lokaal Bloso MTB parcours was alvast veelbelovend. G-one Bite banden geven bijzonder veel vertrouwen. De fiets kan veel meer dan ik op dit moment aandurf, maar alvast bijna al mijn PR's aan frut gereden.

1 nadeel: die 2x11. Ik ben op mijn MTB 1x12 gewoon waarmee je toch een stuk minder moet anticiperen. Op een parcours waar je veel moet draaien en keren met venijnige hellingen die soms uit het niets opdoemen, is het vaak wat zoeken om correct te zitten qua versnellingen. Met die 1x12 of 1x11 weet ik perfect waar ik uitkom bij het versmijten, maar nu geraak ik mijn flow volledig kwijt en is het zoeken. Nu, tzal wel verbeteren met de fiets te leren kennen, maar ik zal tocht eens bezien of een 1x mogelijk is.

Die hebben toch meestal zwarte vork, toch op de site? Wel mooier een geheel. Waar op de kop getikt?
 
Foto is niet zo duidelijk maar volgens mij heeft die ook die lelijke lasnaden niet.
De lasnaden zijn gelijk aan de huidige Grail AL. Ik vind ze op de site veel storender dan in het echt. In de oude reviews (release in 2019 denk ik) waren de lasnaden al hot topic.
Die hebben toch meestal zwarte vork, toch op de site? Wel mooier een geheel. Waar op de kop getikt?
Een vriend wist hem staan.


Als fervent MTB'er altijd wat smalend naar de gravel-opkomst gekeken, maar dat is na 1 rit al volledig bijgesteld.
 
Beetje gepoetst…

SuX2Bui.jpg
 
Veel leute gewenst! Stevig geladen wel?
Thanks! En ja, schijn bedriegt wel een beetje, die ene zak zit nu een volledige tent in, waar de stokken nog bij mijn kompaan gaan zitten :) De zijzakken lijken dus zwaarder beladen dan ze zijn. Heb 2 jaar geleden gereden zonder zijzakken en ongeveer even veel meegenomen, maar dat was echt nest met zo twee lange "saucissen" aan stuur en zadel :p
 
Thanks! En ja, schijn bedriegt wel een beetje, die ene zak zit nu een volledige tent in, waar de stokken nog bij mijn kompaan gaan zitten :) De zijzakken lijken dus zwaarder beladen dan ze zijn. Heb 2 jaar geleden gereden zonder zijzakken en ongeveer even veel meegenomen, maar dat was echt nest met zo twee lange "saucissen" aan stuur en zadel :p
Laten we ook eerlijk zijn, heel handig zijn die saucissen niet he. En zo'n stuurtas is toch een pak makkelijker met een recht stuur. Als je toch op asfalt of snelle gravel blijft, zou ik ook bij panniers blijven hoor (maar dan wel kleintjes van 10l)
 
Terug
Bovenaan