BG = biergenieters: beertasting in Brugge

Wie heeft interesse, en passen datum en locatie?

  • Brugge, zaterdag 18/11

    Stemmen: 6 54,5%
  • Brugge, zaterdag 16/12

    Stemmen: 3 27,3%
  • Liever een andere locatie

    Stemmen: 4 36,4%
  • Liever een andere datum

    Stemmen: 4 36,4%

  • Totaal aantal stemmers
    11
@Beffer : blijkbaar zijn er beperkingen voor wie jou een private message mag/kan sturen, dus langs deze weg: bedankt voor het gezelschap en hopelijk veilig (en op tijd) thuis geraakt! :)
Ik ben veilig thuis geraakt (hopelijk jullie ook). De Brugse bieren zijn alvast goedgekeurd! Bedankt voor de gezellige avond @Noctilucus @Fabian @TRUMP, zeker voor herhaling vatbaar :thumb:
 
Klein verslagje? Wat was goed en wat viel wat tegen?

Mijn perspectief:

Wat was goed:
+ het gezelschap! (y)
+ Medard: simpele brasserie snacks (bv. spaghetti, lasagne) maar lekker en absoluut ongelofelijke prijs-kwaliteit, en een relaxte atmosfeer... ook buiten Brugge centrum betaal je gemakkelijk het dubbele voor iets gelijkaardigs; vriendelijke eigenaar trouwens, dus gelukkig dat @TRUMP en jij dit aangeraden hadden!
+ Brugs Beertje: onovertroffen keuze qua bieren en bierstijlen
+ De Republiek vond ik beter dan verwacht

Wat viel tegen:
- de stiptheid van mijn bus :oops: en in het algemeen het gebrek aan latere bussen/treinen vanuit Brugge
- toch de drukte van de Brugse horeca onderschat, zelfs op een regenachtige november dag: op 3 plaatsen nét binnen geraakt (Brugs Beertje, The Monk, De Republiek), op 2 plaatsen zat het gewoon vol (De Garre, Le Trappiste) wat een paar gaten in het voorziene biermenu geslagen heeft
- ook een beetje onderschat hoe lang je op elke plaats blijft (maar dat is ook wel dankzij het aangename gezelschap): uiteindelijk maar 4 stops gedaan + eten; bij die georganiseerde bierwandelingen zal de nadruk meer liggen op tempo-tempo
- lokale bieren zijn leuk maar niet altijd de beste keuze of het meest uitgesproken qua smaak
- het enthousiasme van de bediening in The Monk :p
 
Zaten jullie toevallig rond 20u in Brugs Beertje?

Ik was toevallig met de madam weekendje aan zee en klein uitstapje naar Brugge gedaan (ondanks scheitweer) en wou daar binnen iets gaan drinken maar geen plaats en zag een tafeltje met paar kerels zitten 😄
 
Zaten jullie toevallig rond 20u in Brugs Beertje?

Ik was toevallig met de madam weekendje aan zee en klein uitstapje naar Brugge gedaan (ondanks scheitweer) en wou daar binnen iets gaan drinken maar geen plaats en zag een tafeltje met paar kerels zitten 😄

Nee, wij waren er eerder rond 17u45 - 18u15. Er zullen dus nog tafeltjes met ongure individuen geweest zijn :p
 
Zaten jullie toevallig rond 20u in Brugs Beertje?

Ik was toevallig met de madam weekendje aan zee en klein uitstapje naar Brugge gedaan (ondanks scheitweer) en wou daar binnen iets gaan drinken maar geen plaats en zag een tafeltje met paar kerels zitten 😄
Nee zal rond 17.45 geweest zijn.

Alles wat Noctilus zegt, sluit ik me volledig mee aan.

Geslaagde eerste editie! Ik zie een vervolg zeker wel eens zitten. Dus als er mensen zich geroepen voelen om in de toekomst eens op een andere plaats iets te doen.... SHOOT!
 
Terug
Bovenaan