BG = biergenieters: beertasting in Brugge

Wie heeft interesse, en passen datum en locatie?

  • Brugge, zaterdag 18/11

    Stemmen: 6 54,5%
  • Brugge, zaterdag 16/12

    Stemmen: 3 27,3%
  • Liever een andere locatie

    Stemmen: 4 36,4%
  • Liever een andere datum

    Stemmen: 4 36,4%

  • Totaal aantal stemmers
    11
Goeie vraag, ik vroeg me dat gisteren al af. Blijkbaar stond de poll op anoniem (1e keer dat ik een poll aanmaak), weer iets bijgeleerd...

Dus als de 2 andere deelnemers zich bekend kunnen maken, zou dat heel handig zijn :p
Gij kieken! Ma bon bier en fret werken als een rode lap op een stier vo mij so you can count me in ✋️. Ik ken geen kloten van de streek dus ik vertrouw erop dat jullie mij naar de goeie plaatsen gidsen. Kben ook benieuwd naar de locale degustaties (buiten Brugge trippel ken ik er geen)
 
Gij kieken! Ma bon bier en fret werken als een rode lap op een stier vo mij so you can count me in ✋️. Ik ken geen kloten van de streek dus ik vertrouw erop dat jullie mij naar de goeie plaatsen gidsen. Kben ook benieuwd naar de locale degustaties (buiten Brugge trippel ken ik er geen)

Brugge Tripel wordt al bijna 20 jaar niet meer in Brugge gebrouwen maar door Palm in Steenhuffel, een goeie 100 km uit de buurt 😬

Bij Bourgogne des Flandres (brew pub) vinden we wel iets echt lokaal; op de andere locaties zullen ze wel iets van Fort Lapin, Brugs Bierinstituut,... op de kaart hebben staan. En een Straffe Hendrik Quadrupel is ook niet mis en lokaal.

Geen idee hoe de sfeer daar nu nog is in de Republiek, die zijn daar toch ook al geregeld van uitbaters en kaart veranderd? Al enkele jaren geleden dat ik er nog geweest ben.

Goed om te weten! Ik ben er zelf nog nooit geweest, wel positieve dingen over gehoord. De recente reviews lijken mee te vallen behalve het eten - maar het plan was sowieso al om naar L'Estaminet of Stoupa te gaan. En als de service écht te slecht zou zijn voor een drankje, hebben we genoeg alternatieven...
 
Goed om te weten! Ik ben er zelf nog nooit geweest, wel positieve dingen over gehoord. De recente reviews lijken mee te vallen behalve het eten - maar het plan was sowieso al om naar L'Estaminet of Stoupa te gaan. En als de service écht te slecht zou zijn voor een drankje, hebben we genoeg alternatieven...
Op tijd eten als de Garre al stop 3 zit :oi22:
 
Geen idee hoe de sfeer daar nu nog is in de Republiek, die zijn daar toch ook al geregeld van uitbaters en kaart veranderd? Al enkele jaren geleden dat ik er nog geweest ben.

Tgoh ben zelf Bruggeling. Mix tussen hipsters, locals & touristen. En ze aanvaarden geen cash. Denk wel dat je gelukkiger gaat zijn in de kelk. En de Langestraat waar De Kelk gelegen is nog toffe buurt. Leuke restaurants & bars.
 
Als het ooit in Antwerpen is of kanten van Leuven of tegen Limburg dan graag.

Hasselt-Brugge met de trein is qua reistijd wat te lang in verhouding met hoelang de meet up zelf duurt en ik vertrouw de NMBS niet voor de voorlaatste of laatste trein nog terug te pakken en dan is het feest al vroeg voorbij als ik nog terug in Hasselt wil geraken.
 
Dus voor deze editie hebben we tot nu toe: @TRUMP, @Beffer, @Fabian en mezelf. Wie nog zou komen, gelieve dat tussen nu en de 18e hier te posten, anders zijn we met 4 weg ;)

Afspraak op zaterdag 18/11 om 17u aan het station van Brugge. Laat maar weten mocht er iemand zijn bus/trein iets later toekomen (zonder vertraging), dan weten we dat ook al. Mijn bus komt in theorie toe om 16u57.

Exacte plaats van afspraak: aan de rode pijl; aan de trappen bij droog weer, net rechts ervan onder dat afdak bij regenweer. Als ik eraan denk, breng ik een blad mee met "BG" op om het officieel te maken, dan moeten we niet elke random toerist die per ongeluk daar staat aanspreken :p
Voor wie het station van Brugge niet zou kennen, als je naar de uitgang aan de voorkant gaat, kom je in het groene kader buiten (trappen van de sporen naar beneden, richting stationsplein, niet richting uitgang Sint-Michiels)

a0d2pjc.png
 
Eergisteren ne serieus stuk in mijn kloten gehad. Ne fles wijn, ne colonel als dessert gefret met een glaske pure vodka erbij, een paar cocktails om vervolgens af te sluiten met een viertal duvels. Oprecht geen idee hoe ik thuis ben geraakt (ergens in de goot belanden met mijn broek half naar beneden met pijn in mijne hol had dus best mogelijk geweest). Tegen zaterdag zal ik opnieuw fit zijn, al is het wel mijn bedoeling opt gemakse te degusteren en te genieten ( en vo de veiligheid de laatste trein huiswaarts nemen om dergelijke nieuwe uitspattingen te voorkomen 😅)
 
Terug
Bovenaan