BG = biergenieters: beertasting in Brugge

Wie heeft interesse, en passen datum en locatie?

  • Brugge, zaterdag 18/11

    Stemmen: 6 54,5%
  • Brugge, zaterdag 16/12

    Stemmen: 3 27,3%
  • Liever een andere locatie

    Stemmen: 4 36,4%
  • Liever een andere datum

    Stemmen: 4 36,4%

  • Totaal aantal stemmers
    11
Eergisteren ne serieus stuk in mijn kloten gehad. Ne fles wijn, ne colonel als dessert gefret met een glaske pure vodka erbij, een paar cocktails om vervolgens af te sluiten met een viertal duvels. Oprecht geen idee hoe ik thuis ben geraakt (ergens in de goot belanden met mijn broek half naar beneden met pijn in mijne hol had dus best mogelijk geweest). Tegen zaterdag zal ik opnieuw fit zijn, al is het wel mijn bedoeling opt gemakse te degusteren en te genieten ( en vo de veiligheid de laatste trein huiswaarts nemen om dergelijke nieuwe uitspattingen te voorkomen 😅)
Dikke duim. Afsluiten met 4 duvels.. hoe doe je het sensei? :)
 
Mijn "schuld" dat het zo bier-georiënteerd geworden is... maar nog een geluk dat ik niets muzikaal voorgesteld heb :p

Gewoon zelf iets anders voorstellen voor een andere keer! :)
Waarom moet je je schuldig voelen, belgië is het land van bieren en chocolade, we zouden ons allemaal wat trotser mogen voelen vind ik :p

En je komt tenminste op de proppen met een plan (en voorbereiding, waarvoor dank!) !
 
Waarom moet je je schuldig voelen, belgië is het land van bieren en chocolade, we zouden ons allemaal wat trotser mogen voelen vind ik :p

En je komt tenminste op de proppen met een plan (en voorbereiding, waarvoor dank!) !

Merci!

Volgende keer chocolade tasting, chocolademuseum in Antwerpen, eventueel gevolgd door bier proeven? :p
Chocolademuseum in Brugge kan ook (al was dat minder uitgebreid qua proeven meen ik me te herinneren), maar vermits voor veel mensen Brugge te ver was...
 
Merci!

Volgende keer chocolade tasting, chocolademuseum in Antwerpen, eventueel gevolgd door bier proeven? :p
Chocolademuseum in Brugge kan ook (al was dat minder uitgebreid qua proeven meen ik me te herinneren), maar vermits voor veel mensen Brugge te ver was...
In Brugge weet ik dat ge ook een workshop pralines en nog bereidingen met chocolade kan volgen bij Fangio De Baets.
 
Merci!

Volgende keer chocolade tasting, chocolademuseum in Antwerpen, eventueel gevolgd door bier proeven? :p
Chocolademuseum in Brugge kan ook (al was dat minder uitgebreid qua proeven meen ik me te herinneren), maar vermits voor veel mensen Brugge te ver was...

Nog nooit in in het chocolademuseum van Brugge geraakt. Eender welke activiteit is goed hoor voor mij volgende keer, ik ben gewoon niet zo aan bier haha. Kunnen ook gewoon frieten op de Markt eten, heb ergens gelezen dat @Beffer graag frieten eet. :laugh:
 
Nog nooit in in het chocolademuseum van Brugge geraakt. Eender welke activiteit is goed hoor voor mij volgende keer, ik ben gewoon niet zo aan bier haha. Kunnen ook gewoon frieten op de Markt eten, heb ergens gelezen dat @Beffer graag frieten eet. :laugh:

Goed plan! Maar misschien als het iets minder regent, nu zou het een zwembadje frieten zijn ipv een pakje, en nogal waterige mayonaise/... :p

Het brutoloontopic IRL?

Hmm dan ben ik blij dat het deze keer bij bier proeven blijft 😬
 
Waar eten we nu?
In die republiek of de medard?
Medard is aan de markt, st amandstraatje. Dus 5 euro voor spaghetti daar. Maar als dat niet op de route ligt, hoeft dat niet hoor. Is ook maar 3euro voor westmalle daar, maar denk niet dat we die nog binnen gaan krijgen zeker? 🤔

We hoeven niet per se dat nu al vast te leggen ook. Als we 1 uur op voorhand reserveren, raken we daar ook wel binnen hoor. Maar mij is het eender. Is maar een adresje dat ik drop, en pal int centrum. Republiek ook nog nooit gegeten dus eens nieuw is ook goed hoor.
 
Waar eten we nu?
In die republiek of de medard?
Medard is aan de markt, st amandstraatje. Dus 5 euro voor spaghetti daar. Maar als dat niet op de route ligt, hoeft dat niet hoor. Is ook maar 3euro voor westmalle daar, maar denk niet dat we die nog binnen gaan krijgen zeker? 🤔

We hoeven niet per se dat nu al vast te leggen ook. Als we 1 uur op voorhand reserveren, raken we daar ook wel binnen hoor. Maar mij is het eender. Is maar een adresje dat ik drop, en pal int centrum. Republiek ook nog nooit gegeten dus eens nieuw is ook goed hoor.

Ik had eigenlijk al gerekend op L'estaminet of Stoepa in plaats van De Republiek om te eten... Beter wat vroeger op de route eten én die 2 ideeën zagen er qua menu goed uit!

Medard is dichter, maar dan moet jij overtuigd zijn dat het daar goed is ;) Op Tripadvisor vallen ze in de slechtste 25% van Brugge maar bijna geen enkele review in de laatste 2 jaar; de andere 3 bij de beste 25 à 30% voor zover dat veel zegt :thinking:
 
Ik had eigenlijk al gerekend op L'estaminet of Stoepa in plaats van De Republiek om te eten... Beter wat vroeger op de route eten én die 2 ideeën zagen er qua menu goed uit!

Medard is dichter, maar dan moet jij overtuigd zijn dat het daar goed is ;) Op Tripadvisor vallen ze in de slechtste 25% van Brugge maar bijna geen enkele review in de laatste 2 jaar; de andere 3 bij de beste 25 à 30% voor zover dat veel zegt :thinking:
De spaghetti van Medard is gekend. Prijs kwaliteit zeker in orde.
 
Ik had eigenlijk al gerekend op L'estaminet of Stoepa in plaats van De Republiek om te eten... Beter wat vroeger op de route eten én die 2 ideeën zagen er qua menu goed uit!

Medard is dichter, maar dan moet jij overtuigd zijn dat het daar goed is ;) Op Tripadvisor vallen ze in de slechtste 25% van Brugge maar bijna geen enkele review in de laatste 2 jaar; de andere 3 bij de beste 25 à 30% voor zover dat veel zegt :thinking:
Oh estaminet of stoepa is ok hoor.

Medard is gewoon een uitstekende budget keuze, maar de menukaart is gewoon erg beperkt van deze brasserie. Garnaal of kaaskroketten. Croque monseurs en tonijnsalade. En uiteraard die befaamde lasagne en vooral spaghettis aan 5 euro.

Baas is nogal principieel en je komt er niet in zonder reserveren. Al paar keer mensen zien weg gezonden worden terwijl nog plaats zat 😁.

Slechte reviewers wellicht op basis van krappe menu keuze en verplicht reserveren.

Maar ik wil gerust eens naar estaminet of stoepa. Stoepa reeds gedaan en das best oke hoor ook.
 
Terug
Bovenaan