BeyondGaming Resources/Bibliotheek: Jullie beoordelen

1617214053921.png

De aandachtige lezers onder jullie gaan dit deze week via enkele game threads waarschijnlijk reeds opgemerkt hebben, maar sinds vandaag hebben we een nieuwe feature publiek geactiveerd op het forum: Resources ("Bibliotheek")

Overzicht van een gamefiche

Via deze resources gaan we zinvolle "steekkaarten" van verschillende onderdelen van het forum verzamelen, waarmee we enkele nuttige zaken centraal kunnen bundelen:
  • Overview (Overzicht): Een overzicht met alle nuttige informatie van het item zoals we op het forum reeds kenden
  • Updates: Wanneer de Redactie of Event Crew ons op de hoogte willen brengen van een nieuwsbericht of wedstrijd wordt dit hier verzameld (en automatisch gepost in een optioneel gelinkte discussiethread)
  • Reviews (Recensies): De belangrijkste reden waarom we dit willen introduceren, want hier geven jullie een score & beschrijving aan dit item :D
  • Discussion (Discussie): De (bestaande) thread op het forum die jullie reeds jarenlang gewend zijn

Voorlopig starten we dit project op voor (Board) Games, Films/TV Series en Podcasts. Als we de nood (of het nut) ontdekken om dit met andere categorieën te doen, gaan we dit zeker bekijken!

Ook kan op dit moment enkel de Resource Crew deze kaarten aanmaken, omdat we er 100% zeker van willen zijn dat we met een goeie basis starten. De reden dat deze gepost worden onder het label "Forumkonijn" is om de mailboxen van onze moderatoren te behoeden voor een overdosis aan berichten.

Laat ons zeker weten wat je hiervan vindt, en hopelijk zien we jullie reviews zo snel mogelijk verschijnen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het nog een beetje onduidelijk wie wat precies kan doen maar zal vast duidelijker worden als het in gebruik is :unsure: :thumb:
 
Snap ook niet echt wat het nut is. Kan dat niet gewoon in een topic in de desbetreffende onderdelen van het forum? Voor mij is het eerder onnodige info die op mijn scherm verschijnt wanneer ik op What`s New druk. Ik wil enkel de nieuwe posts zien en niet de nieuwe resources. Kan dit geen aparte snelkoppeling worden in het menu? Nu moet je eerst op `whats new` drukken en dan nogmaals op `new posts` of `new resources`.
Met de titel resources dacht ik eigenlijk ook eerst dat het gratis software ging zijn :p
 
Dit is eigenlijk een steekkaart voor een game/serie/boardgame/...
We koppelen daar de discussiethread aan en dan krijgt de resource telkens een update als we er een event over maken of er nieuws over verschijnt op de frontpage.
Dit houdt eigenlijk alles mooi samen en zorgt voor een overzicht.

Momenteel kunnen jullie de game raten of een review erover schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dat nog nooit in werking heb gezien :p Kan wel werken, veel succes ermee (maar zouden jullie het toch kunnen loskoppelen van de what`s new, zodat iemand die enkel voor de drama`s in het forum komt, niet ook telkens de resources te zien krijgt? )
 
Ik denk dat ik dat nog nooit in werking heb gezien :p Kan wel werken, veel succes ermee (maar zouden jullie het toch kunnen loskoppelen van de what`s new, zodat iemand die enkel voor de drama`s in het forum komt, niet ook telkens de resources te zien krijgt? )
Daarvoor kun je altijd de knop New Threads (Nieuwe Berichten) gebruiken, of via Forum - Nieuwe Berichten (of Gevolgde Onderwerpen/Onderwerpen met Jouw Berichten) gaan. Ik gebruik 'Gevolgde Onderwerpen' altijd, en heb in mijn instellingen aanstaan dat ik automatisch threads volg waarin ik gereageerd heb. Dat vind ik veruit de makkelijkste manier.

Maar het voordeel hiervan is dat het netjes gescheiden is, maar toch alles samen groepeert. Hoewel de fiche volledig gescheiden blijft van de verschillende onderdelen (review op de front, lopend event, discussiethread), vermeldt ze wel alle drie. Zo heb je minder kans dat je een handige frontpagepost of een lopend event over je favoriete spel gemist hebt. En als je er niks mee hebt, komt het niet storen.
 
Misschien wel eens stoppen met die allemaal aan die sidebar toe te voegen. Al die sidebars nemen ondertussen al meer ruimte in dan het forum zelf. Of maak die sidebars optioneel, de enige echt nuttige is die van latest posts. Het begint allemaal wat té druk te worden door elke nieuwe toevoeging bij in die sidebar te gooien. Functies erin blijven steken om toch maar iets nieuws te tonen hoeft ook niet meer. Ik zie eerlijk gezegd het nut er niet van in en het ziet er mij echt enorm onduidelijk uit. Ik heb het nu net nog eens bekeken en ik heb geen idee hoe of wat dat allemaal precies moet voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
D
Is dit de bedoeling dat enkel games/series/whatever die door de redactie een review krijgen hier onder vallen, of wil je op termijn een soort Nederlandstalig alternatief aanbieden voor pakweg imdb / rym / rotten tomatoes etc...?
 
Is dit de bedoeling dat enkel games/series/whatever die door de redactie een review krijgen hier onder vallen, of wil je op termijn een soort Nederlandstalig alternatief aanbieden voor pakweg imdb / rym / rotten tomatoes etc...?
Zeker niet beperkt tot reviews, in tegendeel. Een alternatief voor imdb is momenteel een beetje hoog gegrepen :D Maar dat is wel ongeveer het idee. Mods maken de fiches aan voor films/games... die uitkomen, maar ook hardware is mogelijk, noem maar op. En gebruikers geven hun gebruikerservaringen of hun score mee.

We hebben die ingebouwde functie in het forum ook nog maar net uitgewerkt in een opzet dat voor ons zinnig lijkt, dus het is nog echt kinderschoentjes. Maar hoe meer scores (en relevante fiches), hoe beter uiteraard.
 
Ik heb net even gekeken bij new resources. Van de 20 die ge er te zien krijgt op de eerste blz. hebben er vier er van een rating. 2 door 1 persoon, 1 door 2 personen, 1 door 3 personen. Lijkt me nu niet direct een groot succes te noemen.
Het is natuurlijk nog maar een halve maand geleden gelanceerd, maar het wordt blijkbaar niet echt opgepikt door de community?
Kunnen jullie zien hoeveel die zaken worden aangeklikt, want nu neemt het precies enkel scherm en serverruimte in met weinig tot geen return.
 
Terug
Bovenaan