Film TV Beste scenes in serie en film

Gelieve filmpjes in spoilertags te delen.

Hallo,

naast het feit dat een film vaak een interesant verhaal of sterke dialogen moet hebben om hem boeiend te maken kan ik ook genieten van de (audio)visuele pracht die de regisseurs soms op het scherm toveren. Welke scene's zijn jullie zoal bijgebleven en waarom ?

Ik stel de vraag naar aanleiding van de film Contact (1997) die ik laatst nog eens gezien heb, en meer bepaald volgende scene welke de toon heeft gezet voor een dozijn vergelijkbare shots, laatst nog mooi geshowcased tijdens "Last night in Soho":


Opvallend in dit soort shots zijn de verschillende technieken die gebruikt worden om "spiegelshots" te filmen zonder dat de camera hierin te zien is, gaande van het gebruik van dubbelgangers tot volledig gekopieerde filmsets. Tegenwoordig wordt de camera wat makkelijker weggepoetst met CGI.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enkele favorieten, de sublieme charge van de Rohirrim uit LOTR en de treinovervalscène uit The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford is hier al gepasseerd:

Le notti di Cabiria van Fellini (1957) - na alle tegenslag van die arme Cabiria komt het dan toch weer goed. Simpel, maar los in de roos.

Stalker van Tarkovsky (1979) - vooral vanaf 2:50 is het gapen met de mond open.

Ivan's Childhood van Tarkovsky (1962) - berkenwouden zijn da shit.
 
Er zijn hier al een aantal gepasseerd :

The good, the bad and the ugly
Charge of the Rohirrim
Predator

Maar deze mogen ook niet ontbreken :

No country for old men (chilling shit!) :


The Matrix :

 
Zonder twijfel één van de meeste beklijvende scenes ooit. Zeker vanaf 1.27s, die muziek, het moment dat ze uit die struiken komen, die blikken... ik krijg meteen weer kippenvel en zelfs tranen in de ogen. Ik heb op jonge leeftijd Once Upon a Time in the West voor het eerst gezien en de film heeft zo een indruk op mij nagelaten dat het mijn all time favoriete film blijft die ik elk jaar wel minstens 1x terugkijk.


Eigenlijk kan je heel wat scenes uit deze opnoemen, maar dit blijft toch :bow:
 
Laatst bewerkt:

Als we dan toch in de buurt van hete scenes in het Tarantino-universum aan het dwalen zijn...

"The woods are lovely, dark and deep, and I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Do you hear me, Butterfly? Miles to go before you sleep."
 
 
Damn, ik heb onlangs geprobeerd om The Mummy nog eens te zien. Ik verwachtte een heerlijke nostalgische trip, maar kon de film gewoonweg niet uitzitten.
Ik heb zo een tijd geleden ARMAGEDDON voor de 1e keer gezien. Ik wist niet dat die zó slecht is. Verschrikkelijk. Heel de film is slecht, en de wetten van de fysica bestaan daar ook niet.

EDIT: Jezus ik had Apocalypse Now geschreven ipv Armageddon :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan