Film TV Beste scenes in serie en film

Gelieve filmpjes in spoilertags te delen.

Hallo,

naast het feit dat een film vaak een interesant verhaal of sterke dialogen moet hebben om hem boeiend te maken kan ik ook genieten van de (audio)visuele pracht die de regisseurs soms op het scherm toveren. Welke scene's zijn jullie zoal bijgebleven en waarom ?

Ik stel de vraag naar aanleiding van de film Contact (1997) die ik laatst nog eens gezien heb, en meer bepaald volgende scene welke de toon heeft gezet voor een dozijn vergelijkbare shots, laatst nog mooi geshowcased tijdens "Last night in Soho":


Opvallend in dit soort shots zijn de verschillende technieken die gebruikt worden om "spiegelshots" te filmen zonder dat de camera hierin te zien is, gaande van het gebruik van dubbelgangers tot volledig gekopieerde filmsets. Tegenwoordig wordt de camera wat makkelijker weggepoetst met CGI.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De openingsscène van UP natuurlijk:

En in dezelfde categorie "vuile emotionele chantage", de einde van de Futurama aflevering Jurassic Bark:



4993f40f-fa69-41cd-850d-ac2447a9b934_text.gif
 
Laatst bewerkt:
Het einde van Toy Story 3.


Het einde van Band of Brothers. Doorheen de reeks ben je zo gehecht geraakt aan de personages, terwijl er elke aflevering toch een paar het loodje leggen. Dan als laatste scene zien dat voor de overlevers die nachtmerrie is afgelopen. Het is vrede. Ze mogen terug naar huis. Kippevel. Met voorsprong nog steeds mijn GOAT-serie. Ongelofelijk dat dit al meer dan twintig jaar oud is.

 
Meest poëtisch/ mooist gefilmd zal ik altijd voor deze kiezen van Tarkovsky:
Zal wel zijn bekendste longtake zijn, hij heeft er nog zo talloze.



Meeste impact zal de eindscène van Come and See zijn, al raad ik aan om gewoon de film te bekijken:
 
Nog nooit een cinema zaal zo stil geweten. [Wetende dat dit in de tijd als echt gezien werd]

Oei, ik vond dat nu eens echt een van de grootste tegenvallers die ik al gezien heb op horrorvlak. Zoveel tamtam en uiteindelijk vond ik er echt geen zak aan.

Ik heb die nu wel niet in de cinema of vlak na de release gekeken, maar toch.
 
Er mag ook al eens gelachen worden

Leloo Dallas multipass

By mommie (eind van clipje), zalig moment gezien de context vd film.
 
Qua komische series moest ik hier aan denken:

Fawlty Towers - Don't mention the war !
Eentje voor degene die solliciteren: Monty python - Silly job interview
Hier zat ik met een krop in de keel: Black Adder - Season 4 ending
Een clip uit de fantastische serie Not the Nine O'Clock News: een parodie over een interview rond de controverse over Life of Brian.
Hier het originele interview om te vergelijken:
 
Terug
Bovenaan