Film TV Beste scenes in serie en film

Gelieve filmpjes in spoilertags te delen.

Hallo,

naast het feit dat een film vaak een interesant verhaal of sterke dialogen moet hebben om hem boeiend te maken kan ik ook genieten van de (audio)visuele pracht die de regisseurs soms op het scherm toveren. Welke scene's zijn jullie zoal bijgebleven en waarom ?

Ik stel de vraag naar aanleiding van de film Contact (1997) die ik laatst nog eens gezien heb, en meer bepaald volgende scene welke de toon heeft gezet voor een dozijn vergelijkbare shots, laatst nog mooi geshowcased tijdens "Last night in Soho":


Opvallend in dit soort shots zijn de verschillende technieken die gebruikt worden om "spiegelshots" te filmen zonder dat de camera hierin te zien is, gaande van het gebruik van dubbelgangers tot volledig gekopieerde filmsets. Tegenwoordig wordt de camera wat makkelijker weggepoetst met CGI.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De "dak scene" in Chernobyl is inderdaad zeer beklijvend. De "reactor scenes" in K19, The Widowmaker hadden ook wel een gelijkaardige vibe.
Ik heb zo een tijd geleden ARMAGEDDON voor de 1e keer gezien. Ik wist niet dat die zó slecht is. Verschrikkelijk. Heel de film is slecht, en de wetten van de fysica bestaan daar ook niet.

EDIT: Jezus ik had Apocalypse Now geschreven ipv Armageddon :laugh:
Er zitten idd wel een hele hoop cheesy American scenes in, maar blijft toch een film die ik graag zie. Uitstekend popcorn vermaak (en ik ben een sucker voor het thema ;))
 
Ik heb zo een tijd geleden ARMAGEDDON voor de 1e keer gezien. Ik wist niet dat die zó slecht is. Verschrikkelijk. Heel de film is slecht, en de wetten van de fysica bestaan daar ook niet.

EDIT: Jezus ik had Apocalypse Now geschreven ipv Armageddon :laugh:
Die toetsen liggen idd echt dicht bij elkaar. :rofl:
 
Deze vind ik gewoon geweldig

Dit stukje uit The Holy Grail is volgens mij het meest hilarische stukje uit de hele filmgeschiedenis

Horror?

Dit stukje
 
Laatst bewerkt:

Voor mij is dat toch wel seagal's typische manier van doen, en misschien wel hoogtepunt in zijn carrière. Deze 6 minuten "bar scene" tonen gewoon hoe stoer & fearless hij was, en gevreesd door iedereen :D

i love that type of movies :D
 
Wat series betreft, enkele favo scene's uit Rome en GoT werden reeds vermeld. Deze uit Vikings is me ook bijgebleven, kippenvel.


En als lachmoment, deze scene uit Community waarbij iedereen te weten komt over Jeff en Britta, maar ook Jeff en Annie. Zoveel geslaagde moppen na elkaar.


Wat films betreft, deze scene uit 12 Angry Men doet het em toch ook elke keer. Al is dat eigenlijk niet correct, die hele film is gewoon grandioos en deze scene is gewoon een voorbeeld.


Een van de beste reveals komt wat mij betreft uit Primal Fear.


Last but not least zal de openingsscene uit Tropa de Elite altijd in een indruk op me maken. Deze film gekeken net voor ik naar Brazilie trok in 2014.

 
Terug
Bovenaan