Film TV Beste scenes in serie en film

Gelieve filmpjes in spoilertags te delen.

Hallo,

naast het feit dat een film vaak een interesant verhaal of sterke dialogen moet hebben om hem boeiend te maken kan ik ook genieten van de (audio)visuele pracht die de regisseurs soms op het scherm toveren. Welke scene's zijn jullie zoal bijgebleven en waarom ?

Ik stel de vraag naar aanleiding van de film Contact (1997) die ik laatst nog eens gezien heb, en meer bepaald volgende scene welke de toon heeft gezet voor een dozijn vergelijkbare shots, laatst nog mooi geshowcased tijdens "Last night in Soho":


Opvallend in dit soort shots zijn de verschillende technieken die gebruikt worden om "spiegelshots" te filmen zonder dat de camera hierin te zien is, gaande van het gebruik van dubbelgangers tot volledig gekopieerde filmsets. Tegenwoordig wordt de camera wat makkelijker weggepoetst met CGI.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De allerbeste zwaardvechtscene gaat voor mij alleszins naar deze. Heel goeie skills allemaal, ziet er nergens een gerepeteerd toneelstuk uit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De trein overval in The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford. :love: Zalige film en al even geweldige OST:



En qua serie moest ik meteen aan het einde van Six feet under denken. Perfecte manier om het verhaal af te sluiten en 1 van de betere serie finales imo. Spoiler uiteraard:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Closer
Scent of a woman
A few good men (opening credits)

Nog zoveel te kiezen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn beste scenes:
Blade Runner 2049 - De muziek - het emotieloos staren van K, de Punk cyber setting,
Blade Runner 2049 - De scene waarop K ontdekt dat bijna een groot deel van zijn "leven" een leugen is, en dan de plotse stijging van muziek, weer de stad setting.

Avengers Infinity War - Iron man versus Thanos. Aangezien Iron Man toch voor mij de beste Marvel held is en hij solo het opneemt tegen Thanos met de Infinity stones.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan