Beste BMW garages voor onderhoud privéwagens

Welke garage's zouden jullie aanraden (of afraden) voor het onderhoud van privéwagens? Op vlak van service, competentie en ervaring van het personeel en respect voor iedere individuele wagen en klant? Deel jullie ervaringen.
 
Ik kan u zal zeggen waar ge zeker niet moet gaan: Performance Shop Geel
Frits is vooral bezig met onderbroeken van zijn vrouw verkopen, dikke tjoening wielen uit China halen en met vette marge verlappen en grote sier verkopen op het circuit.
Maar deftig werk afleveren bij een onderhoud? Laat dat maar achterwege, als het erna dan de soep in draait kunt het het op eigen kosten bij iemand anders laten oplossen.
 
  • Haha
Waarderingen: Buon
Ik kan u zal zeggen waar ge zeker niet moet gaan: Performance Shop Geel
Frits is vooral bezig met onderbroeken van zijn vrouw verkopen, dikke tjoening wielen uit China halen en met vette marge verlappen en grote sier verkopen op het circuit.
Maar deftig werk afleveren bij een onderhoud? Laat dat maar achterwege, als het erna dan de soep in draait kunt het het op eigen kosten bij iemand anders laten oplossen.
Wat je hem dan toch moet nageven is dat jouw ervaring in lijn ligt met wat men zou mogen verwachten van een garage met dat soort naam.
 
Ik kan u zal zeggen waar ge zeker niet moet gaan: Performance Shop Geel
Frits is vooral bezig met onderbroeken van zijn vrouw verkopen, dikke tjoening wielen uit China halen en met vette marge verlappen en grote sier verkopen op het circuit.
Maar deftig werk afleveren bij een onderhoud? Laat dat maar achterwege, als het erna dan de soep in draait kunt het het op eigen kosten bij iemand anders laten oplossen.
Wat is er bij u dan de soep ingedraaid? Ik ga al enkele jaren bij PSG, niet voor te 'tjoenen' maar voor allerhande onderhoud, ook grotere zaken en ik ben tot hiertoe altijd correct verder geholpen. Dat gaat dus niet enkel over een oliewissel maar ook over een kapotte turbo en dergelijke. Ik ben er in ieder geval tevreden van dus ik vraag me af wat er bij jou gebeurd is?
 
garage Declercq in Erondegem, onafhankelijke bmw specialist die ook nog de oudere (M)bmw's van binnen en van buiten kent.
Ga er zelf al jaren en ondertussen 2 personen uit mijn vriendenkring ook.
 
Long story short: ik ga op onderhoud en merk op dat mijn onderblok raar geluid maakt.
Onderhoud (en nog duur ook) gebeurd, niks aan de hand volgens hen. Ik vraag of ze mss toch is niet de ketting en spanner kunnen nakijken want het klinkt daar naar. Niks aan de hand, zit in mijn hoofd.

paar maand later rook uit de uitlaat. Diagnose: volledige turbo revisie + nieuw kleppendeksel nodig. Offerte bevestigd en binnen gedaan voor men vakantie. Na de vakantie nog niet klaar. Ineens telefoon, motor kapot. Ze hadden er ook een stage 1 op gezet, was maar 250€ samen met een turbo en volgens hen 100% veilig want gedaan door ASD (dikke leugen, santoni heeft de wagen nooit gezien).
carter afgenomen, krukas rond gegaan en metaaldraden overal. De kettingspanner van de oliepomp lag er los in.
Niet hun fout volgens Frits, op het circuit gebeurt dat ook enzo.
Na 8! Weken nog altijd geen offerte tot herstelling te ontvangen zegt hij dat ik beter zelf een oplossing zoek. Auto gaan opladen met de remorque en naar elders gedaan. 1 week later lag er een nieuwe motor in.

factuur van PSG was bijna 1000€! meer dan offerte. Ze hadden namelijk bij demontage kleppendeksel boute kapot gedraaid en al die extra uren om uit te boren en helicoils te draaien moest ik maar dokken. Ook demontage Carter hebben ze aangerekend. In heb de motor zien open liggen, zat geen enkele helicoil in.
Heeft me alles tezamen meer dan 8000€ gekost, enkel en alleen omdat die incapabele mongolen en oplichters te lui waren om een correcte diagnose te stellen van dag 1. Hadden ze naar de ketting gekeken en die vervangen was het nooit gebeurd.
Maar klakskestjoener Frits vertelt liever verhalen over PSG wheels, zen eigen Carbon of hoe duur zijn m5 wel niet is.
Toen ik opmerkte dat voor dit soort zaken ze normaal toch verzekerd moeten zijn heeft hij mij letterlijk uitgelachen.
PSG, stay the fuck away.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
garage Declercq in Erondegem, onafhankelijke bmw specialist die ook nog de oudere (M)bmw's van binnen en van buiten kent.
Ga er zelf al jaren en ondertussen 2 personen uit mijn vriendenkring ook.
De beste die er is!
Enige probleem is dat hij overvol int werk zit en dat de wachttijden absurd zijn.
 
Vanosch te Zelk , kan niks maken .

G&A motors te Turnhout kan ook niks maken , zeggen dat dingen gemaakt zijn terwijl het niet zo is.

Bmw Lievens ook gene zak waard .

Het is moeilijk om een goede garage te vinden .

Op BB hebben ze overlaatst bij een gast 3Liter te weinig olie in motor gedaan .
 
Het probleem bij Bmw Dealers is , dat alleen uw geld telt , service is niet belangrijk .

Ze kunnnen niks maken , bij Dacia is er betere service en het zou andersom moeten zijn.

Bmw heeft geluk dat ze veel leasesletten hebben , want ze waren al lang fait .

En voor een betrouwbare auto , moet je ook niet bij Bmw zijn , de E36 periode ligt al lang achter ons , dat waren goede auto's .

Tegenwoordig zijn het premium prullen .

BMW: Bucht met wielen , is volledig waar.
 
Het probleem bij Bmw Dealers is , dat alleen uw geld telt , service is niet belangrijk .

Ze kunnnen niks maken , bij Dacia is er betere service en het zou andersom moeten zijn.

Bmw heeft geluk dat ze veel leasesletten hebben , want ze waren al lang fait .

En voor een betrouwbare auto , moet je ook niet bij Bmw zijn , de E36 periode ligt al lang achter ons , dat waren goede auto's .

Tegenwoordig zijn het premium prullen .

BMW: Bucht met wielen , is volledig waar.
BMW Beliën in Neerpelt is nochtans een toonbeeld van service.
Ik word daar bijna als een koning behandeld en rijd met een goedkope 1-reeks Premium Selection. 😊
 
Het probleem bij Bmw Dealers is , dat alleen uw geld telt , service is niet belangrijk .

Ze kunnnen niks maken , bij Dacia is er betere service en het zou andersom moeten zijn.

Bmw heeft geluk dat ze veel leasesletten hebben , want ze waren al lang fait .

En voor een betrouwbare auto , moet je ook niet bij Bmw zijn , de E36 periode ligt al lang achter ons , dat waren goede auto's .

Tegenwoordig zijn het premium prullen .

BMW: Bucht met wielen , is volledig waar.
Ik ben met mijn BMW 116d leaseslet al op onderhoud gegaan bij G&A motors Turnhout, Van Osch Tienen en Patrick Smets Lier en ik ben telkens zéér goed behandeld.
Verder heb ik na 180.000km nog geen problemen gehad en dat met de 3 cilinder waar er zoveel mensen kritisch over waren.
Topwagen.
 
Terug
Bovenaan