Beste BMW garages voor onderhoud privéwagens

@Topgear wij gaan met onze Mini Cooper momenteel ook bij G&A, die is 2dehands (particulier) gekocht en wordt daar altijd zeer goed geholpen.
Goedkoop is het wel echt niet, zo'n officiële Mini/BMW dealer :biglaugh: .
 
@Topgear wij gaan met onze Mini Cooper momenteel ook bij G&A, die is 2dehands (particulier) gekocht en wordt daar altijd zeer goed geholpen.
Goedkoop is het wel echt niet, zo'n officiële Mini/BMW dealer :biglaugh: .
Ik heb me niet uitgesproken over de prijs aangezien de factuur rechtstreeks naar de leasing gaat :p
G&A motors had ook een shuttle service voor J&J.
's Morgens met de wagen naar G&A, medewerker zet mij in mijn wagen af aan J&J en rijdt daarna terug naar G&A voor onderhoud.
's Avonds staat mijn wagen op de parking van J&J met de sleutel aan de receptie. Wagen was ook gereinigd aan de binnenkant.

--> Topservice!!
 
Als je zoiets als Desolation voorhebt , dan praat je wel anders 8000euro kosten door hun schuld en iedereen hemelt PSG ook altijd op.

De Bmw Dealers worden Stealers genoemd en met rede .

Nooit geen Bmw meer voor mij en hun modellen zijn toch niks meer waard kwa uitstraling.
 
Laatst bewerkt:
Niet aangepast taalgebruik
Zie pagina 1 van dit topic .

U hebt een leasewagen lol Zelf kan je het niet betalen lol

Alle dealers zuigen en Bmw lievens ook er is maar 1 dat ik weet dat goed is Declerq en voor de rest PSG etc ook gene zak waard.

Jullie mogen neerpennen wat jullie willen ik ben Technieker bij Bmw geweest .Ik weet hoe het daar draait van binnen uit .
 
Laatst bewerkt:
Zie pagina 1 van dit topic .

U hebt een leasewagen lol Zelf kan je het niet betalen lol

Alle dealers zuigen en Bmw lievens ook er is maar 1 dat ik weet dat goed is Declerq en voor de rest PSG etc ook gene zak waard.

Jullie mogen neerpennen wat jullie willen ik ben Technieker bij Bmw geweest .Ik weet hoe het daar draait van binnen uit .
Ik kan perfect een mooie nieuwe BMW betalen. Maak je maar geen zorgen.
Maar waarom zou ik als ik een leasewagen in mijn pakket heb via de werkgever?
 
@desolation toevallig ervaring met ACG in Geel? Ik zoek een goeie Mini garage in de buurt van Olen.
Geen ervaring mee. ASD begint ook meer en meer onderhoud te doen, maar die halen hun parts bij Sneyers dus ik zou het straf vinden als het dan qua prijs interessanter is.

Ik ga nu zelf bij MSCP in Herent, kleine eenmanszaak en die gast kent heel goed zijne stiel. Eerlijke prijzen en hij geeft u altijd verschillende opties (wilt ge bv Monroe of Bilstein B4 als de dempers versleten zijn)
 
Op BB hebben ze overlaatst bij een gast 3Liter te weinig olie in motor gedaan .
Jij als BMW technieker zou toch moeten weten dat dit wilt zeggen dat er geen olie is ingegaan!

Als ik u zo hoor zou ik bijna denken dat je slechte ervaringen hebt gehad met een BMW.
 
Het is niet omdat in uw 1reeks niks ingaat van olie dat het bij alle Bmw's zo is .

Bedankt voor de reacties.

Inmiddels is de olie ververst met een olie die speciaal voor BMW, Porsche, etc goed is volgens de garage.
Toen ik wegreed en een 20km onderweg was kreeg ik de melding dat ik een liter olie bij moest vullen.
Ik weer terug en een liter bijgevuld en later weer een (electronische) oliemeting gedaan.
Toen gaf de auto wederom aan dat er een liter bij moest. Na gebeld te hebben met de garage werd mij verteld dat de niveausensor misschien van slag was, of kapot. Er werd mij geadviseerd het goed in de gaten te houden en dat hopelijk na een aantal honderden km's het pijl weer goed aangegeven zou worden.
Toen ik echter na zo'n 200km weer een melding kreeg, echter nu dat het oliepijl onder het miminum was, heb ik toch maar voor de zekerheid een half litertje erbij gegooid. Na wederom een meting gaf de auto nu aan dat er een liter te weinig in zat (ipv dat het pijl onder het minimum zat). De volgende dag meteen naar de garage gegaan om uit te sluiten dat er niet teveel olie in was gegaan doordat de niveausensor misschien kapot was. Al het olie werd afgetapt wat er in zat, wat in totaal zo'n 5 a 6 liter bleek te zijn. Vervolgens nog anderhalf liter ongeveer erbij gegooid, waarna het oliepijl op niveau was volgens de sensor.
Het bleek dus niet aan de sensor te liggen, maar dat de monteur er per ongeluk liters te weinig in had gegooid, naar verwachting zo'n 3 liter te weinig.
Nu is mijn vraag: kan dit gevolgen hebben gehad voor mijn motor? Ik heb zo'n 350km met een aardig stuk te weinig olie gereden, op de snelweg. Ik heb verder geen oliedruk meldingen gehad, en hoor ook geen rare geluiden uit de motor komen.
Ik maak mij echter toch wat zorgen, gezien er toch echt wel een paar liter te weinig olie in heeft gezeten.

In een ander topic heb ik ook wat vermeld over een geluid en trilling na vervanging van een weillager wat maar niet verholpen wordt bij deze zelfde garage. Al met al genoeg redenen voor mij om hier (na jaren daar klant te zijn geweest) weg te gaan. Maar ik wil uiteraard niet dat door deze olie-fout ik later eventueel problemen kan verwachten met mijn motor.


Link van topic
 
Het is niet omdat in uw 1reeks niks ingaat van olie dat het bij alle Bmw's zo is .

Bedankt voor de reacties.

Inmiddels is de olie ververst met een olie die speciaal voor BMW, Porsche, etc goed is volgens de garage.
Toen ik wegreed en een 20km onderweg was kreeg ik de melding dat ik een liter olie bij moest vullen.
Ik weer terug en een liter bijgevuld en later weer een (electronische) oliemeting gedaan.
Toen gaf de auto wederom aan dat er een liter bij moest. Na gebeld te hebben met de garage werd mij verteld dat de niveausensor misschien van slag was, of kapot. Er werd mij geadviseerd het goed in de gaten te houden en dat hopelijk na een aantal honderden km's het pijl weer goed aangegeven zou worden.
Toen ik echter na zo'n 200km weer een melding kreeg, echter nu dat het oliepijl onder het miminum was, heb ik toch maar voor de zekerheid een half litertje erbij gegooid. Na wederom een meting gaf de auto nu aan dat er een liter te weinig in zat (ipv dat het pijl onder het minimum zat). De volgende dag meteen naar de garage gegaan om uit te sluiten dat er niet teveel olie in was gegaan doordat de niveausensor misschien kapot was. Al het olie werd afgetapt wat er in zat, wat in totaal zo'n 5 a 6 liter bleek te zijn. Vervolgens nog anderhalf liter ongeveer erbij gegooid, waarna het oliepijl op niveau was volgens de sensor.
Het bleek dus niet aan de sensor te liggen, maar dat de monteur er per ongeluk liters te weinig in had gegooid, naar verwachting zo'n 3 liter te weinig.
Nu is mijn vraag: kan dit gevolgen hebben gehad voor mijn motor? Ik heb zo'n 350km met een aardig stuk te weinig olie gereden, op de snelweg. Ik heb verder geen oliedruk meldingen gehad, en hoor ook geen rare geluiden uit de motor komen.
Ik maak mij echter toch wat zorgen, gezien er toch echt wel een paar liter te weinig olie in heeft gezeten.

In een ander topic heb ik ook wat vermeld over een geluid en trilling na vervanging van een weillager wat maar niet verholpen wordt bij deze zelfde garage. Al met al genoeg redenen voor mij om hier (na jaren daar klant te zijn geweest) weg te gaan. Maar ik wil uiteraard niet dat door deze olie-fout ik later eventueel problemen kan verwachten met mijn motor.


Link van topic
Jij als ervaren BMW monteur zou toch moeten weten dat er in een B57 maar maximaal 6l olie mag! En dat de laag oliepeil komt op 3,5l. Dikke 2,5l speling dus. 6l eruit halen wilt dus zeggen dat de tank pas vol zat.
En je zou toch ook moeten weten dat men bij een BMW garage bijvult met een vooraf ingestelde dosis specifiek voor de motor.
 
Zolang ze natuurlijk de juiste auto selecteren en niet gewoon bij elk model gewoon is op het knopje drukken :)
 
Ik vraag me af als jij zo'n goeie technieker zijt en alles van Bmw weet waarom jij dan uw auto binnen doet bij Bmw sukkelaar .

Gij zijt e manneke dat continu ambras hier maakt en alles denkt te weten , met uw kappers wagen lol

Ge kent er niks van , na al die jaren hebt ge nog altijd NIET DOOR wat een prullen Bmw zijn en dat zegt al genoeg .

De gouden jaren( E36 periode )is al lang voorbij .

Wie zegt dat ze dat overal doen?

Ze kunnen altijd missen

Hoe komt dat gij al een koppeling hebt moeten steken , uw auto is toch niet zo oud , voet op de koppeling gehouden ?
 
Laatst bewerkt:
Nog geen klagen gehad bij de meeste officiële dealers. Bij de grotere ben je misschien iets meer een nummertje maar bon dat is te verwachten, verder nog geen fratsen meegemaakt noch met de dealers, noch met de auto’s.

Natuurlijk ik rij via leasing dus van de prijs kan ik niets zeggen.
 
garage Declercq in Erondegem, onafhankelijke bmw specialist die ook nog de oudere (M)bmw's van binnen en van buiten kent.
Ga er zelf al jaren en ondertussen 2 personen uit mijn vriendenkring ook.
Ik heb daar eens naar gebeld, maar kreeg te horen dat hij op pensioen was, maar dat zijn zoon de zaak over neemt. Bij mijn vorige tandarts heb ik dat ook eens geriskeerd, me laten doorverwijzen naar zijn zoon toen hij op pensioen ging. Laat ons zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in dat soort successieverhalen... Ook geen officiële BMW garage, maar wat betekent dat eigenlijk?

Nog andere garage's in België die men mij kan aanraden?
 
Ik heb daar eens naar gebeld, maar kreeg te horen dat hij op pensioen was, maar dat zijn zoon de zaak over neemt. Bij mijn vorige tandarts heb ik dat ook eens geriskeerd, me laten doorverwijzen naar zijn zoon toen hij op pensioen ging. Laat ons zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in dat soort successieverhalen... Ook geen officiële BMW garage, maar wat betekent dat eigenlijk?

Nog andere garage's in België die men mij kan aanraden?
Zijn zoon is minstens even capabel dan de vader, hij werkt daar al jaren samen met zijn vader.
Ik denk zelfs dat de meer specialere werken zoals revisies ed de laatste jaren sowieso al door Guy(zoon) uitgevoerd werden.

Maar je moet wel geduld hebben, zoals hier al vermeld, zijn agenda zit altijd voor weken vol en dat wil ook al iets zeggen denk ik.
 
Terug
Bovenaan