besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Had het hier al eens zien passeren denk ik (of in een ander topic), namelijk het boodschappen doen net over de grens.
Ik kom regelmatig wel eens in Keulen en als ik daar ben dan doe ik 1 obligatoire trip naar de DM (drogist) om daar een jaarvoorraad aan shampoo, deo, zeep, vaatwastabletten, douchegel, etc te kopen. Spaart mij aardig wat uit. Laatste keer ook in de Rewe geweest en met een overvolle kar (voeding/schoonmaakproducten/dierenvoeding) buiten gestapt voor 130 EUR.

Zijn hier mensen die regelmatig eens in Duitsland gaan winkelen, en waar gaan jullie dan ? Het ideale zou zo een winkelcomplex zijn waar ik alles kan combineren (kledij, supermarkt, drogist, huisdierenzaak). Liefst ergens buiten een stadscentrum.

Wanneer je voor werk of plezier in Duitsland bent, of dicht tegen de grens woont, is zo een tripje wel kostenbesparend. Uiteraard niet het geval als je eerst 2 uur moet rijden en die trip je een halve tank benzine kost ....
 
Had het hier al eens zien passeren denk ik (of in een ander topic), namelijk het boodschappen doen net over de grens.
Ik kom regelmatig wel eens in Keulen en als ik daar ben dan doe ik 1 obligatoire trip naar de DM (drogist) om daar een jaarvoorraad aan shampoo, deo, zeep, vaatwastabletten, douchegel, etc te kopen. Spaart mij aardig wat uit. Laatste keer ook in de Rewe geweest en met een overvolle kar (voeding/schoonmaakproducten/dierenvoeding) buiten gestapt voor 130 EUR.

Zijn hier mensen die regelmatig eens in Duitsland gaan winkelen, en waar gaan jullie dan ? Het ideale zou zo een winkelcomplex zijn waar ik alles kan combineren (kledij, supermarkt, drogist, huisdierenzaak). Liefst ergens buiten een stadscentrum.

Wanneer je voor werk of plezier in Duitsland bent, of dicht tegen de grens woont, is zo een tripje wel kostenbesparend. Uiteraard niet het geval als je eerst 2 uur moet rijden en die trip je een halve tank benzine kost ....
Wij gaan voor zo'n zaken naar Kaufland in Aken, een vrij grote supermarkt die makkelijk te bereiken is.
Er naast/achter liggen nog een aantal winkels, zoals een asiatische supermarkt, Lidl, Aldi en Fressnapf (Maxi Zoo), dus je hebt daar echt alles bij elkaar.
 
Wij gaan voor zo'n zaken naar Kaufland in Aken, een vrij grote supermarkt die makkelijk te bereiken is.
Er naast/achter liggen nog een aantal winkels, zoals een asiatische supermarkt, Lidl, Aldi en Fressnapf (Maxi Zoo), dus je hebt daar echt alles bij elkaar.
Jup, die had mijn vriendin ook al gevonden :)
Daar dichtbij is ook nog Hirsch Center Aachen, een winkelcomplex.

Kaufland inderdaad ook al een paar keer gedaan in Keulen en groot genoeg om vanalles te vinden.

 
Wij hebben in Koersel zo een winkel waar dat allemaal spotgoedkoop te krijgen is, ook vaak Duits spul dat daar ligt. Kost dan grofweg de helft van wat het in de supermarkt kost.
 
Wij gaan voor zo'n zaken naar Kaufland in Aken, een vrij grote supermarkt die makkelijk te bereiken is.
Er naast/achter liggen nog een aantal winkels, zoals een asiatische supermarkt, Lidl, Aldi en Fressnapf (Maxi Zoo), dus je hebt daar echt alles bij elkaar.
Geen idee waar je woont maar dat is toch al snel 80km of een uurje rijden.
Laat ons eerlijk zijn best-case is dat een daguitstap.
 
Geen idee waar je woont maar dat is toch al snel 80km of een uurje rijden.
Laat ons eerlijk zijn best-case is dat een daguitstap.

Als je een hele auto vol duwt kan dat wel lonen natuurlijk. Zeker als je toch met een bedrijfswagen rondrijdt bvb.
Ik woon dicht bij de grens, maar Aken is idd ook snel 40 minuten rijden al.
 
Heeft er iemand zo wat voorbeelden van prijsverschillen bij Kaufland? Ik wil eens berekenen of dat de moeite is voor ons.
 
tip voor als je ff snel duitsland wilt voor aldi/lidl/dm
In Tüddern vind je die allemaal bij elkaar liggen op 1 straat, op steenworp van de nederlandse grens. Voor mij net geen 50km rijden dus is weinig moeite/kost. Drinken is goedkoper (mits je ook de flessen ook weer inlevert), wij doen het vooral voor bulk inslaan van vlees (promo's op family packs) die het de moeite maken ... vooral dan omdat er meer of ander aanbod is dan wat er hier gewoonlijk op de schappen ligt.
 
Heeft er iemand zo wat voorbeelden van prijsverschillen bij Kaufland? Ik wil eens berekenen of dat de moeite is voor ons.
Je kan hun online folder bekijken: https://leaflets.kaufland.com/de-DE/DE_de_KDZ_1990_D09/view/flyer/page/1
Vergelijk eens een aantal aanbiedingen van producten die je zou kopen met de prijs op de collectandgo site ofzo..
Paar voorbeelden:
- Barilla lasagne: 1,79€ vs 5,25€
- Tanqueray gin: 15,99€ vs 23,98€
- L'oréal excellence haarkleuring: 4,99€ vs 10,99€
 
Colruytje gedaan. Oranje bakje vol en een bak pintjes bij. Das dan 172 euro euro meneer. Daar had ik me wel ni aan verwacht :laugh:
 
Colruytje gedaan. Oranje bakje vol en een bak pintjes bij. Das dan 172 euro euro meneer. Daar had ik me wel ni aan verwacht :laugh:

De oorzaak gaat dan wel niet die bak pintjes zijn...
 
Colruytje gedaan. Oranje bakje vol en een bak pintjes bij. Das dan 172 euro euro meneer. Daar had ik me wel ni aan verwacht :laugh:

Er zijn dan nog mensen die beweren dat ze elke maand overhebben van hun maaltijdcheques.
Ik ben alleen en die 160 eur vliegen erdoor. Hoe mensen “over” kunnen hebben is mij echt een raadsel.
 
Ik denk dat we op dat gebied nog wel wat prijsstijgingen mogen verwachten.
Ik moet volgende week in duitsland zijn. Ga op terug weg int groot gaan boodschappen doen ginder.

De koffiepads alleen al gaan me een fortuin besparen. Huismerk colruyt: bijna 17 cent per padje. Ja kaffee van Rewe, 7 cent.
 
Ik moet volgende week in duitsland zijn. Ga op terug weg int groot gaan boodschappen doen ginder.

De koffiepads alleen al gaan me een fortuin besparen. Huismerk colruyt: bijna 17 cent per padje. Ja kaffee van Rewe, 7 cent.
Ja koffeepads van Rewe is 11c volgens de site :p
kmlQt2K.png


En blijft dan nog een oneerlijke vergelijking, die van everyday zijn maar 6c ^^
iU9m2yK.png


En die van Graindor (huismerk van Colruyt) tussen de 7c & 14c...
466OsvL.png


Geen idee waar die van het huismerk van Rewe zich plaatsen, witte producten of huismerk.
 
Ja koffeepads van Rewe is 11c volgens de site :p
kmlQt2K.png


En blijft dan nog een oneerlijke vergelijking, die van everyday zijn maar 6c ^^
iU9m2yK.png


En die van Graindor (huismerk van Colruyt) tussen de 7c & 14c...
466OsvL.png


Geen idee waar die van het huismerk van Rewe zich plaatsen, witte producten of huismerk.

Zijn niet die van Rewe maar de witte van Ja. Die zijn 1,49 voor een pak van 20.
 
Hier had ik vol goesting begin van de maand gezegd dat ik wel eens ging boodschappen doen om wat te optimaliseren. 4x boodschappen later is er dus niet veel optimaliseren aan. Wekelijks tussen de 130 en 180 voor gezin van 4.

Wel geleerd dat naar zowel de Aldi als Colruyt gaan compleet nutteloos is voor de tijd die ik er aan verlies. Boni producten zijn goedkoper of evenduur. (Groeten, sauzen, ..)
 
Terug
Bovenaan