Belgische Stadionprojecten

Mannekeslief, ne mene moet soms wat bagger lezen, haters gonna hate.

Die mensen zijn allemaal zélf naast het Jan Breydel gaan wonen omdat de prijzen daar net lager waren. Jan Breydel is versleten door en door en gaat vervangen worden door een hypermodern complex met een enorme toevoeging van recreatieve elementen waar heel de wijk van kan profiteren als er geen match is, wat dus het merendeel van de tijd is.

Om dan nu te protesteren sorry dan zijt ge een hypocriete azijnpisser.
Juist hetzelfde mensen als degene die dirtcheap een woning rond Zaventem kopen om dan te protesteren dat de luchthaven dicht moet!

Die mensen mogen dus wel eens vies bekeken worden door hun eigen buren, dat bedoelde ik.
Bedreigingen/vandalisme uiteraard niet. Maar de buren die nekeer goed vloeken en hen vies aankijken is meer dan terecht.
 
En het zijn waarschijnlijk de eerste supporters die in het nieuwe stadion op stoeltjes staan, ze afbreken of ze verkleuren met hun rookbommen.
 
Op zich vind ik een stadion dichtbij de stad plezanter dan helemaal aan de rand zonder cafekes in de buurt. In een woonwijk is niet ideaal natuurlijk
 
Mannekeslief, ne mene moet soms wat bagger lezen, haters gonna hate.

Die mensen zijn allemaal zélf naast het Jan Breydel gaan wonen omdat de prijzen daar net lager waren. Jan Breydel is versleten door en door en gaat vervangen worden door een hypermodern complex met een enorme toevoeging van recreatieve elementen waar heel de wijk van kan profiteren als er geen match is, wat dus het merendeel van de tijd is.

Om dan nu te protesteren sorry dan zijt ge een hypocriete azijnpisser.
Juist hetzelfde mensen als degene die dirtcheap een woning rond Zaventem kopen om dan te protesteren dat de luchthaven dicht moet!

Die mensen mogen dus wel eens vies bekeken worden door hun eigen buren, dat bedoelde ik.
Bedreigingen/vandalisme uiteraard niet. Maar de buren die nekeer goed vloeken en hen vies aankijken is meer dan terecht.
Jij bent duidelijk geen Bruggeling die mensen kent die daar wonen, jij spreekt zuiver als supporter. Maar er zijn heel wat mensen die niet zitten te wachten op een nieuw stadion op die locatie. Momenteel is er al 'genoeg' overlast van alle supporters die met de wagen naar daar gaan.
Oa. Verkeerd parkeren, eigen oprit geblokkeerd, braken/urineren in de straat, file op de expressweg (zeker op champions league avonden waardoor je meer dan 1u kan verliezen). Prijzen van de huizen daar zijn trouwens niet per se 'goedkoop'.

De voorgestelde oplossingen van Club Brugge qua parking en verkeer naar het stadion ten spijt, ze zouden beter een volledig goede locatie zoeken die meteen aan de op- en afritten ligt van een snelweg. De locatie in Knokke lijkt mij de beste, uiteindelijk zit er momenteel toch behoorlijk veel volk die toch al met de wagen komt.
 
Ik lees hier redelijk wat opmerkingen over dat zo'n stadion niet hoort in een woonwijk.

Euh jongens, hoeveel grote stadions in het buitenland liggen in een woonwijk of pal in het centrum? Ik heb volgens mij meer van die stadions bezocht dan die dat afgelegen liggen.
 
Ik lees hier redelijk wat opmerkingen over dat zo'n stadion niet hoort in een woonwijk.

Euh jongens, hoeveel grote stadions in het buitenland liggen in een woonwijk of pal in het centrum? Ik heb volgens mij meer van die stadions bezocht dan die dat afgelegen liggen.
Ja, maar die zijn 9/10 keer wel een stuk vlotter bereikbaar. We spreken over Vlaamse woonwijken, geen buitenlandse.
 
Wat was het probleem op de Loppem site?
Vleermuizen :unsure: die ondertussen dan ook al vertrokken zijn..

En ja die parkeeroverlast is er nu inderdaad elke 2 weken, het was daarop dat Club enorm inzette: een gigantische zone waar op match parkeerverbod zou zijn, buiten buurtbewoners, met daarnaast shuttlebussen en randparkings om de shift te maken. Ideaal is het niet, maar wel het beste dat je kan doen.
Vergeet ook niet dat de keuze om in JB te blijven er ook pas kwam nadat alle andere opties ook geblokkeerd werden door groepen. (tis onder andere ook elke keer vzw groen die zich verzet)
Laat ons eerlijk zijn: de realiteit vandaag is helaas die dat gelijk waar je zou plannen om zo'n stadion te plaatsen, er gaan altijd actiegroepen genoeg zijn om tegen de hele zaak te procederen...
 
De site in Loppem/Oostkamp was echt wel een gouden plaats imo. Quasi volledig onbebouwd, vlakbij, allé eigenlijk letterlijk naast de E40 & E403. Een spoorweg vlakbij waardoor je daar een tijdelijke halte kan bouwen voor matchdagen.
Helaas was er toen nog sprake van een winkelcentrum waardoor je daar letterlijk elke dag drukte hebt en lokale handelaren terecht kloegen.

Blankenbergsesteenweg, ik weet niet als die eigenlijk zou ideaal is voor de ontsluiting, want quasi iedereen moet "voorbij/rond" Brugge om daar te geraken, dat zou ook dik tegenvallen vrees ik.

Op de huidige site blijven is zoals aangegeven mss toch ook wel utopisch, en ik kan die buurtbewoners toch niet echt ongelijk geven. Is nu al een hel, en die "oplossingen" met supporters die op een bepaald uur moeten toekomen, met shuttlebuskes moeten gevoerd worden, allemaal leuk, maar in praktijk vrees ik dat dat dik zou/zal tegenvallen.
En waar ga je al die auto's zetten? In de wijde omgeving is er amper ruimte om een mega parking aan te leggen hé, en waarom ook, om om de twee weken die eens vol te zetten voor 5 uur en dan weer elke dag compleet leeg te staan?

Nu goed, ik ken de exacte details niet, maar sowieso, als je daar woont kan je daar toch niet echt happy om zijn?
 
Misschien word die piste in Loppem weer bespreekbaar na dit weer. En winkelcentrum dan weglaten en dan nog, ik denk dat het dan eerder de grote winkels van Bpark of van Zedelgem er tegen zijn. Lokale handelaars hebben hun loyale klanten die niet zwichten voor de prijzen van bepaalde ketens lijkt me..

Voor mij zou het wel interessant zijn alleszins nu dat ik al een tijdje de move van Veurne -> Veldegem gemaakt heb :D
 
Jij bent duidelijk geen Bruggeling die mensen kent die daar wonen, jij spreekt zuiver als supporter. Maar er zijn heel wat mensen die niet zitten te wachten op een nieuw stadion op die locatie. Momenteel is er al 'genoeg' overlast van alle supporters die met de wagen naar daar gaan.
Oa. Verkeerd parkeren, eigen oprit geblokkeerd, braken/urineren in de straat, file op de expressweg (zeker op champions league avonden waardoor je meer dan 1u kan verliezen). Prijzen van de huizen daar zijn trouwens niet per se 'goedkoop'.

De voorgestelde oplossingen van Club Brugge qua parking en verkeer naar het stadion ten spijt, ze zouden beter een volledig goede locatie zoeken die meteen aan de op- en afritten ligt van een snelweg. De locatie in Knokke lijkt mij de beste, uiteindelijk zit er momenteel toch behoorlijk veel volk die toch al met de wagen komt.
Allemaal goed en wel, maar Club heeft zelf al voldoende andere alternatieven aangedragen gehad in de rand rond Brugge maar die zijn allemaal afgeketst, meestal door de groenen want er moest maar een een verdwaalde bosuil zijn habitat van gemaakt hebben. Zo kunt ge bezig blijven natuurlijk. Zijn al 16!!!! jaar bezig en nog geen steen gelegd, belachelijk en enkel in België zoiets.
 
Vleermuizen :unsure: die ondertussen dan ook al vertrokken zijn..

En ja die parkeeroverlast is er nu inderdaad elke 2 weken, het was daarop dat Club enorm inzette: een gigantische zone waar op match parkeerverbod zou zijn, buiten buurtbewoners, met daarnaast shuttlebussen en randparkings om de shift te maken. Ideaal is het niet, maar wel het beste dat je kan doen.
Vergeet ook niet dat de keuze om in JB te blijven er ook pas kwam nadat alle andere opties ook geblokkeerd werden door groepen. (tis onder andere ook elke keer vzw groen die zich verzet)
Laat ons eerlijk zijn: de realiteit vandaag is helaas die dat gelijk waar je zou plannen om zo'n stadion te plaatsen, er gaan altijd actiegroepen genoeg zijn om tegen de hele zaak te procederen...
Het feit dat ze nu al de verkeersregels niet respecteren, doet mij vermoeden dat die supporters dat dan ook niet gaan doen. Er is een verschil tussen een beleid en de uitwerking ervan. Daarnaast vind ik het het vermelden van 'vzw groen' ook wat belachelijk in deze discussie. Enerzijds omdat je ook gewoon Cercle Brugge kan schrijven, iets respectvoller. Anderzijds omdat ze ook belanghebbende partij zijn die ook een stadion op maat wenst (kleiner dus ;)).
 
Daarnaast vind ik het het vermelden van 'vzw groen' ook wat belachelijk in deze discussie. Enerzijds omdat je ook gewoon Cercle Brugge kan schrijven, iets respectvoller. Anderzijds omdat ze ook belanghebbende partij zijn die ook een stadion op maat wenst (kleiner dus ;)).
Euhm vzw groen is niet cercle. Dat weet ik als niet-bruggeling zelfs.
 
Ik lees hier redelijk wat opmerkingen over dat zo'n stadion niet hoort in een woonwijk.

Euh jongens, hoeveel grote stadions in het buitenland liggen in een woonwijk of pal in het centrum? Ik heb volgens mij meer van die stadions bezocht dan die dat afgelegen liggen.
En hoeveel nieuw gebouwde stadions (geen verbouwing) staan in een woonwijk? (Oprechte vraag)
 
Terug
Bovenaan