Beker van België 2024-2025

Steek het uitval ook maar vol met Anderlechtfans, dat heeft Club ook gedaan toen Anderlecht een paar wedstrijden zonder fans moest spelen.

Het gepreek van het zijn geen echte clubsupporters mag toch ook stoppen , tis ni da ze elkaar bellen en zeggen welk stadion gaan we zitten om te kunnen aflappen .
Die zwartgekleede mannen zitten elke keer int stadion lol
Ze lappen af voor de kleuren van hun club
Niet goed te spreken ofc .

Het gepreek van het zijn geen echte clubsupporters mag toch ook stoppen , tis ni da ze elkaar bellen en zeggen welk stadion gaan we zitten om te kunnen aflappen .
Wat heeft het eerste deel van je zin te maken met het tweede?

Die zwartgekleede mannen zitten elke keer int stadion lol
Bij Club thuis hebben die ondertussen al een tijdje stadionverbod.

Ze lappen af voor de kleuren van hun club
Ze lappen af voor zichtzelf. Er waren ook Anderlcht-"fans" betrokken bij de rellen hoor.
Niet goed te spreken ofc .
Dat doet er niemand.

Die burgemeester van Anderlecht heeft toch ook nul komma nul kennis van zaken en probeert zich enkel maar populair te maken bij het kiesvee.

De komende competitiewedstrijd is nu gewoon vragen dat iedereen naar Brussel afzakt en club supporters in de thuisvakken...

Nu de politiekers in kwestie kunnen weer even een speekmedaille op zichzelf kleven en doen alsof ze wel degelijk iets doen.

Die burgemeester van Anderlecht heeft toch ook nul komma nul kennis van zaken en probeert zich enkel maar populair te maken bij het kiesvee.

De komende competitiewedstrijd is nu gewoon vragen dat iedereen naar Brussel afzakt en club supporters in de thuisvakken...

Nu de politiekers in kwestie kunnen weer even een speekmedaille op zichzelf kleven en doen alsof ze wel degelijk iets doen.
Anderlecht Club is al weken uitverkocht. Daar zijn geen kaarten meer voor te vinden. Dus het zou me sterk lijken als er veel club fans tussen Anderlecht zouden zitten

Fijn dat ge in uw hoofdstad nog niet meer kunt gaan en staan waar ge wilt door die vuiligheid daar.

Bewust/opzettelijk/onbewust is allemaal intentie. Daar kan je nooit op beoordelen want je kan niet in de speler zijn hoofd kijken

Tuurlijk kan je dat wel beoordelen als scheidsrechter. Zoals met alles in het voetbal. Dat is zelfs een kerntaak van de scheidsrechter.

Je kan toch ook beoordelen of een speler bewust een fout maakt op een speler of het eerder onbewust is omdat hij toch voor de bal ging? Dat hoort bij de beoordeling en de taak van de scheidsrechter. En die beoordeling door de scheidsrechter bepaalt mee de mogelijke strafmaat voor de fout en bv een mogelijke kaart al dan niet.

Net zoals het dus aan de scheidsrechter is om te oordelen of een bal aangeschoten is dan wel vrijwillig en bewust met de hand wordt geraakt. En vaak is die beoordeling niet eens zo moeilijk, zeker in jouw situatie, waarbij een verdediger zou wegglijden en op de grond liggend de bal met zijn hand zou wegslaan.

Voor mij moet je hem ook nie fluiten hoor, beweer ik helemaal nergens 😊

Maar ik reageerde op het artikel dat men als reden aanhaalt:

"volgens de internationale spelregels (IFAB) was de beslissing van Vergoote correct. In de regels staat duidelijk: “Er is geen sprake van een overtreding met betrekking tot hands als een speler wordt geraakt op de hand of arm door een bal die van een teamgenoot komt, tenzij die bal direct in het doel gaat of er onmiddellijk gescoord wordt.” Aangezien de bal via Brandon Mechele tegen de arm van Vanaken belandde, interpreteerde scheidsrechter Vergoote het reglement dus correct en verdiende paars-wit geen strafschop voor het handspel."

Als dat de regel is en er is geen nuance in het reglement dan mag je gewoon slaan naar een terugspeelpass zonder gevolg.

Maar echt. Dus jij bent er echt van overtuigd dat je als speler een bal zomaar mag weg slaan als die van een medespeler komt en het dan geen hands is? Je denkt echt dat dit in de voetbalregels nergens staat beschreven of nergens uit blijkt dat dit niet mag? Omdat je bovenstaande regel eenzijdig, op zichzelf zo interpreteert?

Je kan die regel die je daar aanhaalt niet op zichzelf zien, maar wel als aanvulling op de algemene regels bij hands. En daar is de eerste regel dat het altijd hands is wanneer een speler de bal opzettelijk raakt.

Laatst bewerkt:
Dat vind ik ook veiligheid, maar die zijn daar niet permanent. Ik heb het over rellende jongeren die iedere gelegenheid aangrijpen om te rellen.
Wat voor rechts en populistisch gezwets is me dat weer? Tis hier geen vlaams-belang forum he.

Oorzaak gevolg much? Hadden die hooligans geen winkels vernield en onschuldige mensen in elkaar getimmerd die niets met voetbal te maken hadden, dan was er niets gebeurd. Dat was gewoon gratuite racistisch geweld, dat hard gestraft moet worden. De fout/oorzaak ligt hier niet bij rellende jongeren maar wel bij breindode maar vooral laffe hooligans.

Laatst bewerkt:
Wat voor rechts en populistisch gezwets is me dat weer? Tis hier geen vlaams-belang forum he.

Oorzaak gevolg much? Hadden die hooligans geen winkels vernield en onschuldige mensen in elkaar getimmerd die niets met voetbal te maken hadden, dan was er niets gebeurd. Dat was gewoon gratuite racistisch geweld, dat hard gestraft moet worden. De fout/oorzaak ligt hier niet bij rellende jongeren maar wel bij laffe breindode maar vooral laffe hooligans.

Gezien die rellende jongeren eveneens onschuldige mensen het ziekenhuis hebben ingeslagen, vind ik het misplaatst om te stellen dat er geen fout bij die jongeren ligt. Deze hele discussie zou niet plaatsvinden als die jongeren gewoon retallieerden op de schuldige hooligans, ipv lukraak wat onschuldige mensen eruit te pikken.

En gelet op de regelmaat van relletjes in Brussel, vind ik het een heel sterke uitspraak dat er sowieso niets gebeurd zou zijn. Misschien had een agent iemand willen controleren wegens verdacht gedrag en stond de ganse wijk weer in brand voor een paar dagen. 't Zou niet de eerste noch de tiende keer zijn.

Het zijn alle twee gewoon enorm storende groepen met een minimale meerwaarde voor de maatschappij. Spijtig dat ze er allemaal vrij gemakkelijk van gaan afkomen.

Oorzaak gevolg much? Hadden die hooligans geen winkels vernield en onschuldige mensen in elkaar getimmerd die niets met voetbal te maken hadden, dan was er niets gebeurd. Dat was gewoon gratuite racistisch geweld, dat hard gestraft moet worden. De fout/oorzaak ligt hier niet bij rellende jongeren maar wel bij breindode maar vooral laffe hooligans.
Haha. Hier gaan we weer. Mij direct als Vlaams Belanger wegzetten.

Waren hier ook extreem-rechtse hooligans aanwezig:

Doe uw ogen open man.

Waarom zouden wij dan niet welkom zijn ? Combiregeling parking op in stadion en erna weer weg.
Die hebben geen bang van zodra jullie in het stadion zijn. Die hebben bang dat jullie bussen worden beschoten met kogels en molotovs. Dat is wat er wordt opgeroepen door de jongeren daar waar jullie hooligans graag keet gingen maken. Anderlecht fans gaan jullie bussen niet aanvallen hoor

Die hebben geen bang van zodra jullie in het stadion zijn. Die hebben bang dat jullie bussen worden beschoten met kogels en molotovs. Dat is wat er wordt opgeroepen door de jongeren daar waar jullie hooligans graag keet gingen maken. Anderlecht fans gaan jullie bussen niet aanvallen hoor
Ja in die optie had ik het nog niet bekeken. En dan zou het mss beter zijn dat we thuis blijven.

Terug
Bovenaan