Beker van België 2020-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch dik verdiende overwinning, gegarandeerd dat cercle weer een muurtje bouwt zondag. Op dit moment Club en rsca best voetballende ploegen

Club steekt een eind boven de concurrentie uit, ik vind het maar goed dat ze een lastige uitmatch krijgen. Het mag toch een beetje spannend blijven?

goh, onze laatste match tegen Standard was toch redelijk easy, nee?
Da's waar, maar khad toch liever eens een ploeg als (met alle respect) Cercle of Eupen geloot nu om enkele van onze sleutelspelers misschien eens wat rust te gunnen, het programma is al zwaar genoeg de komende weken.

En nu vindt Joos het verschil tussen 1a en 1b plots groot. Scorebordjournalistiek ten top.
Gewoon een prima partij van Anderlecht dat toch stilaan wat schwung gevonden heeft, en geen tegenstander die met 10 op eigen helft parkeert. Zet union in 1a en ze gaan het echt niet slechter doen dan Moeskroen of Waasland.
Dat lijkt mij meer een reden om Moeskroen en Beveren in 1b te steken dan om Union naar 1a te halen.

In een realistisch scenario zijn dit onze Europese tickets:
- kampioen naar groepsfase CL (staat vast)
- nr 2 naar voorrandes CL, bij uitschakeling groepsfase EL
- bekerwinnaar: voorrondes EL (en niet zo simpel zie hieronder), bij uitschakeling naar Conference League tegen Mickey en Minnie Mouse :cool:
- nrs 3 en 4 (of playoff 2 winnaar): naar Conference League voorrondes

Dus men zegt wel dat de beker prioritair is voor Anderlecht, maar ik zou toch eerder alles op competitie zetten om 2e te worden?

Uit het Nieuwsblad:
Het is al sinds de herfst van vorig jaar bekend dat de bekerwinnaar niet langer een rechtstreeks ticket krijgt voor de groepsfase van de Europa League, de op één na belangrijkste Europese competitie. De EL telt vanaf volgend seizoen nog maar 32 in plaats van de huidige 64 clubs in de groepsfase. De winnaar van onze Croky Cup moet naar de voorronde van de Europa League.

Daar treft de club geen makkelijke tegenstander. Ofwel één van de vijf clubs die de tweede ronde van de Champions League niet overleefden maar wel de derde voorronde van de Europa League met succes afwerkten. Dat gaat dan over de kampioen van landen zoals Tsjechië, Cyprus, Zwitserland, Griekenland, Servië, Kroatië,... Ook de clubs die de derde ronde van de Champions League niet overleefden, komen in aanmerking als tegenstander van onze bekerwinnaar. Om een idee te geven van het niveau: dat waren dit jaar AZ, Benfica, Rapid Wien, Rode Ster, Molde en Brest (uit Wit-Rusland). Een ticket voor de groepsfase van de Europa League is dan geen zekerheid.

De beker een dode mus dan maar? Niet echt. De cup winnen is nog altijd beter dan derde of vierde worden. Bij een eventuele uitschakeling in die voorronde van de Europa League komt de bekerwinnaar immers zeker in de groepsfase van de Conference League terecht. Dat is de nieuwe Europese competitie voor de kleinste broertjes. Niet groots maar beter dan niets. En dus vooral beter dan het parcours dat de derde en de vierde nog moeten afleggen. De derde en de vierde uit de eindstand hebben immers geen kans om in de Europa League terecht te komen. Meer nog, de derde heeft nog twee kwalificatieronden af te werken alvorens nog maar in de groepsfase van de Conference League terecht te komen, de vierde zelfs drie voorronden.

Dus men zegt wel dat de beker prioritair is voor Anderlecht, maar ik zou toch eerder alles op competitie zetten om 2e te worden?
Ik denk niet dat Anderlecht zich momenteel kan permitteren om een match of competitie op cruise control te spelen. Prioriteit is Europees voetbal halen, en dat doe je door elke match aan te vatten met het idee te te winnen.

Door de Conference League lijken onze Europese tickets een serieuze devaluatie te hebben gekregen, maar qua affiches zou dat nog wel eens kunnen meevallen (zeker als je in de EL geraakt). (ok die vele voorrondes zijn wel vervelend)
Ik vraag me vooral af hoeveel prijzengeld eraan verbonden is, zodat het toch geen vergiftigd geschenk is.
En ook al is het een 3e Europese beker, hier kan een Belgische club misschien wel eens in de finale geraken, dus kan nog interessant worden.

Ik denk niet dat Anderlecht zich momenteel kan permitteren om een match of competitie op cruise control te spelen. Prioriteit is Europees voetbal halen, en dat doe je door elke match aan te vatten met het idee te te winnen.

Door de Conference League lijken onze Europese tickets een serieuze devaluatie te hebben gekregen, maar qua affiches zou dat nog wel eens kunnen meevallen (zeker als je in de EL geraakt). (ok die vele voorrondes zijn wel vervelend)
Ik vraag me vooral af hoeveel prijzengeld eraan verbonden is, zodat het toch geen vergiftigd geschenk is.
En ook al is het een 3e Europese beker, hier kan een Belgische club misschien wel eens in de finale geraken, dus kan nog interessant worden.
Blijkbaar heeft "jullie" Michael Verschueren gezegd dat er financieel geen achteruitgang is ..... op voorwaarde dat de Belgische clubs idd ver geraken in die Conference League.

Probleem is wel dat die Conference League vol gaat zitten met ploegen uit onaantrekkelijke landen genre Bulgarije, Hongarije, Roemenië, Servië, etc. (dat was blijkbaar het idee achter die extra league om de 3de-rangs Europese landen ook wat kansen op Europees voetbal te geven).

Als je dus telkens lange verplaatsingen hebt en onaantrekkelijke affiches, dan ben ik er toch niet zo zeker van dat je daar veel aan gaat verdienen?

Ivm Anderlecht: ik bedoel niet dat ze bewust minder hard of harder hun best moeten/zullen doen in de beker, ik bedoel enkel dat ze nog wel eens zouden verschieten als ze de beker winnen en pakweg 3e eindigen in de competitie want dat dat Europees véél minder interessant is dan de 2e plaats. (iets wat ik niet echt besefte tot voor dit artikel)

Blijkbaar heeft "jullie" Michael Verschueren gezegd dat er financieel geen achteruitgang is ..... op voorwaarde dat de Belgische clubs idd ver geraken in die Conference League.

Probleem is wel dat die Conference League vol gaat zitten met ploegen uit onaantrekkelijke landen genre Bulgarije, Hongarije, Roemenië, Servië, etc. (dat was blijkbaar het idee achter die extra league om de 3de-rangs Europese landen ook wat kansen op Europees voetbal te geven).

Als je dus telkens lange verplaatsingen hebt en onaantrekkelijke affiches, dan ben ik er toch niet zo zeker van dat je daar veel aan gaat verdienen?

Ivm Anderlecht: ik bedoel niet dat ze bewust minder hard of harder hun best moeten/zullen doen in de beker, ik bedoel enkel dat ze nog wel eens zouden verschieten als ze de beker winnen en pakweg 3e eindigen in de competitie want dat dat Europees véél minder interessant is dan de 2e plaats. (iets wat ik niet echt besefte tot voor dit artikel)
Het financiële plaatje zal zich inderdaad moeten uitwijzen.
En ik ken de devaluatie van de tickets van andere landen ook niet, dat zal in grote mate bepalen als het interessant wordt (Conference league met Celtic Glasgow of Sparta Praag als tegenstander is beter dan EL met Apoel Nicosia of FC Molde).

Als de loting van de voorrondes mee zit, dan kunnen in de Conference League 25 (van de 32) ploegen uit de top15-competitities van Europa komen. Nadeel is, stel dat je een Tottenham loot, dan komen die 9 op 10 met een B-ploeg af gok ik.

Da's waar, maar khad toch liever eens een ploeg als (met alle respect) Cercle of Eupen geloot nu om enkele van onze sleutelspelers misschien eens wat rust te gunnen, het programma is al zwaar genoeg de komende weken.
We staan 14 punten voor in de competitie. Je kan daar perfect het risico lopen om daar hier en daar wat sleutelspelers te laten rusten vlak voor een Europese wedstrijd.

Je beste spelers laten rusten in de Beker omdat je 'maar' tegen Eupen of Cercle moet is juist heel riskant. Dan liever volle focus tegen Standard met je beste ploeg.

Amai, wat een kutloting.
Ik zie niet in hoe we hier naar de volgende ronde kunnen geraken.
Bwah, beker is toch iets anders. Een momentopname van 1 wedstrijd. Slechte dag, of zelfs een domme actie, en je ligt eruit. Jullie zijn toch goed bezig en spelen dan nog eens thuis.

Bwah, beker is toch iets anders. Een momentopname van 1 wedstrijd. Slechte dag, of zelfs een domme actie, en je ligt eruit. Jullie zijn toch goed bezig en spelen dan nog eens thuis.
Dat thuisvoordeel is nog geen 20% van wat het anders is he :p En goed bezig? Hebt ge ons tegen jullie, Kortrijk of OHL niet zien spelen? Niet om gelukkig van te worden hoor :D

Ik las gisteren ergens dat Brugge al 8 matchen op rij niet meer is gaan winnen op Sclessin?
Vreemd om dan de handdoek al te willen gooien.

Belachelijk zwakke partij weer van Beerschot. Will Still was op voorhand "geroemd" om zijn tactisch vernuft. Maar verder dan 5-4-1 opstelling met 8 verdedigende spelers komt em vaak niet.

Echt om een oog uit te bleiten, de matchen van Beerschot tegenwoordig.
Zat inderdaad veel meer in met die selectie. Ook Holzhauser was duidelijk gefrustreerd, begon nogal vuile foutjes te maken. Die zijn vrije trappen tho 🤩

Geen Var aanwezig in de kwartfinales, door dat ze geen goede beelden van eupen- gent kunnen maken hebben ze beslist dat niemand de var krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan