Gelieve iets terug te lezen. Gelieve de statistiek er terug even langs te leggen. Gelieve terug te kijken naar hoe uw ouders het hadden toen jij zo oud was als uw kinderen nu zijn.
En geef dan gewoon toe dat je wel bij de welstellende klasse hoort?
Waar niets mis mee is. Jij hebt daar hard voor gewerkt en je werkt daar nog altijd hard voor. En ik ga ervan uit dat je opgegroeid bent met de mantra doe geen zotte kosten. Net zoals mij. Waar zo'n Opel Corsa dan eerder onder valt. Al had mijn vader gezegd... hoezo geen tweedehandse aankoop !!!!! Zotte kosten aan het doen ? (jaja, ik heb het mogen horen met mijn KIA

)
Maar het feit dat je een Opel Corsa hebt wil niets zeggen over uw rijkdom. Net zoals het niet is omdat je in een bolide van 250k rijdt dat je daarom rijk bent. Niet voor niets de uitdrukking dat er mensen waren die een dikke bak hadden maar geen nagel aan hun .... hadden om aan te krabben.
Als we daarna terug kijken naar de statistiek van wat mensen kunnen sparen dan weet je al dat het feit dat je 2500€ per maand naar een ETF kunt moven wil zeggen dat je ook daarop welgesteld bent. Want dat wil ook zeggen dat je daarnaast een buffer op uw spaarrekening al hebt.
In vergelijking met andere landen zijn Belgen ijverige spaarders. Maar welke spaarproducten staan bij de Belgen op kop? Hoeveel sparen ze maandelijks? Hoeveel staat er gemiddeld op de spaarrekening? En welke groepen sparen het meest? Onze Spaarbarometer 2025 gaf een interessante inkijk in het...
www.santanderconsumerbank.be
8% kan meer dan 1000€ sparen. Als je dan ook beter kan doen, dan weet je gewoon dat je eerder bij de toplaag hoort dan bij de gemiddelde Belg.
Opnieuw daar is niets mis mee. En daar zul je ook wel bepaalde keuzes bij maken (waar keuzes bijhoren om dingen niet te doen). Maar dat is de realiteit. En zeggen dat je niet bij onder betere welstellende klasse valt is dan gewoon oneerlijk (of valse bescheidenheid).
Al begrijp ik wat uw intentie is en was. Aangezien dit eerder draait rond dat je u niet zo voelt. Of wil voelen. Omdat je bij rijk zijn nog altijd iets anders inbeeldt. Maar de realiteit is dat je als gezin, en zelfs als single destijds dat al was.
Maar dat is gewoon statistiek. Zie ook de volledige uitleg van The Fox.
En ik moet niet veel zeggen... want ik val daar evengoed onder. Al heb jij het verschil dat je tenminste ook nog rijk bent op een andere wijze.