Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Dan staat er je nog maar een ding te doen he 🤷‍♂️ Enfin. Twee. Relatietherapie of vertrekken. Als derde optie is er nog ongelukkig zijn, maar die zal wel niemand verkiezen zeker.
Relatietherapie hebben we drie jaar geleden al gedaan, twee jaar aan en stuk. Daarin ook aangegeven om naar een open relatie te gaan, samen naar de parenclub etc., maar telkens hield ze de boot af.
Ongelukkig ben ik niet want buiten de seks hebben we een goede relatie.
Vertrekken is nogal simpel gezegd. Dat zou betekenen dat ik mijn vrouw en stiefzoon op straat moet zetten (had al eigendom toen ze mij leerde kennen, we zijn veertigers trouwens). Zelf geen kinderen.
Ben gewoon aan het twijfelen of ik het nog eens met haar moet bespreken en opbiechten (waarmee ik haar ermee opzadel) of gewoon moet zwijgen.

Ben gewoon aan het twijfelen of ik het nog eens met haar moet bespreken en opbiechten (waarmee ik haar ermee opzadel) of gewoon moet zwijgen.
Dat is een keuze die je volledig zelf moet maken natuurlijk. Als het een knagend gevoel blijft, kun je het beter opbiechten, maar beter nu dan later. Dan is er natuurlijk ook nog de vraag of die alleenstaande moeder gaat zwijgen.

Dat is een keuze die je volledig zelf moet maken natuurlijk. Als het een knagend gevoel blijft, kun je het beter opbiechten, maar beter nu dan later. Dan is er natuurlijk ook nog de vraag of die alleenstaande moeder gaat zwijgen.
Het zou me verbazen als zij hiermee naar buiten komt. Gisteren was de eerste keer dat we elkaar echt spraken en zij vroeg zelf op voorhand of ik discreet was.
Geen schuldgevoel, wel vraag ik me af of dit ertoe kan leiden dat mijn vrouw instemt met een open relatie, dat ze merkt dat ik het echt wel meen.

Het zou me verbazen als zij hiermee naar buiten komt. Gisteren was de eerste keer dat we elkaar echt spraken en zij vroeg zelf op voorhand of ik discreet was.
Geen schuldgevoel, wel vraag ik me af of dit ertoe kan leiden dat mijn vrouw instemt met een open relatie, dat ze merkt dat ik het echt wel meen.
Want haar bedriegen is een duidelijker signaal dan het verschillende keren vragen tot in relatietherapie toe?

Een open relatie starten op basis van een vertrouwensbreuk, veel succes daarmee.

Dit is toch vooral uw eigen gedrag goedpraten. Ik snap hoe mensen de schuld van bedrog bij iemand anders kunnen leggen.

Want haar bedriegen is een duidelijker signaal dan het verschillende keren vragen tot in relatietherapie toe?

Een open relatie starten op basis van een vertrouwensbreuk, veel succes daarmee.
Goed punt. Ben er nog niet uit.
@nestorius: het is niet de schuld bij haar leggen, wel aangeven dat er twee partijen zijn die er deel in hebben.

Het stigma “open relatie” is een soort vrijgeleide waar veel vrouwen toch voor terug deinzen.

Maar als je vrouw je man al 2 jaar afblokt, en jij bent een normale man met een normaal libido moet die ergens toch weten dat jij uiteindelijk andere oorden opzoekt.

Een man koppelt seks voor lust beter los als seks binnen een relatie.

Wat ik in mijn directe omgeving zie is dat het veel dames een rotzorg zal zijn, zolang ze het maar niet te weten komen!
pure struisvogelpolitiek eigenlijk, hoeveel gelukkig getrouwde venten zullen er zo zijn die ergens (betalend) stoom gaan aflaten om daarna gezellig gezinnetje te spelen zonder frustraties.

Als het dan uitkomt zijn die dames niet boos om het vreemdgaan, maar omdat hij zich laten betrappen heeft en hun luchtbel nu doorprikt is!

Laatst bewerkt:
Ik ken iemand die ooit een exotisch massagesalon had en die vertelde dat daar toch ook best veel brave getrouwde vaders kwamen omdat het seksleven thuis niet veel soeps was.

Vraag mij af in hoeverre je thuis dan echt bespreekt dat er een probleem is. Voor velen zijn die gesprekken taboe, het wordt vermeld zonder effectieve open communicatie. Als je relatietherapie geprobeerd hebt zal dat misschien wel openlijk aan bod gekomen zijn, maar heb de indruk dat dat bij velen toch eerder vermeden gesprekken zijn.

Ik hoor echt wel niets anders dan vrouwen die hun mannen bedriegen de laatste tijd (niet om te judgen op basis van geslacht, maar het is nu eenmaal wat ik hoor). Recent schreef iemand haar nummer in het gym-boekje van een vriend van me, zonder dat hij het zag. Na wat sturen kwam hij er achter wie ze was, ofja welke persoon in de fitness dat was. Maar ze wou haar naam etc niet geven. Uiteindelijk op basis van foto achter een naam gekomen.

Ik kijk op haar FB profiel, gewoon een profielfoto met haar man en kind. Als een trouw en kinderen al niets meer stopt, dan is er helemaal geen hoop meer voor de non-getrouwde kindloze mannen. At this point kunnen we beter allemaal denken dat we ooit bedrogen zijn/zullen worden. Het lijkt gewoon deel van het spel.

Dit is toch vooral uw eigen gedrag goedpraten. Ik snap hoe mensen de schuld van bedrog bij iemand anders kunnen leggen.

In het geval van:

- vrouw wil geen seks, man vraagt open relatie maar krijgt het niet.
Dus word huj eigenlijk ook verplicht geen seks te hebben.

Vind ik toch dat de schuld niet volledig bij de man ligt.

Hoe zou jij deze situatie dan oplossen?
Hij geeft wel aan derest van de relatie goed te vinden...

Ik zou gewoon zeggen: "Als ik geen seks krijg van jou ga ik op een ander, kan je er niet mee leven dan moeten we uit elkaar gaan..."

Al is dit niet gemakkelijk als het op alle andere vlakken goed zit,

Ik hoor echt wel niets anders dan vrouwen die hun mannen bedriegen de laatste tijd (niet om te judgen op basis van geslacht, maar het is nu eenmaal wat ik hoor). Recent schreef iemand haar nummer in het gym-boekje van een vriend van me, zonder dat hij het zag. Na wat sturen kwam hij er achter wie ze was, ofja welke persoon in de fitness dat was. Maar ze wou haar naam etc niet geven. Uiteindelijk op basis van foto achter een naam gekomen.

Ik kijk op haar FB profiel, gewoon een profielfoto met haar man en kind. Als een trouw en kinderen al niets meer stopt, dan is er helemaal geen hoop meer voor de non-getrouwde kindloze mannen. At this point kunnen we beter allemaal denken dat we ooit bedrogen zijn/zullen worden. Het lijkt gewoon deel van het spel.
Ja want als je eenmaal getrouwd bent en kinderen hebt stopt de inzet. Een relatie is nu eenmaal blijven werken en blijven praten, als dat niet meer lukt loopt het mis. Je kan natuurlijk wel het respect opbrengen om eerst de boel thuis op te ruimen alvorens te polsen naar mogelijke anderen hun interesse, sommigen hebben misschien angst om alleen te vallen 🤷🏻‍♀️. Niets vormt voor mij een vrijgeleide om vreemd te gaan, alles begint bij openheid, respect en communicatie in uw relatie.

Ja want als je eenmaal getrouwd bent en kinderen hebt stopt de inzet. Een relatie is nu eenmaal blijven werken en blijven praten, als dat niet meer lukt loopt het mis. Je kan natuurlijk wel het respect opbrengen om eerst de boel thuis op te ruimen alvorens te polsen naar mogelijke anderen hun interesse, sommigen hebben misschien angst om alleen te vallen 🤷🏻‍♀️. Niets vormt voor mij een vrijgeleide om vreemd te gaan, alles begint bij openheid, respect en communicatie in uw relatie.
Ja in dit specifiek geval zijn ze nog maar een jaar getrouwd 😅

Ik snap zeker dat er situaties zijn en omstandigheden gelijk bovenstaande waar 1 specifiek iets niet ingelost kan worden, en dat is natuurlijk gewoon moeilijk.

Daar ook de vraag natuurlijk, waarom wil zij geen seks? Voelt zij zich niet oké? Is hij niet accommodatie genoeg naar haar wensen? ... ga zo maar door.

Maar het blijft voor mij toch een brute om te zien hoeveel mensen relaties als iets tijdelijks behandelen.

Er zijn dan ook mensen die niet gemaakt zijn om een monogame relatie te hebben . Ik herinner me iemand die samen met me studeerde en die zowat heel mijn kennissenkring heeft afgevinkt (één heel knap meisje).

Ze had korte relaties, die altijd afsprongen omdat ze vreemd was gegaan. Op een periode van 6 maand weet ik dat ze in twee relaties met twee kennissen van me vreemd gegaan is met kameraden van die kennissen. Ze werd 's morgens wakker op 't kot van haar lief, stelde vast dat haar lief er niet was, en kroop gewoon in bed met iemand anders op dat kot.
En ze was dan verbaasd dat haar lief daar problemen mee had. "Maar dat was alleen omdat jij er niet was, ik had gewoon veel zin". :rofl:

Is dat nu niet heel fatalistisch, en vooral: is dat ooit anders geweest? Het is te zeggen, het was voor vrouwen misschien vroeger moeilijker, maar zelfs daarvan ben ik niet zeker.

Uiteindelijk zal een deel mensen zich sowieso niet kunnen inhouden, en een deel onder de juiste omstandigheden ook niet. Maar ik denk dat de groep waarbij die omstandigheden al heel "ernstig" moeten zijn, alsook de groep de het gewoon niet zou doen wel bestaat en ook niet bepaald klein is.

De rest van de relatie is goed, maar dit is wel een belangrijk onderdeel van de relatie. Het gaat hier niet over kleine ergernissen als 'hij laat altijd zijn sokken slingeren', 'zij valt altijd in slaap als we samen een film kijken', ... Hoe goed is die relatie dan écht?

'Hij wil geen kinderen, maar de relatie is voor de rest super hoor' of 'Zij wil absoluut in het buitenland gaan wonen, maar ik wil hier eigenlijk niet weg, maar de relatie is voor de rest perfect', ... Dat zijn nu eenmaal allemaal zaken die een deal-breaker kunnen zijn, en waar je als persoon in de relatie heel goed moet over nadenken of je die zaken voor jezelf wel wil opofferen.

Voor hem is dit duidelijk ook een deal-breaker, anders zou hij geen open-relatie voorstellen en zou hij nu ook niet vreemdgegaan zijn. Het is dus een situatie die onhoudbaar is.

Als partner moet je beseffen dat je de ander wel iets ontneemt (en dat beseft ze vermoedelijk wel gezien de relatietherapie). De reden waarom het dan toch niet lukt (fysiek, mentaal, ...) en hoe hard zij heeft geprobeerd, dat weten we natuurlijk niet.

Ik zie zo'n situatie eerlijk gezegd somber in, zeker nu er ook nog bedrog is bijgekomen. Als hij het opbiecht, is het misschien sowieso einde verhaal. Of hij biecht het op en het kan een trigger zijn om samen nog een laatste keer proberen de situatie te redden. Wat is het alternatief? Achter haar rug een langdurige affaire beginnen voor de seks? Uiteindelijk wordt niemand daar gelukkig van op lang termijn.

Een 'open relatie' lijkt tegenwoordig zowat de 'holy grail' om zo'n zaken op te lossen, maar dat lijkt me toch echt zelden of nooit te werken in situaties als deze. Ik begrijp ook zeer goed dat de partner hier niet voor open staat.

Is dat nu niet heel fatalistisch
Goh, dit is 1 voorbeeld van de 6 die me dit jaar binnen springt. Het zal toevallig in mijn omgeving meer spelen nu.
Maar het heeft wel een effect op denkwijze om je vrienden in zak en as te zien als ze er plots achter komen dat hun vriendin van 5 jaar eigenlijk al 3 maanden op een collega zat en de dag na de breakup meteen Instagram stories met hem post alsof het de normaalste zaak ter wereld is.

alsook de groep de het gewoon niet zou doen wel bestaat en ook niet bepaald klein is.
Hier twijfel ik toch aan hoor! Als we in de pol kijken is verhouding "nooit in contact gekomen met bedriegen" tot "wel contact" 60/40. Dat is al niet min.

Hier twijfel ik toch aan hoor! Als we in de pol kijken is verhouding "nooit in contact gekomen met bedriegen" tot "wel contact" 60/40. Dat is al niet min.
Misschien is van die 40% een groot deel bedrogen geworden in zijn/haar tienerjaren. Ik ken er genoeg die vroeger overal schijt aan hadden en nu gewoon een brave huisvader/moeder zijn.

Misschien is van die 40% een groot deel bedrogen geworden in zijn/haar tienerjaren. Ik ken er genoeg die vroeger overal schijt aan hadden en nu gewoon een brave huisvader/moeder zijn.
Als die mensen daadwerkelijk brave huismoeders/vaders zijn zullen we natuurlijk nooit weten.

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik hoorde dit jaar bijvoorbeeld ook nog dat de dame die 8 jaar geleden toen ze 19 was haar vriend bedrogen heeft, nu 27 en verloofd is, en guess what, nog steeds met andere mannen afspreek achter zijn rug etc.

Sommige mensen veranderen gewoon niet.

In het geval van:

- vrouw wil geen seks, man vraagt open relatie maar krijgt het niet.
Dus word huj eigenlijk ook verplicht geen seks te hebben.

Vind ik toch dat de schuld niet volledig bij de man ligt.

Ik zou gewoon zeggen: "Als ik geen seks krijg van jou ga ik op een ander, kan je er niet mee leven dan moeten we uit elkaar gaan..."

Al is dit niet gemakkelijk als het op alle andere vlakken goed zit,
Ik zie niet wat er mis zou zijn met hetgeen jij zegt en zou het mssh ook wel zo doen. Maar dan schenk je wel op voorhand klare wijn. Ipv achterhaar rug om te gaan vossen met een ander en dan te zeggen dat het toch wel haar schuld is dat je haar bedriegt. Imo is het deels zijn vrouw haar schuld dat hij iets tekort komt in een relatie. Dat hij zonder dat ze van iets weet naar iemand anders loopt om dat tekort aan te vullen ligt volledig bij hem.
Kan je van bedrog spreken als je eerst zegt dat je ergens anders zal lopen om uw tekort aan seks aan te vullen en uw vrouw daar mee akkoord gaat? En als ze niet akkoord gaat trek je gewoon uw conclusies en maak je een eind aan de relatie. Ik denk dat het de bedoeling is van een relatie om beiden gelukkig te zijn in die relatie.

Terug
Bovenaan