Iedereen gaat vanuit zijn eigen ervaringen posten hé, en ik denk dat de meesten hier huiveren van het idee dat de zakenreis van de partner gewoon een vogelvakantie was met de bijzit waarmee die al maanden bezig is.De reacties op het verhaal van BerendOtten zijn wel echt vanuit de typische BG-Ivoren Toren geschreven, amai. Goed, de manier waarop het geschreven is, zorgt misschien wel voor wat meer scepticisme en arrogantie, maar toch. Vooral vanuit eigen, privileged situatie een hoop cliches neerpennen. Wel goed in lijn met de rest van de subforums, dat wel.
Voor iemand die samen is met iemand die lijdt aan BPD en daar weigert iets aan te doen, was het wel even lachen om bepaalde cliches te lezen die met volle 100% overtuiging neergepend werden en eenieder die daar niet aan voldoet, zou het zichzelf aandoen of is lager dan het laagste. "Ge moet het uitpraten en er samen aan werken en als dat niet gaat er een einde aan maken" haha, goeike.
Maar goed, misschien vat ik sommige zwart/wit reacties iets te persoonlijk op en is het gebrek aan nuance veroorzaakt door het niveau van de beginposts. Er is blijkbaar een serieus stuk in geknipt geweest en ik ben nogal vrij laat op het feestje, dus bepaalde context is me misschien ontgaan.
En als je dan optie C -doe maar gewoon verder- uitsluit moet je toch gewoon kiezen tussen de twee werelden lijkt me.