Hier ben ik de persoon die bedrogen heeft.
Een relatie van 13 jaar en we waren/zijn een woning aan het bouwen.
Zij (partner): zeer ambitieus, hogere opleiding. Eigenlijk ging het op "mentaal" vlak super goed. Nooit ruzie, héél af en toe spanning, maar we losten dit goed op. Mss 2-3x/jaar dat we lastig waren op mekaar. Nooit tegen mekaar geroepen en altijd super constructief opgelost.
Maar..op seksueel vlak een ramp. Eigenlijk van in het begin al.. Zij was 15 toen we net samen waren, ik was 5 jaar ouder. De eerste jaren hield ik er rekening mee dat ze misschien te jong/niet klaar was om seks te hebben. Onze eerste keer seks was na 4 jaar in een relatie te zitten. Maar we gingen nooit verder dan 3-4-5x seks op jaarbasis. Zij had altijd pijn gedurende de seks. Toegegeven, ik dacht dat het probleem aan mijn formaat lag..en voelde mij soms schuldig. Als we seks hadden, was het dan nog eens slechte seks. Hij mocht/kon er maar voor 1/4de (en soms de helft) in...alles gebeurde traag..ik kon op geen enkel.
Ik nam ook super veel initiatief om het romantisch te maken..maar niks hielp.
De afgelopen 4-5 jaar verscheidene keren aangehaald dat het op seksueel vlak voor mij niet meer uit te houden was. Zij, psychologe van opleiding, altijd "Ik snap het, ik ga mn best doen"..en zo werd het de eerste maanden beter om altijd terug in het oude patroon te hervallen. Op die 4-5 jaren ook verscheidene keren aangehaald om naar een relatietherapeut te gaan..en telkens kreeg ik als antwoord "Niemand moet zich met onze relatie moeien, we lossen dat zelf op". Een deuk in haar ego (als psychologe) om door een externe "collega" geholpen te worden natuurlijk.
Tot ik 2 jaar geleden zei "We gaan in relatietherapie..of de relatie stopt hier"..en plots kon het wel allemaal (relatietherapie)...maar was ik gebroken...al die jaren zitten wachten op een oplossing en deed ze amper/geen moeite..en was het precies niet belangrijk genoeg...maar als ik dreigde de relatie stop te zetten, dan werd ze pas wakker..dan was ik pas belangrijk genoeg. Ik klapte volledig dicht bij de relatietherapeut, omdat ik het pijnlijk vond. Ik nam ook geen initiatief meer in de relatie. Het seksuele suckte hard..maar ik wou de relatie niet stopzetten, omdat het op andere vlakken veel beter ging dan ik in mijn omgeving zag.
En zo schreef ik me online in op een website speciaal ontwikkeld om je partner te bedriegen met "lotgenoten". En zo leerde ik een vrouw kennen die in een gelijkaardige situatie zat. Niet enkel op seksueel vlak had ze problemen..maar haar partner was blijkbaar ook volledig apathisch. We hebben 10 maand een affaire gehad. De eerste maand was het puur FWB, maar er kwamen al rap gevoelens bij kijken.
We vonden de meest debiele en makkelijke excuses uit om mekaar te kunnen zien: overwerken, een late meeting incl diner met collega's, uitgaan met vrienden,...
Mijn eigen manager op het werk was op de hoogte van de situatie (van de relatie tot de affaire) en ze gaf mij vaak uit haar eigen groen licht om eens vroeger door te gaan om met de minnares af te spreken. Nu..ik had mijn manager de afgelopen jaren vaak ingedekt voor stommiteiten van haar kant..dus ze stond bij me in het krijt

.
De affaire ging van "1x/maand afspreken" rap naar "3x/week afspreken". Seksueel was het een hele verademing voor ons: sexperimenteren, ontdekken wat we de afgelopen jaren thuis gemist hebben. En zo leerde ik dat ik bepaalde zaken op seksueel vlak graag had..zaken die ik thuis nooit had kunnen ontdekken.
We gingen zelfs zo ver dat we een verlengd weekend op citytrip geweest zijn. En we kregen het verhaal thuis verkocht.
We kregen gevoelens voor mekaar..nochtans vrij bizar...want zij was volledig het tegenovergestelde van wat ik zocht in een partner..en hoe ik zelf was.
Zelf: rechtlijnig, val op brunettes, no drugs,..
Zij: Chaotisch, blond, rookte af en toe joints en kleurde constant buiten de lijntjes in het dagelijkse leven.
Op een gegeven moment knaagde het zo hard dat ik het thuis moest vertellen..and so I did. Mijn partner had dit voelen aankomen en wou mij nog een kans geven. Ikzelf had iets van "Mocht het nu éénmalig zijn gebeurd, dan ok..maar het was al 10 maanden aan de gang". En ook...ik had de eerste 2-3 maand van de affaire meer seks dan de afgelopen 13 jaar in mijn vaste relatie..een pijnlijke realiteit. Ik wist elk gevoelig plekje van de minnares...en geen enkel van mijn partner (omdat ze het niet toeliet).
De minnares vertelde het ook tegen haar partner in de hoop dat hij zou zeggen dat ze het mocht afbollen..zodat wij samen iets zouden kunnen beginnen. Maar het gebeurde niet zoals gepland. Hij deed plots moeite en wou compleet veranderen.
Vroeger: hij had maar 2x/jaar seks met haar. Als zij seksspeeltjes wou integreren, bolde hij het letterlijk af gedurende de seks. Alles buiten het casuel seks-aspect was "raar" en "not done" voor hem.
En plots stond hij open voor een open relatie en naar parenclubs te gaan..en om te doen wat ik met haar zo goed deed.
Meanwhile (nu +-3-4 maand verder in het single leven) heeft ze nog steeds voor haar partner gekozen..en vertelt ze hem dat er geen contact is met mij...nochtans..we sturen mekaar dagelijks meer dan 10-15 berichten. ZIj vertelt over haar open relatie en de mannen die ze wil ontmoeten. Maar als ik het over mijn dates heb, zegt ze letterlijk dat ze er niets over wil horen omdat het pijnlijk is (toch raar als zij de beslissing genomen heeft bij hem te blijven?). Zij stuurt nog wekelijks 1-2 nudes en video's waarin ze zichzelf bevredigt. Ik reageer er steeds op een droge manier op.
Ze vraagt ook regelmatig om te kunnen afspreken om seks te hebben...waar ik voorlopig nog niet ben op ingegaan. Ik snap niet wat er in haar hoofd omgaat. Ze kiest voor hem, maar blijft me steeds teasen,...
Intussen blijf ik gewoon andere vrouwen daten.
Alleen vraag ik mij af: hoe eerlijk moet ik zijn over de reden van de breuk (als er naar gevraagd wordt). MOET ik zeggen dat ik bedrogen heb, of denken jullie dat het niet de zaken van de nieuwe date is om in detail te weten wat er gebeurd is...en is een "Het klikte niet op seksueel vlak" voldoende?
Of ik spijt heb? Ja en nee... Ja, want ik heb mn ex gekwetst. Nee, want dit heeft mij net over de streep getrokken om de relatie stop te zetten..precies een stamp onder mijn gat dat ik nodig had.