Basketbal

SomeDude

Well-known member
De Belgische comptetitie, de Belgian Lion, de Belgian Cats, 3*3 basketbal: Shoot!



De cats toch weer halve finale, Rusland verslagen!
 
De cats toch weer halve finale, Rusland verslagen!
Ik vind ze vooral mentaal zéér sterk dit toernooi. Eerste match een pak rammel gekregen, dat was echt niet goed, dan zich wel herpakt maar dan in hun laatste groepsmatch (een MUST win anders lagen ze eruit), toch zwaar onder druk en bijna tot de laatste minuut zich moeten concentreren omdat Turkije zich serieus vastbeet.

En dan tegen Rusland, een gevecht tot eigenlijk de laatste seconden (tot dan stond het exact gelijk!), en dan de Belgen zéér koelbloedig en ijskoud de bal erin en zo met amper 2 punten winnen.

Meesseman stond er inderdaad wanneer het moest, maar ook de andere spelers waren toch erg koelbloedig. Een paar zwakke momenten gehad, maar telkens als het moest gebeuren, speelde ze wel op hun sterkst.
 
De cats toch weer halve finale, Rusland verslagen!
De cats hebben zonet hun HF verloren met 1 puntje verschil. Servië had op het einde echt wel hoerechance, want de Belgen scoorden nog op het einde, maar blijkbaar minder dan één fucking seconde te laat. :unsure:

Echt wel doodzone. Ze waren fysiek misschien niet het allerbeste team van dit EK, maar mentaal was het dik in orde.
 
Nu goed ze mogen fier zijn. Mentaal hebben ze echt geknokt tot het bot. Hadden ze mentaal niet bij de les geweest dan hadden ze de groepsmatchen niet eens overleeft. Maar dit was de 3de opeenvolgende match waar het verschil met de tegenstander miniem was. Je mag dan nog mentaal sterk zijn, 3x is scheepsrecht, eigenlijk moest dit vroeg of laat wel eens fout aflopen. :headshake:

Ze moeten nu wel gewoon de lijn doortrekken, nog iets beter op elkaar inspelen en who knows for the future.
 
Topprestatie van de Cats. Alleen jammer dat ze in de 2de helft veel te veel aanvallende rebounds weggaven. Ze waren niet agressief genoeg onder de korf.
En ook jammer dat Meesseman haar dagje niet had, amper 8 punten :(
 
Brons it is! Verdiend. Ze gaan toch nog met een goed gevoel naar huis. Een medaille missen na het drama van gisteren had extra zuur geweest.
 
Brons it is! Verdiend. Ze gaan toch nog met een goed gevoel naar huis. Een medaille missen na het drama van gisteren had extra zuur geweest.

Ik volg het basketbal absoluut niet intensief en al zeker het vrouwenbasketbal niet, maar omdat ik wat tijd had toch maar eens wat stukken van de matchen van onze vrouwen bekeken.

Ik wil absoluut geen afbreuk doen aan hun prestaties, maar hoe iemand hiernaar kijken is mij toch een raadsel. Als je dat vergelijkt met de mannen ligt de intensiteit toch echt super laag? Of ligt het aan mij? Ik denk niet dat het verschil in niveau tussen mannen en vrouwen mij ooit al harder is opgevallen dan nu.

Vooral verdedigend is dat soms toch een grap!? Bal wat rondspelen om dan een speelster te bereiken die half gedekt staat, maar waarvan de verdediger lijkt te denken “Pffffff, ik ga hier maar wat staan en hopen dat ze mist”.

Nee, dit is duidelijk niets voor mij…

Nogmaals, proficiat aan onze vrouwen en ze zullen het zeker verdiend hebben, maar ik vind dit dramatisch.
 
Wel grappig hoe hard ze die 3x3 basket proberen te hypen. Bij elke korf WoW roepen alsof het een one in a million shot is.
 
Deze middag de wedstrijd van de Belgische dames meegepikt tegen Brazilië. Wat een erbarmelijk niveau. Vrije worpen die niks raken, simpele lay-ups die volledig misgaan., ... werkelijk dramatisch om zien. Commentator acteerde trouwens op hetzelfde niveau.
 
T feit dat dat olympisch is, is wel één van de beste jokes van de laatste jaren.

Maar voor de rest, België-USA bij de mannen was toch top om naar te kijken? Vind dat zeker wel een plezante sport om volgen.
 
T feit dat dat olympisch is, is wel één van de beste jokes van de laatste jaren.

Maar voor de rest, België-USA bij de mannen was toch top om naar te kijken? Vind dat zeker wel een plezante sport om volgen.
Was dat geen demonstratiesport?
 
Op zich wel plezant spelletje, zeer fysiek ook, maar goed, tis een afkooksel van het echte werk. Dan kan je idd ook van dunk-contests etc een olympisch discipline maken.
 
Zal wel met de tanende kijkcijfers te maken hebben. Wedstrijden duren niet lang, wisselend scoreverloop, vrij veel actie. Jonge mensen zijn niet meer warm te maken voor wedstrijden van anderhalf uur die maar 40 minuten zuivere speeltijd hebben.
 
Altijd al fan geweest van 3 on 3. Om zelf te spelen ook. Deed ik 10x liever dan het meer tactische 5 vs 5.
 
Deze middag de wedstrijd van de Belgische dames meegepikt tegen Brazilië. Wat een erbarmelijk niveau. Vrije worpen die niks raken, simpele lay-ups die volledig misgaan., ... werkelijk dramatisch om zien. Commentator acteerde trouwens op hetzelfde niveau.

Ik vind vrouwenbasketbal eigenlijk altijd dramatisch om naar te kijken, of dat nu de 5 vs 5 of 3 vs 3 variant is…

Bij de mannen vind ik 3 vs 3 nog wel genietbaar, inderdaad iets te veel demonstratiesport feel, maar actie is er wel.
 
Terug
Bovenaan