marcel
Well-known member
Neen, het is niet voldoende.Als ik dit soort reacties lees begin ik soms toch wel erg veel schrik te krijgen in wat voor maatschappij we op dit moment leven... BDP heeft zijn straf gekregen, draagt de gevolgen er elke dag (deels terecht) van maar dat is niet voldoende? Is het dan zo onmogelijk geworden dat mensen gewoon een 2de kans verdienen in het leven? Of gaan wij massaal als rechters oordelen dat mensen afhankelijk van hun misdaden en ongeacht de daarvoor gekregen straf eeuwig vogelvrij verklaard moeten worden en alles wat ze doen op een negatieve manier moeten bekijken?
er ontbreekt een schuldgevoel, een besef dat hij zelf verantwoordelijk is voor wat er gebeurd is, een signaal dat zijn gedrag veranderd is (door andere redenen dan "ik zit niet meer in die positie", dan).
Zoals al gezegd, hij zoekt hier weer de schijnwerpers op om zelf het narratief te onderhouden dat hij slachtoffer is (met als nuance dat hij nu wel toegeeft dat hij - bij degenen die gelijk hebben gekregen - te ver is gegaan).
geef hem gerust een kans om het te bewijzen ze, maar ik vind dat de reden dat hij het volgende keer niet opnieuw zou doen zou moeten zijn "dit kan ik niet doen tov die vrouw, die verdient een veilige professionele omgeving" en niet "als ze mij weer pakken, ga ik weer door die bagger gesleurd worden".
en ik denk toch dat het bij hem naar het tweede zou neigen.