Bart De Pauw

Heb de documentaire gezien en ik wist op zich niet echt wat te verwachten van zijn berichten, maar had het nu ook niet zo cringe en kleuterachtig verwacht. Had ik niet geweten dat dit van BDP kwam, dan kon ik gemakkelijk geloven dat dit liefdesverdriet berichtjes waren van een tienjarig kind :unsure:

Toegegeven, hoewel ik dit absoluut ongepast en oncomfortabel vind voor de vrouwen, vind ik de shit die hij heeft gekregen en de sancties vanuit de media er los over. Ik heb genoeg vriendinnen die soortgelijke berichten krijgen, of zelfs nog meer seksueel getint, van jongens die in mijn ogen gewoon niet weten hoe ze moeten flirten/met meisjes kunnen omgaan en zo zijn er waarschijnlijk nog heel veel. Dit praat het niet goed natuurlijk of maakt het minder erg, maar die worden allemaal niet zo gestraft gelijk BDP..

Mensen uit de directe omgeving of van hun baas?
 
Mensen via via, die ze nooit persoonlijk spreken. Niet hun baas nee
Dat is natuurlijk ook wel het grote verschil. Een Overmars is daarom ook harder gestraft. Daarnaast is de vraag wat uw vriendinnen ermee doen. Als ze geen aangifte doen, gaan ze natuurlijk geen straffen opleggen.
 
Dat is natuurlijk ook wel het grote verschil. Een Overmars is daarom ook harder gestraft. Daarnaast is de vraag wat uw vriendinnen ermee doen. Als ze geen aangifte doen, gaan ze natuurlijk geen straffen opleggen.
En de frequentie van de berichten en al dan niet fysiek ook aanwezig zijn in de privésfeer.
 
Mensen via via, die ze nooit persoonlijk spreken. Niet hun baas nee
Misschien het allergrootste verschil, natuurlijk. En gaat het dan ook om honderden berichtjes, tot bij hen thuis volgen, voor het raam gaan staan, urenlang op de deur beuken dat ze er bang van worden?

Want anders heb je gewoon gezegd: een héél erg afgezwakte versie hiervan wordt heel erg afgezwakt bekeken. En dat lijkt me dan redelijk logisch.
 
Heb de documentaire gezien en ik wist op zich niet echt wat te verwachten van zijn berichten, maar had het nu ook niet zo cringe en kleuterachtig verwacht. Had ik niet geweten dat dit van BDP kwam, dan kon ik gemakkelijk geloven dat dit liefdesverdriet berichtjes waren van een tienjarig kind :unsure:

Toegegeven, hoewel ik dit absoluut ongepast en oncomfortabel vind voor de vrouwen, vind ik de shit die hij heeft gekregen en de sancties vanuit de media er los over. Ik heb genoeg vriendinnen die soortgelijke berichten krijgen, of zelfs nog meer seksueel getint, van jongens die in mijn ogen gewoon niet weten hoe ze moeten flirten/met meisjes kunnen omgaan en zo zijn er waarschijnlijk nog heel veel. Dit praat het niet goed natuurlijk of maakt het minder erg, maar die worden allemaal niet zo gestraft gelijk BDP..

Hij zat natuurlijk wel in een machtspositie, wat de feiten zwaarder maakt. Is niet gewoon wat flirten met een maat die je op een fuif vorige maand leren kennen hebt. Zelfs dan al zou het niet aanvaardbaar zijn, laat staan van iemand die een machtspositie heeft over je. Wat niet betekent dat ik ook wel vind dat het genoeg uitgemolken is. De man is gestraft geweest, tijd om te laten rusten nu.
 
Totaal niet wat ik bedoelde met mijn post, hè. Hij heeft zichzelf gestraft door die daden te stellen, was het argument van Case Blue.
En een documentaire kadert niet in de strafmaat.
Ik weet niet hoe je hem nog erger kan straffen. Behalve celtijd.
 
Heb de documentaire gezien en ik wist op zich niet echt wat te verwachten van zijn berichten, maar had het nu ook niet zo cringe en kleuterachtig verwacht. Had ik niet geweten dat dit van BDP kwam, dan kon ik gemakkelijk geloven dat dit liefdesverdriet berichtjes waren van een tienjarig kind :unsure:

Toegegeven, hoewel ik dit absoluut ongepast en oncomfortabel vind voor de vrouwen, vind ik de shit die hij heeft gekregen en de sancties vanuit de media er los over. Ik heb genoeg vriendinnen die soortgelijke berichten krijgen, of zelfs nog meer seksueel getint, van jongens die in mijn ogen gewoon niet weten hoe ze moeten flirten/met meisjes kunnen omgaan en zo zijn er waarschijnlijk nog heel veel. Dit praat het niet goed natuurlijk of maakt het minder erg, maar die worden allemaal niet zo gestraft gelijk BDP..
Die documentaire is gewoon nodig om de vele mensen, die nog altijd denken dat het over enkele onschuldige SMS'jes ging, te laten beseffen dat er echt wel meer aan de hand was.
Ik snap ook gewoon niet dat je niet begrijpt dat dit voor een manager gewoon not done is.

En genoeg gestraft? Ik merk dat er nog steeds geen schuldbesef is bij hem. Deze reportage is geen nieuwe straf, dit is gewoon een herhaling van wat er al geweten was, maar wat duidelijker in kaart gebracht. Als dat voor hem als een nieuwe straf overkomt, is dat omdat hij en enkele mansplainers de media hebben bespeeld om de ware feiten in de ogen van velen af te zwakken.

Enkele van deze dames zijn de voorbije jaren bedreigd omdat Bart De Pauw altijd de vermoorde onschuld heeft gespeeld. Dus neen, laat maar komen.
 
Laatst bewerkt:
Die documentaire is gewoon nodig om de vele mensen die nog altijd denken dat het over enkele onschuldige SMS'jes ging te laten beseffen dat er echt wel meer aan de hand was.
Ik snap ook gewoon niet dat je niet begrijpt dat dit voor een manager gewoon not done is.

En genoeg gestraft? Ik merk dat er nog steeds geen schuldbesef is bij hem. Deze reportage is geen nieuwe straf, dit is gewoon een herhaling van wat er al geweten was, maar wat duidelijker in kaart gebracht. Als dat voor hem als een nieuwe straf overkomt, is dat omdat hij en enkele mansplainers de media hebben bespeeld om de ware feiten in de ogen van velen af te zwakken.

Enkele van deze dames zijn de voorbije jaren bedreigd omdat Bart De Pauw altijd de vermoorde onschuld heeft gespeeld. Dus neen, laat maar komen.
Dat is toch niet wat mansplaining is? Dit kom ik tegen op wikipedia.
Mansplaining is een Engelstalig neologisme met als betekenis "door een man op een neerbuigende, bevoogdende manier uitleggen aan een vrouw".[1][2] Het is een porte-manteauwoord (samentrekking) van de Engelse woorden man en de informele vorm splaining van het werkwoord to explain (uitleggen).

De term is ontstaan naar aanleiding van het in 2008 op de website TomsDispatch gepubliceerde essay Men Explain Things to Me - Facts Didn't Get in Their Way van de Amerikaanse schrijfster Rebecca Solnit.[3][4] Het essay werd in het Nederlands gepubliceerd in de bundel Mannen leggen me altijd alles uit. Het essay gaat over mannen die ongevraagd en zonder echte achtergrondkennis op neerbuigende en bevoogdende wijze zaken aan vrouwen uitleggen.

Dit fenomeen is later bekend geworden onder de naam 'mansplaining', een neologisme en porte-manteauwoord.[5] Solnit gebruikte dit woord zelf niet in het essay. Het artikel bleek een katalysator voor de opkomst van de term en de snelle verspreiding ervan op internet. Omdat er geen Nederlandse vertaling bestaat van mansplaining, wordt onder meer in de media vaak deze Engelse term gebruikt.[6] Het woord wordt veelal pejoratief gebruikt.[bron?]


Kritiek​

Het gebruik van de term zou volgens de Amerikaanse schrijfster Cathy Young bijdragen aan een cyclus van misandrie.[7]

Joshua Sealy-Harrington en Tom McLaughlin schreven in The Globe and Mail dat de term ad hominem gebruikt wordt om debat-tegenstanders op voorhand het zwijgen op te leggen.[8]
 
My two cents:
Relaties/affaires op de werkvloer zouden verboden moeten worden als er een machtsverhouding is.
Is er toch iets gebeurd? -> Kom er zelf maar uit wie van de twee er van werk verandert of overgeplaatst wordt.
Huh? Dus een zelfstandige kan zijn vriendin niet in loondienst aannemen? 2 mensen die elkaar leren kennen op de werkvloer kunnen nooit promoveren, ook al geven collega's aan dat ze privé en werk perfect gescheiden kunnen houden?

Beetje kort door de bocht, lijkt me.
 
Heb de documentaire gezien en ik wist op zich niet echt wat te verwachten van zijn berichten, maar had het nu ook niet zo cringe en kleuterachtig verwacht. Had ik niet geweten dat dit van BDP kwam, dan kon ik gemakkelijk geloven dat dit liefdesverdriet berichtjes waren van een tienjarig kind :unsure:

Toegegeven, hoewel ik dit absoluut ongepast en oncomfortabel vind voor de vrouwen, vind ik de shit die hij heeft gekregen en de sancties vanuit de media er los over. Ik heb genoeg vriendinnen die soortgelijke berichten krijgen, of zelfs nog meer seksueel getint, van jongens die in mijn ogen gewoon niet weten hoe ze moeten flirten/met meisjes kunnen omgaan en zo zijn er waarschijnlijk nog heel veel. Dit praat het niet goed natuurlijk of maakt het minder erg, maar die worden allemaal niet zo gestraft gelijk BDP..
Het verschil met een normaal onbeholpen reactie van een jongen is:
- dat het bij BDP over honderden berichten gaat per vrouw
- dat hij een machtsrelatie had over die vrouwen.

Jammer dat we dit nog steeds moeten herhalen en dat mensen altijd maar het probleem bdp willen vergelijken met situaties die in de verre verste niet vergelijkbaar zijn.
 
Huh? Dus een zelfstandige kan zijn vriendin niet in loondienst aannemen?
Dat is een zelfstandige
2 mensen die elkaar leren kennen op de werkvloer kunnen nooit promoveren, ook al geven collega's aan dat ze privé en werk perfect gescheiden kunnen houden?

Beetje kort door de bocht, lijkt me.
Ik vind dat dus niet. Mijn n+2 heeft een tijd een relatie gehad met iemand die op mijn niveau zit. Is gewoon niet werkbaar.
In de meeste bedrijven wordt dat opgelost door een deel van de afdeling onder iemand anders verantwoordelijkheid te plaatsen.
 
Dat is een zelfstandige
Bart is/was ook zelfstandige, he.
Ik vind dat dus niet. Mijn n+2 heeft een tijd een relatie gehad met iemand die op mijn niveau zit. Is gewoon niet werkbaar.
In de meeste bedrijven wordt dat opgelost door een deel van de afdeling onder iemand anders verantwoordelijkheid te plaatsen.
tuurlijk kan dat niet altijd. Maar ik heb al in situaties gewerkt waar dit perfect ging en gewoon bepaalde beslissingen objectief verantwoord moesten worden.
 
Een kennis die een advocatenbureau heeft?
Ja! Oprecht

Maar het is hem niet. Het is een bureau in West-Vlaanderen. Dit verhaal hier heb ik ook nog gelezen, maar oprecht: het is deze niet. Is ook totaal niet in de pers gekomen. En nu je het zegt, misschien is zijn beslissing deels ook door dit verhaal beinvloed, who knows.
 
Bart is/was ook zelfstandige, he.tuurlijk kan dat niet altijd. Maar ik heb al in situaties gewerkt waar dit perfect ging en gewoon bepaalde beslissingen objectief verantwoord moesten worden.
Neen, dat werkt volgens mij nooit. Je kan als n+1 nooit neutrale beslissingen nemen over conflicten tussen twee n-1 medewerkers indien je met één van één van beiden slaapt. Enfin, je kan die misschien wel nemen, maar die gaan door jouw medewerkers vaak niet as such beschouwd worden.
 
Waar ik vooral het meeste van schrok was dat het steeds volgens hetzelfde stramien was en steeds dezelfde modus operandi was.

Ook steeds via SMS en in het echte leven u totaal anders gedragen.
Zeer vreemd toch.

Persoonlijk vind ik het standpunt van Lize Feryn maar matig. Er zit toch in alle verhalen een facet van meegaan in BDP zijn verhaal en het ook voor een stuk blijven voeden.
Als ik sommige berichten las dan dacht ik echt “ja maar waarom antwoord je nu zo als je wilt dat het stopt”.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik vooral het meeste van schrok was dat het steeds volgens hetzelfde stramien was en steeds dezelfde modus operandi was.

Ook steeds via SMS en in het echte leven u totaal anders gedragen.
Zeer vreemd toch.

Persoonlijk vind ik het standpunt van Lize Feryn maar matig. Er zit toch in alle verhalen een facet van meegaan in BDP zijn verhaal en het ook voor een stuk blijven voeden.
Als ik sommige berichten las dan dacht ik echt “ja maar waarom antwoord je nu zo als je wilt dat het stopt”.

Zeg dan toch neen Guido.

Mij lijkt dat toch glashelder? Jonge meisjes, soms nog bezig aan de opleiding, die het willen maken in een extreem competitieve (niche) markt. En dan sluipt dé TV-god van Vlaanderen in je DM's. 100-den berichten per dag tot in het hol van de nacht. Natuurlijk gaan die hier en daar eens niet zuiver rationeel antwoorden. Je hebt het punt van de docu een beetje gemist, denk ik?

Ik herkende heel van de gedragingen van BDP uit de verhalen van vriendinnen. Jaloerse jongens of ex-vriendjes die in het hol va de nacht plots aan de deur van hun kot staan. Mannen beseffen soms ook totaal niet hoe extreem bedreigend dat is. Een gemiddelde man is verschillende factors sterker dan de gemiddelde vrouw. Er is nog weinig dat zo'n meisje nog kan doen als die kerel tot op haar kamer geraakt.
 
Terug
Bovenaan