Bart De Pauw

- uiteraard zijn er mannen die worden misbruikt. Ik snap niet goed waarom ge dat aanhaalt? Of denkt ge dat mensen die het ene misbruik niet oké vinden, het andere wel oké vinden?
Absoluut!

Over je punt van onterechte beschuldigingen. Ik denk dat je daar nog raar van zou opkijken. Het is niet omdat het niet in de media komt dat het niet gebeurt. Als ik het al meegemaakt heb op school.. En dat is ook niet in de media geweest.
In hoeveel scholen zou dat dan niet het geval zijn?

En het gaat niet alleen over zaken op seksueel vlak, maar ook kinderen die beweren dat een leerkracht iets gedaan heeft en waar de ouders dan in mee gaan. Of kinderen die ouders onterecht beschuldigen,.. En ook al is je onschuld bewezen dan nog hangt er een smet boven je naam waar je nooit meer vanaf geraakt.
 
Ivm de discussie in 'Je ergernissen van vandaag'.

Wat ook al zou helpen is een sneller werkend gerechtelijk systeem.
De hetze is publiek begonnen, inclusief ontslag van Bart De Pauw, op 9/11/2017.
 
Ivm de discussie in 'Je ergernissen van vandaag'.

Wat ook al zou helpen is een sneller werkend gerechtelijk systeem.
De hetze is publiek begonnen, inclusief ontslag van Bart De Pauw, op 9/11/2017.

Feit dat een feit is.
Maar die hln comments op al die artikels vind ik toch ook vaak los over se.

De publieke opinie lijkt em zo toch alleszins mee te hebben en dat zal dan, voor deel minstens, te danken zijn aan zijn videoboodschap die snel kwam en die reportage.
 
Bart de Pauw is gewoon een geile loeder.... En zo zijn er heeeeeeel veel mannen.
Tis een proces tegen de geilheid van een vent. Een gevecht tussen rede en testosteron...
 
Ik verwacht dat de hypetrein weer veel te hard gaat en het wel eens serieus kan tegensteken.
HLN is alvast 'goed' begonnen :puke:
FBg1CHHXMAEjzMG
 
Zijn laatste uitgebrachte serie noemde ook it's showtime zeker of vergis ik mij ? [Was nog net te zien op Telenet maar nooit op VRT gekomen]
 
Slappe kost tot hiertoe. Lijkt eerder een defilé waar heel medialandschap naar toe is gekomen. Iedereen goed in de picture er volgt een Roast en straks worden de awards uitgedeeld

Ze willen een punt maken maar tegelijkertijd toch niet te hard. Ah nee want hoe hypocriet toch een van de grotere media huizen. Dus meer kansen om toch in programmas mee te draaien.

En als De pauw een straf krijgt zal het voorwaardelijk zijn en heel mild.
 
Ge kunt een geile loeder zijn zonder grensoverschrijdend gedrag te stellen, of zijt ge het daar niet mee eens?
Goh eerlijk gezegd ik weet het nu nog niet goed.
Ik heb vooral veel sms'en van bart gelezen maar nooit de replieken van de personen in kwestie.
Iets in de trend van
-'Bart, met zulke sms-en ben ik niet gediend'
-'Wil je daar mee stoppen aub? '
-' Ik heb een vriend'
-'Heb je al eens aan uw vrouw of kinderen gedacht????'
-'Bart sorry maar geen interesse'

Eenduidige antwoorden zonder dubbele ondertonen.
Dit onderstaande sms gesprek lijkt me nu niet echt de lijn in het zand trekken. Dat lijkt me flirten plagen ende pesten.
Hij: “Waarom zoek je me op?” Zij: “Uit interesse en omdat ik eens wil samenwerken. Dus als je eens een lange bruine nodig hebt?” Hij: “Je staat op mijn lijst.” Zij: “Ik wil niet weten welke lijst.” Hij: “Daar sta je ook op.” (...)

Na een gesprek over geruchten als zouden de twee een affaire hebben. Hij: “Zouden wij anders geen affaire beginnen? Ok, dan niet. Pfff. Ok. Your loss. Twintig jaar geleden had ik alles uit de kast gehaald. Ik denk dat het leuk is ... de nacht met jou meemaken.” Zij: “Tis niet voor jou maar voor uw eenzaamheid zeker. Haha, maar allez Bart. Ongelooflijk. Ge moogt zo’n dingen niet zeggen. Ik kan daar niet op reageren.” Hij: “Oooh, je vergelijkt me met de man van Melle. Nu voel ik me zielig.” Zij: “Haha, ik zeg het u: ik weet niet hoe ik moet reageren. En geef toe: je deed het jezelf wat aan.”

Een dag later. Hij: “Was ik niet heel erg stout gisteren? (Ik hoop dat ze nu niet boos is.)” Zij: “Ze is niet boos. Of had je het over je vrouw of dochter? Haha, auwtsj.”

Wat betreft de machtsverhoudingen in deze digitale stalking dat is iets waar de rechtbank uiteraard een uitspraak moet over doen. Ik weet nu niet of Bart de Pauw de macht had van een 'weinstein' in de vlaamse media. En of dat hij die macht gebruikt heeft zal nu wel duidelijk worden de komende weken.

Ik zal wel slechte vrienden hebben maar ik had toch wel een paar 'womanizers' rondlopen in mijn vriendenkring die alles uit de kast haalden om iemand tussen de lakens te krijgen. En dat was niet uit liefde voor die andere persoon... Maar gewoon uit geilheid.

Edit: ik ben aant bijlezen want het was een drukke dag vandaag
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211013_92485322

Edit 2: Als blijkt dat de slachtoffers duidelijk gezegd hebben tot hier en niet verder ja dan denk ik dat BDP weinig kans maakt.
 
Laatst bewerkt:
Eenduidige antwoorden zonder dubbele ondertonen.
Dit onderstaande sms gesprek lijkt me nu niet echt de lijn in het zand trekken. Dat lijkt me flirten plagen ende pesten.

Wat betreft de machtsverhoudingen in deze digitale stalking dat is iets waar de rechtbank uiteraard een uitspraak moet over doen. Ik weet nu niet of Bart de Pauw de macht had van een 'weinstein' in de vlaamse media. En of dat hij die macht gebruikt heeft zal nu wel duidelijk worden de komende weken.

Ik zal wel slechte vrienden hebben maar ik had toch wel een paar 'womanizers' rondlopen in mijn vriendenkring die alles uit de kast haalden om iemand tussen de lakens te krijgen. En dat was niet uit liefde voor die andere persoon... Maar gewoon uit geilheid.

Edit: ik ben aant bijlezen want het was een drukke dag vandaag
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211013_92485322
Het probleem is niet zo zeer of De Pauw zijn macht misbruikt heeft of niet, wel dat De Pauw deze vrouwen in een positie plaatst waarbij, bewust of niet, de perceptie ontstaat dat de grenzen tussen privé en professioneel overlappen.

De Pauw had die vrouwen in eerste instantie nooit in die positie mogen plaatsen. En eens hij merkte dat ze afwijzend reageerden, had hij nooit verder mogen blijven gaan met zijn stalkerig gedrag.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Goh eerlijk gezegd ik weet het nu nog niet goed.
Ik heb vooral veel sms'en van bart gelezen maar nooit de replieken van de personen in kwestie.
Iets in de trend van
-'Bart, met zulke sms-en ben ik niet gediend'
-'Wil je daar mee stoppen aub? '
-' Ik heb een vriend'
-'Heb je al eens aan uw vrouw of kinderen gedacht????'
-'Bart sorry maar geen interesse'

Eenduidige antwoorden zonder dubbele ondertonen.
Dit onderstaande sms gesprek lijkt me nu niet echt de lijn in het zand trekken. Dat lijkt me flirten plagen ende pesten.


Wat betreft de machtsverhoudingen in deze digitale stalking dat is iets waar de rechtbank uiteraard een uitspraak moet over doen. Ik weet nu niet of Bart de Pauw de macht had van een 'weinstein' in de vlaamse media. En of dat hij die macht gebruikt heeft zal nu wel duidelijk worden de komende weken.

Ik zal wel slechte vrienden hebben maar ik had toch wel een paar 'womanizers' rondlopen in mijn vriendenkring die alles uit de kast haalden om iemand tussen de lakens te krijgen. En dat was niet uit liefde voor die andere persoon... Maar gewoon uit geilheid.

Edit: ik ben aant bijlezen want het was een drukke dag vandaag
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211013_92485322

Edit 2: Als blijkt dat de slachtoffers duidelijk gezegd hebben tot hier en niet verder ja dan denk ik dat BDP weinig kans maakt.

Ik denk dat ge inderdaad wat moet bijlezen, maar toch een kleine opmerking op uw eerste stuk: ge verwacht een duidelijke en harde afwijzing van jonge vrouwen naar hun oudere en succesvolle baas/opdrachtgever?

Als vrouw kan ik u al zeggen dat het zelfs moeilijk is om een duidelijke en harde afwijzing te geven aan iemand met wie er geen speciale machtsrelatie (of eender welke relatie, en ja ik doel op personen die je niet eens kent) tout court is want elke vrouw heeft al geleerd dat een harde afwijzing het gedrag van de tegenpartij onvoorspelbaar maakt en dat er genoeg mannen zijn die zoiets niet ok opnemen en dan verzanden in opdringerig gedrag, beschuldigen, tot zelfs fysiek aanvallen*.
En hier gaat het dus om hun baas of iemand met macht binnen hun werkomgeving.


* Ik zeg niet dat veel mannen dat doen of dat zelfs elke vrouw effectief persoonlijk al zoiets heeft meegemaakt maar er zijn voor elke vrouw genoeg voorbeelden in de omgeving en vrouwen worden ook opgevoed met die kennis: niet te hard zijn in uw afwijzing, vriendelijk en lief zijn is belangrijk, mensen accommoderen voor zoveel ge kunt etc etc. Terwijl mannen opgevoed worden met het idee dat het kan dat een vrouw hard to get speelt en dat de aanhouder wint. Twee poten van 1 zeer gezellig probleem.

Uw voorbeeld van Lize feryn leest voor mij, als vrouw, duidelijk afwijzend. Maar ik kan er in komen dat dat voor u, als man, zo niet leest.
 
Terug
Bovenaan