Bart De Pauw

Paar dagen sturen als ge soort van crush hebt (en die stuur ook terug dan), en dan zit ge rap aan 300 berichten.
Idd, als je van die nietszeggende berichten naar elkaar stuurt kom je al snel aan de 300-500 berichten (een bericht telt vaak maar een paar woorden). Als het nu 300 berichten enkel van BDP zouden zijn zou ik het idd straf vinden, nu lijkt het me meer op 1 conversatie.

Idd, als je van die nietszeggende berichten naar elkaar stuurt kom je al snel aan de 300-500 berichten (een bericht telt vaak maar een paar woorden). Als het nu 300 berichten enkel van BDP zouden zijn zou ik het idd straf vinden, nu lijkt het me meer op 1 conversatie.
Wat ik vooral straf vind, is dat er hier geschermd wordt met feiten uit het dossier. Dat dus nog geheim is. Waarover we nog niks weten behalve een paar lekken.

Dat je het kunt hebben over wat er precies grensoverschrijdend is en wat niet, uiteraard. Of over de reacties die komen op de nieuwsberichten of vermeende feiten. Zelfs over hypothetische situaties, zoals "als hij dat gedaan heeft, dan is het begrijpelijk". Maar wat voor nut heeft het om te gaan praten over of hij al dan niet schuldig is, aan de hand van zes kruimels dossierinformatie? Of conclusies te maken dat het "één conversatie" is?

Dus jij en Biljart denken dat 13 vrouwen een probleem gaan maken van een gewone conversatie, en hiermee dan uiteindelijk met naam en toenaam in de media gaan komen (nuja, 9 ervan)?

En opnieuw zeg je niet wat je daaraan verbindt. Telkens maar ballonnetjes, en "interessant".
Je hebt ook nog niet geantwoord op de vraag of je het echt een probleem vindt dat er grapjes gemaakt worden rond de dochter van Wesley Sonck in DSMTW, en hoe je dat kunt rijmen met het feit dat je bij dit eerder gradaties gaat zoeken in lastigvallen of redenen en aanwijzingen waarom de vrouwen zelf aandeel erin hadden?
Welke extra uitleg heeft die info dan juist nodig? De info spreekt voor zichzelf.

Maaike Cafmeyer ontkende eerst tegen de speurders dat ze seksuele affaire gehad heeft met Bart. Pas achteraf gaf ze dat in een nieuw verhoor toe. Nu dit weer ...

Je kan Cafmeyer blijven verdedigen dat dit nog steeds niet betekent dat ze 'technisch gezien' geen slachtoffer kan zijn, maar stilaan begint dit wel naar dezelfde naïviteit af te steven als diegene die BDP over heel de lijn onschuldig achten. De geloofwaardigheid van haar verhaal is steeds verder zoek.

Uiteindelijk zal naar alle waarschijnlijkheid wel blijken dat BDP wat grenzen overschreden heeft (want je kan niet op basis van een persoonlijke rancune alleen 10 vrouwen voor je kar spannen).
Maar bovenop dit grensoverschrijdend gedrag zie je toch ook een dikke laag metoo-opportuniteitsgedreven afrekening in het BV landschap. Georganiseerd door een zekere dolle mina en een ex-minnares die niet perse van uit slachtofferrol spreken zoals zij beweren maar wel handelen uit andere motieven zoals aandachtsnood, jaloezie en wraak.

De andere helft is dat weer sterk staaltje voorbarig victim-aannemen terwijl de geloofwaardigheid en de bewijzen voor het geval Maaike ver zoek zijn.
Voor zover ik lees, zijn de meeste posts vooral tegenreacties op victim-blaming posts zoals de jouwe en spreken zij in de regel in de voorbaarlijke wijs. Jij hebt echter je oordeel al getroffen, ook al heb je buiten wat tidbits uit de pers geen flauw idee over wat er gebeurd is.

Voor zover ik lees, zijn de meeste posts vooral tegenreacties op victim-blaming posts zoals de jouwe en spreken zij in de regel in de voorbaarlijke wijs. Jij hebt echter je oordeel al getroffen, ook al heb je buiten wat tidbits uit de pers geen flauw idee over wat er gebeurd is.

Ik betwijfel of Maaike Cafmeyer als ex-minnares überhaupt slachtoffer is. Dat heeft niets met blamen te maken. Door te stellen dat ik victim blame, ben jij de enige die er al vanuit gaat dat zij slachtoffer is. Jij bent de enige die je oordeel al getroffen hebt.

Ik betwijfel of Maaike Cafmeyer als ex-minnares überhaupt slachtoffer is. Dat heeft niets met blamen te maken. Door te stellen dat ik victim blame, ben jij de enige die er al vanuit gaat dat zij slachtoffer is. Jij bent de enige die je oordeel al getroffen hebt.
Je ziet de analogie toch met "het was mijn vrouw, natuurlijk is het dan geen verkrachting"?
Of zelfs wat Sir.Killalot zegt. Als je zegt dat zij geen slachtoffer is, voor een groot stuk omdat ze ex-minnares was, is dat hetzelfde als zeggen: Ze is toch bij hem gebleven, dus zal het zo erg niet geweest zijn. Dat is toch victim blaming? "Had ze maar weg moeten gaan, dan zaten we nu niet in deze situatie en was hij duidelijk schuldig."

De andere helft is dat weer sterk staaltje voorbarig victim-aannemen terwijl de geloofwaardigheid en de bewijzen voor het geval Maaike ver zoek zijn.
Dus het volgende komt niet in u op: ze hadden een affaire en De Pauw is haar blijven haar blijven lastig vallen nadat zij er een eind heeft aangemaakt. Nee, ze lult gewoon uit haar nek en moet maar niet klagen want ze is er mee in de koffer gedoken.

Maar bovenop dit grensoverschrijdend gedrag zie je toch ook een dikke laag metoo-opportuniteitsgedreven afrekening in het BV landschap. Georganiseerd door een zekere dolle mina en een ex-minnares die niet perse van uit slachtofferrol spreken zoals zij beweren maar wel handelen uit andere motieven zoals aandachtsnood, jaloezie en wraak.
Dit soort enorm schadelijke uitspraken snap ik dus echt niet. Je weet zo goed als niets over het dossier maar het aantal beschuldigingen in dit ene zinnetje kan tellen. Afrekening, dolle mina, slachterofferrol, jaloezie, wraak, amai. Waarom kan je niet gewoon in alle sereniteit de afloop van het proces afwachten? Wie wordt er beter van dit soort totaal ongegronde beweringen?

Edit: Twee zinnen. t' Is vrijdagnamiddag. 😬

Laatst bewerkt:
Dus jij en Biljart denken dat 13 vrouwen een probleem gaan maken van een gewone conversatie, en hiermee dan uiteindelijk met naam en toenaam in de media gaan komen (nuja, 9 ervan)?
Nope, we wijzen er enkel op dat je die honderden berichtjes in een context moet zien waarin langs beide kanten berichtjes werden gestuurd en niet vergelijken met bijv. een zotte stalker die het ene na het andere stalkingsbericht stuurt.

Wat ik vooral straf vind, is dat er hier geschermd wordt met feiten uit het dossier. Dat dus nog geheim is. Waarover we nog niks weten behalve een paar lekken.

Je hebt hier zelf de hele tijd over "slachtoffers" terwijl er evenmin bewezen is dat BDP al schuld zou hebben van wat ze hem betichten. Waarom wil je daarvoor dan niet de resultaten afwachten?

Dat je het kunt hebben over wat er precies grensoverschrijdend is en wat niet, uiteraard. Of over de reacties die komen op de nieuwsberichten of vermeende feiten. Zelfs over hypothetische situaties, zoals "als hij dat gedaan heeft, dan is het begrijpelijk". Maar wat voor nut heeft het om te gaan praten over of hij al dan niet schuldig is, aan de hand van zes kruimels dossierinformatie? Of conclusies te maken dat het "één conversatie" is?
Ik verklaar de man nog niet schuldig en verklaar de aanklagers evenmin als slachtoffers. Laat ons daar het onderzoek nog maar voor afwachten.

Nope, we wijzen er enkel op dat je die honderden berichtjes in een context moet zien waarin langs beide kanten berichtjes werden gestuurd en niet vergelijken met bijv. een zotte stalker die het ene na het andere stalkingsbericht stuurt.
En dat staat vast of moeten we de pek en veren hiervoor ook even terug opbergen?

En dat staat vast of moeten we de pek en veren hiervoor ook even terug opbergen?
Ik ben hier niet degene die zijn oordeel al klaar heeft staan vooraleer de rechtszaak van start gaat. Itt tot Loser of Killalot zal je mij hier niet zien spreken of daders of slachtoffers vooraleer het onderzoek afgerond is.

Ik snap niet echt wat de motivatie van 9/13 vrouwen zou zijn om die beschuldigingen te verzinnen.

1 vrouw vs 1 man? ok daar is motivatie. Maar zo veel? Ik zie niet echt een logische verklaring

Je hebt hier zelf de hele tijd over "slachtoffers" terwijl er evenmin bewezen is dat BDP al schuld zou hebben van wat ze hem betichten. Waarom wil je daarvoor dan niet de resultaten afwachten?

Ik verklaar de man nog niet schuldig en verklaar de aanklagers evenmin als slachtoffers. Laat ons daar het onderzoek nog maar voor afwachten.
Allee. Noem het dan aanklagers. Of vermeende slachtoffers. En ga dan eens in op de post zelf.

Terug
Bovenaan