Bart De Pauw

Buiten de Zone is geen Guilty Pleasure, maar een monument. Los van wat BdP heeft uitgestoken

Ik herinner me vooral de 'auditie-scène' in de allerlaatste aflevering, waarin hij een aantal actrices bepotelt :D

Ja indeed dat is geen guilty pleasure maar gewoon steengoed gemaakt.

Ik ben helemaal voor zulke zaken aanpakken, progressie en verandering. Zo een zaken veranderen nu eenmaal, daarover zaniken is verloren moeite.
Ik ben echter WEL tegen het hele cancel gebeuren. Je mag gemaakte producten toch los zien van de maker. Je mag ze ook gerust verbinden, no problem, maar dat hoeft niet opgedrongen geworden. (niet dat die discussie relevant is voor bdz)

Maar opnieuw, ik zeg duidelijk dat het anders is wanneer de aard van de berichten echt zijn zoals die ene die hier werd gepost.

Jullie lijken daarvan te maken dat ik sowieso deze procedure tegen BDP onnodig en overroepen vind, en dus minimaliseer. Maar ik heb het duidelijk over het verschil tussen flirterig gedrag en zwaar overschrijdend gedrag.
en opnieuw: flirterig gedrag als leidinggevende is NIET onnodig of overroepen.
stungunner zei:
Waarmee ik ook niet wil zeggen dat flirterig gedrag ok is wanneer het ongewenst en aanhoudend is, en dat daar zeer zeker actie moet tegenover staan, met ontslag tot gevolg indien dat een mogelijkheid is. Maar vind jij pakweg 10 sms'en in de zin van "Hey, je hebt die presentatie goed gedaan, en je zag er goed uit ook" even erg en zwaarwegend voor een rechtbank als "OMG, ik wil je neuken, je bent zo smoking hot"? Net daarom, de aard, vorm en frequentie van de sms'en, in beide richtingen, zijn voor mij allesbepalend in deze zaak. En dat zal het ook zijn bij een zaak voor de arbeidsrechtbank tussen een werknemer en een leidinggevende.
ik heb nergens gezegd dat beide even zwaarwegend zijn.

Echter, 10 keer "je zag er goed uit" schrijven naar een ondergeschikte terwijl dit niet relevant is, én als ze daar al een opmerking over gegeven heeft, is wel degelijk een aanleiding om een rechtzaak over te maken.
stungunner zei:
En ja, ik weet dat het parket zelf de zaak is gestart (wat vroeger dacht ik niet kon, toen was stalking toch een klachtmisdrijf dacht ik?), maar het is natuurlijk wel BDP zijn goed recht om een minnelijke schikking niet te aanvaarden. Of dat slim was en de beste optie, dat zal deze zaak nu hopelijk uitwijzen.
Tuurlijk mag hij dat weigeren. Maar jij zegt: "Persoonlijk zou ik gewoon de blokkeer functie gebruiken op m'n gsm in plaats van er zo'n mediacircus van te maken, maar kom."

Het mediacircus komt 100% vanuit BDP zijn kant. Hij heeft bewust voor de aanval gekozen via de media én gekozen om een proces te hebben nét om alles in de media te laten komen. De vrouwen hebben géén rechtzaak gestart en hebben zo lang als mogelijk voor de anonimiteit gekozen en geven bij mijn weten nu nog altijd geen interviews.

Maar jij zegt: "Persoonlijk zou ik gewoon de blokkeer functie gebruiken op m'n gsm in plaats van er zo'n mediacircus van te maken, maar kom."
Maar echt hé, dat is hier nu al de 3de keer dat iemand dingen zit uit te vinden die ik helemaal niet heb geschreven.

Toont voor mij nog maar eens hoe hier soms discussie wordt gevoerd, heel erg biased, met een oordeel reeds klaar van hier tot in Tokio omdat er ergens een zin of post niet in het kraam past.

Jammer.

Maar echt hé, dat is hier nu al de 3de keer dat iemand dingen zit uit te vinden die ik helemaal niet heb geschreven.

Toont voor mij nog maar eens hoe hier soms discussie wordt gevoerd, heel erg biased, met een oordeel reeds klaar van hier tot in Tokio omdat er ergens een zin of post niet in het kraam past.

Jammer.
oops, sorry, had het op de verkeerde persoon :)

interessant standpunt.
lol :D

oops, sorry, had het op de verkeerde persoon :)

lol :D
Ja zal wel toeval zijn hé, maar is zoals gezegd al een paar keer gebeurd in deze thread. Daarom kan ik mij echt niet van de indruk ontdoen dat er mij bepaalde meningen worden toegedicht die ik echt niet heb of achter sta.

Ik begrijp eigenlijk wel niet waarom dergelijke stalking geen klachtmisdrijf meer is. Als ik het goed begrijp is er dus geen klacht van de vrouwen in kwestie maar besliste de onderzoeksrechter om er een rechtzaak van te maken. Langs de andere kant willen de vrouwen wel een soort schuldbekentenis, en als hij dat niet wil geven dan rest er natuurlijk wel enkel nog de gerechterlijke weg.

Ja zal wel toeval zijn hé, maar is zoals gezegd al een paar keer gebeurd in deze thread. Daarom kan ik mij echt niet van de indruk ontdoen dat er mij bepaalde meningen worden toegedicht die ik echt niet heb of achter sta.

Ik begrijp eigenlijk wel niet waarom dergelijke stalking geen klachtmisdrijf meer is. Als ik het goed begrijp is er dus geen klacht van de vrouwen in kwestie maar besliste de onderzoeksrechter om er een rechtzaak van te maken. Langs de andere kant willen de vrouwen wel een soort schuldbekentenis, en als hij dat niet wil geven dan rest er natuurlijk wel enkel nog de gerechterlijke weg.
Ik vermoed dat een deel van die indrukken te wijten zijn aan het feit dat dit geschreven communicatie is, terwijl er vooral in spreektaal gecommuniceerd wordt -> een heel groot stuk niet verbale nuance die wegvalt.

En persoonlijk vind ik het ook maar een goede evolutie dat feiten zoals stalking geen klachtmisdrijf meer zijn, gezien de psychologische overmacht die de verdachte vaak op het slachtoffer heeft (ex-partner, familieband, werkgever,...). In het geval de klacht toch om goede redenen ingetrokken wordt, zal een (onderzoeks)rechter hier ook rekening mee houden, maar het betekent gelukkig niet dat alles de facto stopt.

Als iemand bij mijn vriendin op het werk aan mijn vriendin haar billen moet zitten dan sta ik aan die kerel zijn bureau. Hoe dat gedrag geminimaliseerd kan worden snap ik niet.

Dat het over negen vrouwen gaat, maakt het ook gewoon negen keer zo erg, dat moet niet geminimaliseerd worden door te zeggen: nu lijkt het zwaar omdat het over negen individuele gevallen gaat.

Ik heb dat al eens gedaan. Vriendin werd door iemand van de IT-afdeling op haar billen gekletst bij het buitengaan van de lift. Dat is 2 keer voorgevallen. De tweede keer heeft ze gereageerd dat dat ongepast was etc maar ze zei zelf dat het een heel vreemd gevoel was om dat te doen, ook omdat die kerel daar precies niet van onder de indruk was.

Heb toen gezegd dat ze contact moest opnemen met HR/preventieadviseur/... Etc.

Die hebben toen een 'gesprek' aangegaan met die kerel en verder niks. Dat is toen enkele maanden goed gegaan en daarna is het nog eens voorgevallen. Ik ben de dag erna zelf tot daar gereden en bij die man in de lift gestapt. Is daarna nooit meer voorgevallen en is enkele maanden later ergens anders gaan werken. Heb die mens geen pijn gedaan ofzo maar ben toch even héél erg kortbij komen staan en hem verzocht dat nóóit nog te doen, bij niemand niet.

Ik ben geen agressief persoon, maar zo een zaken kan ik niet laten voorbijgaan.

Ik heb dat al eens gedaan. Vriendin werd door iemand van de IT-afdeling op haar billen gekletst bij het buitengaan van de lift. Dat is 2 keer voorgevallen. De tweede keer heeft ze gereageerd dat dat ongepast was etc maar ze zei zelf dat het een heel vreemd gevoel was om dat te doen, ook omdat die kerel daar precies niet van onder de indruk was.

Heb toen gezegd dat ze contact moest opnemen met HR/preventieadviseur/... Etc.

Die hebben toen een 'gesprek' aangegaan met die kerel en verder niks. Dat is toen enkele maanden goed gegaan en daarna is het nog eens voorgevallen. Ik ben de dag erna zelf tot daar gereden en bij die man in de lift gestapt. Is daarna nooit meer voorgevallen en is enkele maanden later ergens anders gaan werken. Heb die mens geen pijn gedaan ofzo maar ben toch even héél erg kortbij komen staan en hem verzocht dat nóóit nog te doen, bij niemand niet.

Ik ben geen agressief persoon, maar zo een zaken kan ik niet laten voorbijgaan.

Denk (en hoop) dat die van mij em zelf ewa kletsen geeft eerlijk gezegd. :unsure:

Maar verstaanbare reactie, zou 't zelfde doen in uw situaties.

Als em 2 kletsen uitgedeeld heeft moet em er maar 2 incasseren ook worst case. 😅

En intussen blijven er nieuwe onthullingen opduiken. “Een week voordat de klacht van Maaike Cafmeyer het leven van Bart op z'n kop zette, zat ze nog bij hem thuis te tafelen”, vertelt een anonieme bron uit de entourage van de tv-maker.

En intussen blijven er nieuwe onthullingen opduiken. “Een week voordat de klacht van Maaike Cafmeyer het leven van Bart op z'n kop zette, zat ze nog bij hem thuis te tafelen”, vertelt een anonieme bron uit de entourage van de tv-maker.

euh, ja?

Ik ben er redelijk zeker van dat wekelijks mensen nog in het bed doken met hun partner de week voor ze hun partner aankloegen voor moordpoging.
De week voordat een boekhouder om dringende reden ontslagen wordt wegens diefstal van zijn werkgever, zal hij mss ook nog complimentjes gekregen hebben.
...

Cafmeyer heeft een probleem met het gedrag van BDP tov vrouwen, maar dacht dat hij zich koest hield nu en had terug een vriendschappelijke relatie met BDP. Het moment dat hij toch nog aktief bleek, was voor haar de reden om die vrouwen die door BDP benaderd werden te steunen en mee een klacht in te dienen. Niet echt iets abnormaals, lijkt me.

En opnieuw zeg je niet wat je daaraan verbindt. Telkens maar ballonnetjes, en "interessant".
Je hebt ook nog niet geantwoord op de vraag of je het echt een probleem vindt dat er grapjes gemaakt worden rond de dochter van Wesley Sonck in DSMTW, en hoe je dat kunt rijmen met het feit dat je bij dit eerder gradaties gaat zoeken in lastigvallen of redenen en aanwijzingen waarom de vrouwen zelf aandeel erin hadden?

“Kort voordat de klacht van Maaike Cafmeyer het leven van Bart op z'n kop zette, zat ze nog bij hem thuis aan tafel voor een werkvergadering”

M.a.w. het was zelfs werkgerelateerd (en dan nog, zie post JPV)

Grappig hoe het ineens "de klacht van Maaike Cafmeyer" geworden is en de andere 8 slachtoffers er schijnbaar niet meer toe doen :)

En ik denk dat iedereen hier op het forum wel al eens tegen zijn goesting bij iemand aan tafel heeft zitten eten.

Terug
Bovenaan