Bart De Pauw

Blijkbaar gaat het om 13 vrouwen.

"Onder de andere drie nieuwe namen zit ook nog zeker één filmactrice met wie Bart De Pauw ooit samenwerkte."

......ik denk dat het duidelijk is waarom Hilde Van Mieghem de eerste was om die eerste dagen zo stevig uit de hoek te komen en ze ook stevig blijft in haar retoriek rond de zaak.

"Onder de andere drie nieuwe namen zit ook nog zeker één filmactrice met wie Bart De Pauw ooit samenwerkte."

......ik denk dat het duidelijk is waarom Hilde Van Mieghem de eerste was om die eerste dagen zo stevig uit de hoek te komen en ze ook stevig blijft in haar retoriek rond de zaak.
Die kans bestaat zeker, maar het hij heeft naast Loft nog aan andere filmprojecten gewerkt.

Eind vorig jaar raakte reeds bekend dat Bart De Pauw de VRT wou dagvaarden met een eis voor een schadevergoeding van 12 miljoen euro nadat toenmalig VRT-CEO Paul Lembrechts de samenwerking met De Pauws productiehuis Koeken Troef! stopzette. Dat gebeurde op basis van het dossier dat de preventieadviseur had opgesteld na getuigenissen van grensoverschrijdend gedrag van Maaike Cafmeyer en Liesa Naert. De VRT besliste toen om niet op die eis in te gaan en ontving woensdag dus een deurwaarder.
Wat betekent dit concreet? Die deurwaarder is langsgekomen om 12 miljoen op te halen? 😅

Die kans bestaat zeker, maar het hij heeft naast Loft nog aan andere filmprojecten gewerkt.
En ik vind eigenlijk dat die er duidelijk voor gekozen hebben om anoniem te blijven, en we dat ook mogen respecteren dan. Het blijven slachtoffers, en ik snap dat goed.

Wat betekent dit concreet? Die deurwaarder is langsgekomen om 12 miljoen op te halen? 😅
Die is gewoon ede officiële dagvaarding komen afgeven, tis niet dat daar zomaar beslag komt leggen of de boel opschrijven ('1 toren, lichtelijk vervallen staat, incl. 2 vergeten coryfeeën')

Hilde Van Mieghem en Bart?
Dat denk ik nu niet ;)

Hilde Van Mieghem en Bart?
Dat denk ik nu niet ;)
"één filmactrice met wie Bart De Pauw ooit samenwerkte" + wat is de film waar BDP voor gekend is + wiens dochter speelde daar in mee = de redacteurs van de boekskes staan al te kwijlen bij alle roddels die ze daarover kunnen verzinnen.

Maar zoals Loser zegt: die 4 hebben bewust gekozen om anoniem te blijven, dus laat het gerecht z'n werk doen. Als ze zich op een bepaald moment toch kenbaar willen maken, zult ge het wel horen, en verder maakt da eigenlijk geen zak uit.

Ondertussen werd ook duidelijk dat er 18 vrouwen verhoord zijn in de zaak-De Pauw. Dat meldt VTM NIEUWS. Het gaat om de 9 vermeende slachtoffers die zich burgerlijke partij stellen, vier vermeende slachtoffers die zich geen burgerlijke partij stelden en nog vijf personen die werden verhoord, maar waarbij er geen strafbare feiten werden gevonden.
Blijkbaar zijn er toch niet bij alle verhoorde vrouwen ‘strafbare’ feiten gepleegd. Misschien kleinigheden als flirten dan? Of geen feiten? Hoe interpreteer je zoiets?

Laatst bewerkt:
Blijkbaar zijn er toch niet bij alle verhoorde vrouwen ‘strafbare’ feiten gepleegd. Misschien kleinigheden als flirten dan? Of geen feiten? Hoe interpreteer je zoiets?

Kunnen ook verhoord zijn als getuigen vermoed ik.
Ofwel dat bijv één van de 14 anderen een aantal vrouwen hebben doorgegeven waarvan ze vermoedden dat hij gelijkaardige feiten mee zou gepleegd hebben.

Ik herinner mij nog zeer goed dat in de nasleep van de Dutroux affaire veel leiders, trainers en begeleiders van jonge kinderen in een boog rond de kinderen heen liepen om toch maar op geen enkele manier beschuldigd te worden van pedofilie. In die periode zou je opzettelijk weggekeken hebben van kinderen, want iedere (jonge)man die nog maar iets te lang naar een kind keek, of het aanraakte om het ergens mee te helpen, liep het risico om op hetzelfde schavotje als Dutroux geplaatst te worden. Er waren zelfs scoutsgroepen die het gezamenlijk douchen afschaften, de massahysterie ging toen zéér ver.

Hopelijk komen we nu niet in een tijdperk waarin je schrik zou moeten hebben om een vrouw aan te spreken. Ik heb indertijd ook nog genoeg schunnige smsjes zitten sturen naar vrouwen, vaak omdat ze er zelf in meegingen, wanneer je dan soms enkele glazen te veel op had gingen die berichten al wat verder, maar nooit of te nooit zijn daar problemen van gekomen.

Ik herinner mij nog zeer goed dat in de nasleep van de Dutroux affaire veel leiders, trainers en begeleiders van jonge kinderen in een boog rond de kinderen heen liepen om toch maar op geen enkele manier beschuldigd te worden van pedofilie. In die periode zou je opzettelijk weggekeken hebben van kinderen, want iedere (jonge)man die nog maar iets te lang naar een kind keek, of het aanraakte om het ergens mee te helpen, liep het risico om op hetzelfde schavotje als Dutroux geplaatst te worden. Er waren zelfs scoutsgroepen die het gezamenlijk douchen afschaften, de massahysterie ging toen zéér ver.

Hopelijk komen we nu niet in een tijdperk waarin je schrik zou moeten hebben om een vrouw aan te spreken. Ik heb indertijd ook nog genoeg schunnige smsjes zitten sturen naar vrouwen, vaak omdat ze er zelf in meegingen, wanneer je dan soms enkele glazen te veel op had gingen die berichten al wat verder, maar nooit of te nooit zijn daar problemen van gekomen.
er lijkt me nog een verschil tussen een vrouw aanspreken en haar 300 sms'n sturen ;)

Vreemde vergelijking, maar ik snap de bezorgdheid van ouders wel.
Ik kreeg toen als kindje ook heel vaak de waarschuwing dat ik niet met vreemde mannen mocht praten en zeker niet mocht mee gaan.

Er is niks mis met schunnige smsjes sturen als dat wederzijds is he.
En je gaat ook niet aan de schandpaal genageld worden als je dat probeert bij een vrouw die dat niet verwacht (ze gaat er wel eens goed mee lachen in haar vriendenkring). Ze zal er niet mee gediend zijn en hopelijk je dat ook duidelijk maken. Zolang dat je het daarbij houdt, kom je morgen niet op tv.

Vreemde vergelijking, maar ik snap de bezorgdheid van ouders wel.
Ik kreeg toen als kindje ook heel vaak de waarschuwing dat ik niet met vreemde mannen mocht praten en zeker niet mocht mee gaan.

Er is niks mis met schunnige smsjes sturen als dat wederzijds is he.
En je gaat ook niet aan de schandpaal genageld worden als je dat probeert bij een vrouw die dat niet verwacht (ze gaat er wel eens goed mee lachen in haar vriendenkring). Ze zal er niet mee gediend zijn en hopelijk je dat ook duidelijk maken. Zolang dat je het daarbij houdt, kom je morgen niet op tv.
Dit ... zo hard dit is een punt waar veel mensen graag over overdrijven tegenwoordig. "We mogen zelfs een vrouw niet meer gewoon aanspreken". Och gtfo zeg, niemand gaat u aanklagen omdat ge es een keer iets verkeerd zei. Ze gaan u wel aanklagen als ge herhaardelijk en na meerdere waarschuwingen iets verkeerd blijft zeggen. Zelfde discussie in heel dat multi-gender gedoe.

Paar dagen sturen als ge soort van crush hebt (en die stuur ook terug dan), en dan zit ge rap aan 300 berichten.
we kennen de bewijslast in deze zaak natuurlijk niet, maar mij lijkt het dat ze die 300 berichten niet als bewijs zouden aanvoeren als de tegenpartij hier regelmatig op antwoordde/inging.

Het is redelijk simpel eh en dat leren ze kinderen in de creche ook. Als je iets niet wil zeg dan stop, als iemand stop zegt moet je stoppen.

Kunnen ook verhoord zijn als getuigen vermoed ik.
Ofwel dat bijv één van de 14 anderen een aantal vrouwen hebben doorgegeven waarvan ze vermoedden dat hij gelijkaardige feiten mee zou gepleegd hebben.
Op VTM Nieuws zeiden ze dat een aantal van die vrouwen verklaringen hadden afgelegd in het voordeel van BDP. Dus wel logisch dan dat ze zich niet burgerlijke partij stellen.

Je constant bij alles afvragen of de ander het misschien fout zal opvatten, "welcome to our world".
Op VTM Nieuws zeiden ze dat een aantal van die vrouwen verklaringen hadden afgelegd in het voordeel van BDP. Dus wel logisch dan dat ze zich niet burgerlijke partij stellen.
Neen, 9 stellen zich burgerlijke partij, 4 andere niet. Daar bovenop zijn er nog 5 (?) mensen die verhoord zijn, waaronder waarschijnlijk ook verklaringen in het voordeel van BDP.

Terug
Bovenaan