Auto Autoverzekering

Splitr

Active member
Ik ben zelf klant bij AXA. Ik heb nu in minder dan een jaar tijd 2 verkeersongevallen gehad met mijn wagen (telkens in mijn recht). Twee keer ben ik daar niet tevreden hoe het is verlopen. Bijvoorbeeld bij mijn laatste ongeval:
Wagen (geen nieuwe) 15 dagen oud en iemand rijdt me in de flank aan , stomdronken om 14u in de namiddag. Wagen zwaar beschadigd. Recht op 3 dagen gratis vervangwagen. Verlenging wordt maar voor 80 % terugbetaald door AXA, ook al ben ik niet in fout.
Probleem 1: vervangwagen kan maar opgehaald worden tussen 8 en 16 uur bij een lokaal bedrijf in Kortrijk waar AXA mee samenwerkt. Ik werk in Gent tot 16 uur en kan daar dus onmogelijk voor 16u geraken. Gebeld om te informeren en kunnen daar niks aandoen. Is te nemen of te laten...

Wagen wordt door expert pas 5 dagen later bekeken. Beslist om hem online te zwieren waar opkopers kunnen bieden om te zien wat hoogste bod is. Echter duurt dit 7 dagen lang. Ondertussen weet ik niet, moet ik een nieuwe wagen kopen of zal hij nog hersteld worden + heb ik geen vervangwagen.

8 dagen later krijg ik bericht. Ondanks ik de wagen 15 dagen geleden aangekocht heb voor 10000 euro (stond te koop voor 10500 maar kunnen onderhandelen met de prijs) wordt de waarde nu bepaald op 150 euro lager. Geloof mij, ik heb weken in een straal van 50 km zitten zoeken en het was de eerste keer dat ik zo'n wagen heb zien passeren voor die prijs. Geen discussie mogelijk met expert.

Vandaag bericht gekregen voor de uitbetaling. Er werd mij 60 euro toegekend voor de wachttijd en de miserie die ik heb omdat ik ondertussen zonder auto zit. Voor dat bedrag koop je de dag van vandaag niks meer. Ronduit belachelijk dus.

Ik heb nu een nieuwe wagen gekocht en ben aan het bekijken om bij AXA weg te gaan. Mijn vraag is dus, wie kunnen jullie aanraden als verzekeringsmaatschappij?
 
Ik ben al jaren klant bij Axa, via zelfstandige makelaar. Enige tijd geleden schade gehad aan wagen door een buurman waarbij die zijn brandverzekering kon aanspreken.

De expert komt ter plaatse en wagen is totaal verlies. (Was ook zo) Gelukkig had ik nog een tweede wagen als hobby.
De expert bepaalde de waarde, waarschijnlijk via eurotax, maar die was te laag. Ik ging er niet akkoord mee en toonde aan via zoekertjes dat gelijkaardige wagens een hogere vraagprijs hebben. Een hoger bedrag werd voorgesteld waar ik mij kon in vinden. Ook kreeg ik een compensatie voor zowel de wagenderving als het opnieuw aanvragen van platen en biv.

Vraag gewoon een tegenexpertise en schakel uw rechtsbijstand in.
 
Hier autoverzekering bij Belfius, 2 keer in de afgelopen 20 jaar een ongeval gehad waarbij de tegenpartij in fout was. Beide keren zelfs met vluchtmisdrijf van de tegenpartij.
Beide keren is dat perfect afgehandeld geweest door de verzekering.
 
Terug
Bovenaan