Auto Autonieuws

Lijkt me niet zo gekke beslissing.
De markt voor zulke wagens wordt steeds kleiner en kleiner met de komst van EV’s. Die A-klassen worden vaak ook als kale kip verkocht en het lijkt me dat daar de marge klein op is want de concurrentie van BMW en Audi lijkt me daar moordend.

Zo een beslissing zie ik audi niet zo snel maken aangezien de stap golf naar A3 klein is en het weinig moeite kost om een premium golf op de markt te brengen en daarop te cashen.
 
Mercedes A klasse een kleine dure wagen van 33 880 euro... voor dat geld heb je best wel wart anders. Ik denk gewoon dat de A klasse nietmeer zo succesvol is en dat niet alleen de verkoopcijfers tegenvallen maar ook dat het veel kost om de A klasse te bouwen/ontwerpen. Ik zie bmw en audi deze beslissing ook maken.

Denk dat er gewoon een omslag naar een volledig elektrisch model zit aan te komen gezien de veranderende regelgeving.
Waarom nog een A en een B klasse aanhouden naast iets gelijk een EQA?
Dat heeft er zeker mee te maken, ik zou er niet stom van staan als het meer om re-branding gaan dan technische ontwerp.
 
Zoals?
De allergoedkoopste Golf start op 30655€...
Voor mij is een golf niet veel meer of minder als een Audi A3, Renault megane vanaf 25 725 is groter en goedkoper. Opel astra vanaf 22 630, Insignia vanaf 30 970, toyota proace city 19985. Peugeot 308 valt wel duur uit. Kortom er zijn nog genoeg merken die voor een "goede" prijs een grotere wagen aanbieden.

Natuurlijk de prijzen die ik opnoem zijn vanaf prijzen daar wil wel duidelijk over zijn.... en natuurlijk het is geen Duits premium merk wat voor mij nu niet bepaald een meerwaarde.
 
Voor mij is een golf niet veel meer of minder als een Audi A3, Renault megane vanaf 25 725 is groter en goedkoper. Opel astra vanaf 22 630, Insignia vanaf 30 970, toyota proace city 19985. Peugeot 308 valt wel duur uit. Kortom er zijn nog genoeg merken die voor een "goede" prijs een grotere wagen aanbieden.

Natuurlijk de prijzen die ik opnoem zijn vanaf prijzen daar wil wel duidelijk over zijn.... en natuurlijk het is geen Duits premium merk wat voor mij nu niet bepaald een meerwaarde.

Groot gelijk dat er voor dat geld veel interessantere wagens zijn maar om nu te zeggen dat een Golf hetzelfde is dan een A3...
Je moet de huidige generatie Golf eens vergelijken met een A3 qua kwaliteit van interieur. Dat is toch een klasse hoger in de Audi imo.
 
Voor mij is een golf niet veel meer of minder als een Audi A3, Renault megane vanaf 25 725 is groter en goedkoper. Opel astra vanaf 22 630, Insignia vanaf 30 970, toyota proace city 19985. Peugeot 308 valt wel duur uit. Kortom er zijn nog genoeg merken die voor een "goede" prijs een grotere wagen aanbieden.

Natuurlijk de prijzen die ik opnoem zijn vanaf prijzen daar wil wel duidelijk over zijn.... en natuurlijk het is geen Duits premium merk wat voor mij nu niet bepaald een meerwaarde.
Het probleem is dat de wagens die je opnoemt geen maat zijn voor de A, 1 of A3. Zij spelen echt in een hogere liga.
Een insignia is inderdaad goedkoop vanaf, maar dan ook vrij Spartaanse en een insignia natuurlijk.
 
Het probleem is dat de wagens die je opnoemt geen maat zijn voor de A, 1 of A3. Zij spelen echt in een hogere liga.
Een insignia is inderdaad goedkoop vanaf, maar dan ook vrij Spartaanse en een insignia natuurlijk.
En als je ze gelijk uitrust, is het verschil ook plots weg. Auto's zijn gewoon duur geworden.
 
Relatief grote batterij en dan nog eens een waterstofmotor er naast?
Hoeveel gaat dat ding wel niet wegen? 3 ton?
Zolang ze niet boven 3,5 ton gaan is het dik in orde.
Bentley zou schijnt vragen voor een kleine buiging van de regels omdat ze elektrisch boven de 3,5ton uitkomen. (Hearsay)
Stel u voor, 90km/u en een camionrijbewijs :rofl:
 
Zolang ze niet boven 3,5 ton gaan is het dik in orde.
Bentley zou schijnt vragen voor een kleine buiging van de regels omdat ze elektrisch boven de 3,5ton uitkomen. (Hearsay)
Stel u voor, 90km/u en een camionrijbewijs :rofl:
Dat is effectief zo. Ze zijn aan het lobbyen bij de europese unie daarvoor.
Ondanks dat ik die Bentayga wel kan smaken, ben ik van mening dat ze maar een andere oplossing moeten vinden ipv boven die 3,5ton uit te komen.
 
RIP als ge op uw fiets zit en daar vliegt iemand tegen u die met zijn 3,5-tonner 0-100 doet op 5-6 seconden. :unsure:
 
't Is zover: ze gaan nu ook al stukken plastiek op een supercar zetten om ze dan voor meer geld te kunnen verkopen:

 
Terug
Bovenaan