Auto Autonieuws

Zaterdag na lang wachten eindelijk een testrit met de Toyota GR 86 met manuele bak. Ben benieuwd!

Toch wel een zalige wagen, leuke zithouding, tof geluid, fijn stuurgedrag. Niet supersnel maar door de lage zit en het geluid lijk je vaak sneller te rijden dan het geval is.
Net geen € 36K valt nog mee, maar ik krijg de vrouw niet overtuigd dus het zal niets zijn 🙃.

Verbruik is wel nogal aan de hoge kant, net als natuurlijk BIV. Dat zijn zowat de enige minpunten die ik kan bedenken.

Eigenlijk het best te beschrijven als de autoversie van een kart, positief bedoeld!
 
Verbruik hoge kant??wat is hoog?? Dat zou ik nu niet verwachten.
Als hondafreak heb ik een een liefde voor de GR86 ,deze is toch nog altijd atmosferisch??
Doet me wat aan mn vroegere integra type-r dc2 denken
 
Er stond 5000km op de teller met een gemiddelde van 10l/100km, is toch ook niet weinig met deze benzineprijzen.
Motor is inderdaad atmosferisch, dus hoog in de toeren jagen was de boodschap, helemaal in strijd met mijn dagelijks rijgedrag.
 
Er stond 5000km op de teller met een gemiddelde van 10l/100km, is toch ook niet weinig met deze benzineprijzen.
Motor is inderdaad atmosferisch, dus hoog in de toeren jagen was de boodschap, helemaal in strijd met mijn dagelijks rijgedrag.
Voor een 2.4l atmosferisch blok met 240? Pk, lijkt me dat nu ook niet zo uitzonderlijk hoor. Het is gewoon een motor die niet op ecologie is afgestemd he...
 
Dan moet je maar eens met een MX-5 of een mini JCW gaan rijden :p
Een MX5 heeft dat niet zo hard imo. Die heeft redelijk wat body roll wat dat gevoel net weg neemt. Een Abarth 500 is een beter voorbeeld van zo'n oversized kart :p

Nu, ik denk dat die GR86 wel eens heel goed zou kunnen zijn hoor. De GT86 had enkel niet de ideale motor, en die hebben ze nu blijkbaar wel gevonden (op een onconventionele manier, ik had een turbomotor verwacht...)
 
Een MX5 heeft dat niet zo hard imo. Die heeft redelijk wat body roll wat dat gevoel net weg neemt. Een Abarth 500 is een beter voorbeeld van zo'n oversized kart :p

Nu, ik denk dat die GR86 wel eens heel goed zou kunnen zijn hoor. De GT86 had enkel niet de ideale motor, en die hebben ze nu blijkbaar wel gevonden (op een onconventionele manier, ik had een turbomotor verwacht...)
Prijs lijkt ook wel goed mee te vallen.
Als hij even goed drift als de GT86 dan is het een hit!
Meneer wilt in een rechte lijn rijden? Niks van schuin gaan met die kont!
 
Toch weer een serieuze stap vooruit met de aanpassingen tov het vorige model en dan bedoel ik niet op het uiterlijk. Ze hebben een flink aantal punten verbeterd in het interieur en infotainment.

 
De motorblok is nog dezelfde als in mn fk2 en de fk8.

Mhh qua uiterlijk gaan ze volgens mij ook een breder publiek aanspreken.
Zelfs "duits" volk🤣

Ik ben zelfs een crv type-r tegengekomen?? Wtf
 
De motorblok is nog dezelfde als in mn fk2 en de fk8.

Mhh qua uiterlijk gaan ze volgens mij ook een breder publiek aanspreken.
Zelfs "duits" volk🤣

Ik ben zelfs een crv type-r tegengekomen?? Wtf
Honda is al veel te lang veel te ver gegaan om hun doelpubliek nog te vergroten. Er gaan heel weinig mensen, die de vorige niet wilden, nu plots zeggen "ahja, nu koop ik mij een Civic".
Simpelweg omdat de algemene opinie is:
Megane RS: cool
Focus st: cool
Golf GTI: saai, maar wel goed
Octavia RS: leuk en ruim
Civic type r: snel, maar lelijk he...
 
U recht 😁
Net zoals een Golf voor mij een Golf blijft dan
@ anders voor mij is honda een drivers car die je 1 maakt met the road ;-)
 
Omdat ik zelf met een mk10 rijd valt het mij dus zeer goed op welke puntjes ze allemaal verbeterd hebben en het zijn er blijkbaar heel wat.
Al denk ik dat de Type R wel een pak duurder zal zijn dan de FK8. Het gewone model start al maar daar waar het bij de mk10 ongeveer stopt in prijs (+-32K).
 
U recht 😁
Net zoals een Golf voor mij een Golf blijft dan
@ anders voor mij is honda een drivers car die je 1 maakt met the road ;-)
Maar jij hebt er al 1, dus u moeten ze niet meer overtuigen. Ik volg de autosector heel goed, en ik wist zelfs amper dat er een nieuwe Civic was. Dat wil zeggen dat het imago van de vorige nog jarenlang gaat blijven gelden...

Ze hebben hun specifiek doelpubliek, en daar zal hij wel verkopen. Maar je gaat niet veel volk met pakweg een 240i kunnen overhalen om nu een Civic te kopen.
 
Eigenlijk moet dit niet ,hoe minder er rijden hoe beter de verkoopswaarde.
Dat zie ik gewoon al zelfs tussen de fk2 en fk8
Voor de prijs v een fk2 2ehands had ik eigenlijk al een fk8.
Maar daar zit het productienummer voor iets tussen.
Fk2 is maar 1 jaar verkocht geweest en maar iets van 8500 van gemaakt vs 47000 fk8
 
Eigenlijk moet dit niet ,hoe minder er rijden hoe beter de verkoopswaarde.
Dat zie ik gewoon al zelfs tussen de fk2 en fk8
Voor de prijs v een fk2 2ehands had ik eigenlijk al een fk8.
Maar daar zit het productienummer voor iets tussen.
Fk2 is maar 1 jaar verkocht geweest en maar iets van 8500 van gemaakt vs 47000 fk8

De markt varieert tussen parameters vraag en aanbod. Geen aanbod is inderdaad een goede voor de waarde, maar als er ook geen vraag is haalt dat niks uit natuurlijk... En dat is toch wel het geval denk ik.

Je moet toch al een honda fanaat (met oogkleppen) zijn om persé de civic te willen. Of je moet een auto kopen 'oo papier'. Want cijfermatig scoort die misschien ook niet slecht (prijs/vermogen/kwaliteit).

En ik ben niet anti Honda hoor. Heb zelf nog een coupé em2 gehad :p maar imo hinken ze nu toch achter. Totaalplaatje dan. Ik weet ook wel dat ze technisch wel iets kunnen daar bij honda
 
De markt varieert tussen parameters vraag en aanbod. Geen aanbod is inderdaad een goede voor de waarde, maar als er ook geen vraag is haalt dat niks uit natuurlijk... En dat is toch wel het geval denk ik.

Je moet toch al een honda fanaat (met oogkleppen) zijn om persé de civic te willen. Of je moet een auto kopen 'oo papier'. Want cijfermatig scoort die misschien ook niet slecht (prijs/vermogen/kwaliteit).

En ik ben niet anti Honda hoor. Heb zelf nog een coupé em2 gehad :p maar imo hinken ze nu toch achter. Totaalplaatje dan. Ik weet ook wel dat ze technisch wel iets kunnen daar bij honda
Ze hebben zich gewoon enorm gefocust op niet-europese markten, waardoor ze bij de massa zelfs niet meer op het "lijstje" terecht komen. Ik ken letterlijk niemand die een Civic overweegt als gezinswagen...

De enige die hier nog een beetje verkocht wordt is de Type R, net omdat daar de Honda Motorsport fans wel oren naar hebben.

Fantastisch merk met een rijke geschiedenis in autosport he, maar hun marketing heeft het laten afweten.
 
Hun marketing in amerika is anders wel goed.
Maar de benelux interreseert hun de laatste jaren niet echt dat wil ik als honda-fanaat wel toegeven
Niet dat ik er last van heb maar een honda-dealer in je buurt te vinden ligt meestal niet "om de hoek"
 
Terug
Bovenaan