Auto Autonieuws

En welke switch is dat dan? Naar mijn weten bestaan er geen EV's die ook nog maar in de buurt komen van wat deze wagen te bieden heeft.
I4 M50 om een voorbeeld te geven...
De M3 Touring moest er komen zodat je "1 wagen had die alles kon". Ondertussen heeft het grote deel van de mogelijke klanten een EV gekocht die 80% van die dingen ook kan. Voor dat 1e extra ding hebben ze geen break nodig.

Om een idee te geven. 5000€ BIV en 850€ VB he...
 
I4 M50 om een voorbeeld te geven...
De M3 Touring moest er komen zodat je "1 wagen had die alles kon". Ondertussen heeft het grote deel van de mogelijke klanten een EV gekocht die 80% van die dingen ook kan. Voor dat 1e extra ding hebben ze geen break nodig.

Om een idee te geven. 5000€ BIV en 850€ VB he...

Ik betwijfel heel sterk dat klanten die al een i4M50 besteld hebben in de markt waren voor een M3 Touring. Als ze bereid waren geweest om het gegeven 'break' op te geven maar initieel geen EV wilden, hadden ze toch een M3 of M4 gekocht?

Die M3 touring zal waarschijnlijk meer dan 130k euro kosten. Denk je dan echt dat liefhebbers die zullen laten staan vanwege de 5000 euro BIV?
 
Ik betwijfel heel sterk dat klanten die al een i4M50 besteld hebben in de markt waren voor een M3 Touring. Als ze bereid waren geweest om het gegeven 'break' op te geven maar initieel geen EV wilden, hadden ze toch een M3 of M4 gekocht?

Die M3 touring zal waarschijnlijk meer dan 130k euro kosten. Denk je dan echt dat liefhebbers die zullen laten staan vanwege de 5000 euro BIV?
Dat is ongeveer 4% van de aankoopprijs. Mensen die in dat budget shoppen kijken ook naar verkoopwaarde etc, en die 4% ben je altijd kwijt. Waarom denk je dat bvb Lotus en Porsche 4-cilindermotoren aanbieden?

Ter vergelijking, dat is alsof je 1200€ BIV zou betalen voor een auto van 40k he.

En er bestaat geen M4 Gran coupé. Anders zou dat inderdaad ook al een concurrent voor de i4 geweest zijn.
 
Dat is ongeveer 4% van de aankoopprijs. Mensen die in dat budget shoppen kijken ook naar verkoopwaarde etc, en die 4% ben je altijd kwijt. Waarom denk je dat bvb Lotus en Porsche 4-cilindermotoren aanbieden?

Ter vergelijking, dat is alsof je 1200€ BIV zou betalen voor een auto van 40k he.

En er bestaat geen M4 Gran coupé. Anders zou dat inderdaad ook al een concurrent voor de i4 geweest zijn.
Bedankt voor de bijles wiskunde.

Dit is een non discussie. Volgens uw logica koopt dus niemand nog een M3/M4 of x63 bij Mercedes bvb? Alpina zou dus ook beter hun boeken toe doen.
Merkwaardig ook dat BMW enkel rekening zou houden met de BIV van een kleine afzetmarkt zoals België.
 
Bedankt voor de bijles wiskunde.

Dit is een non discussie. Volgens uw logica koopt dus niemand nog een M3/M4 of x63 bij Mercedes bvb? Alpina zou dus ook beter hun boeken toe doen.
Er kopen er zeker dat. Maar die gaan niet perse de break nodig hebben.

Volgens mijn logica koopt er niemand de x65 modellen omdat de x63 modellen quasi even goed zijn en veel minder belastingen kosten. En kijk, wanneer is de laatste keer dat je nog een s65 of g65 gezien hebt?
 
Er kopen er zeker dat. Maar die gaan niet perse de break nodig hebben.

Volgens mijn logica koopt er niemand de x65 modellen omdat de x63 modellen quasi even goed zijn en veel minder belastingen kosten. En kijk, wanneer is de laatste keer dat je nog een s65 of g65 gezien hebt?
Cherry picking, ik zie voldoende M3/M4 rijden om er van uit te gaan dat er nog steeds mensen bereid zijn om daar voor te betalen.

Een goede vriend van mij werkt als verkoper bij Monserez in Kortrijk en het aantal aanvragen voor offertes voor de M3 touring zijn blijkbaar niet bij te houden. Volledig akkoord dat dit model lang op zich heeft laten wachten en bij de volgende generatie vliegt die er waarschijnlijk terug uit, maar nu is er blijkbaar bijzonder veel vraag naar. Daarenboven bevestigt hij het idee dat de typische klant die bereid is om dergelijke bedragen uit te geven voor een wagen die de dag van vandaag toch al iets moeilijker te verantwoorden is, niet de typische klant is die staat te springen voor een i4M50. Die is dan wel bloedsnel, maar is qua beleving toch niet echt te vergelijken.
 
Cherry picking, ik zie voldoende M3/M4 rijden om er van uit te gaan dat er nog steeds mensen bereid zijn om daar voor te betalen.

Een goede vriend van mij werkt als verkoper bij Monserez in Kortrijk en het aantal aanvragen voor offertes voor de M3 touring zijn blijkbaar niet bij te houden. Volledig akkoord dat dit model lang op zich heeft laten wachten en bij de volgende generatie vliegt die er waarschijnlijk terug uit, maar nu is er blijkbaar bijzonder veel vraag naar. Daarenboven bevestigt hij het idee dat de typische klant die bereid is om dergelijke bedragen uit te geven voor een wagen die de dag van vandaag toch al iets moeilijker te verantwoorden is, niet de typische klant is die staat te springen voor een i4M50. Die is dan wel bloedsnel, maar is qua beleving toch niet echt te vergelijken.
Maar de vraag is wat de verkoopscijfers van de break en berline samen gaat zijn. Want als iedereen nu gewoon de break ipv de berline koopt, dan is het eigenlijk geen verkoopssucces want worden er geen extra m3's verkocht...
 
Maar de vraag is wat de verkoopscijfers van de break en berline samen gaat zijn. Want als iedereen nu gewoon de break ipv de berline koopt, dan is het eigenlijk geen verkoopssucces want worden er geen extra m3's verkocht...
Maar dat is toch helemaal het punt van deze discussie niet?

Zucht, ik laat het hier bij. Prettig weekend!
 
Maar dat is toch helemaal het punt van deze discussie niet?

Zucht, ik laat het hier bij. Prettig weekend!
Vroeger, toen mensen wel een M3 wouden kopen, maar hem te onpraktisch vonden om als enige wagen te hebben, werd er geroepen naar een break-versie.
Nu, op het moment dat heel de wereld in sneltempo op ev's aan het overschakelen is, brengt BMW hem uit.
Ik denk dat een groot deel van hun potentiële klanten ondertussen een praktische ev heeft gekocht en dus geen nood meer heeft aan een break M3. Ik denk dan ook dat de hoge verkoopscijfers van de break gewoon diegenen zijn die toch al een M3 gingen kopen maar bij de aankondiging van de break beslist hebben om te wachten.

En aan 130k zit je naast i4 ook al wel in een Taycan natuurlijk
 
Er kopen er zeker dat. Maar die gaan niet perse de break nodig hebben.

Volgens mijn logica koopt er niemand de x65 modellen omdat de x63 modellen quasi even goed zijn en veel minder belastingen kosten. En kijk, wanneer is de laatste keer dat je nog een s65 of g65 gezien hebt?
Die maken ze ook niemeer die 65 modellen.

130k ? Dat is startprijs RS6. Dan verwacht je wel ook een M5 onder uw gat ipv een M3

Ook jammer trouwens dat BMW geen 545e als break maakt
 
Die maken ze ook niemeer die 65 modellen.

130k ? Dat is startprijs RS6. Dan verwacht je wel ook een M5 onder uw gat ipv een M3

Ook jammer trouwens dat BMW geen 545e als break maakt
De M3 kost nog geen 90k. De Touring waarschijnlijk 93 ofzo dan.

Die 130 zal wel Nederlandse prijs zijn...
 
Terug
Bovenaan