Auto Autonieuws

o7TjtCG.png
 
Typisch HLN om er niet bij te zeggen waarom.
Weet iemand de reden? Komt een klap van 1800kg harder aan dan eentje van 1200kg? Of omdat ze een langere remweg hebben waardoor het vaker te laat is tov auto's met kortere remweg? ...?
 
Typisch HLN om er niet bij te zeggen waarom.
Weet iemand de reden? Komt een klap van 1800kg harder aan dan eentje van 1200kg? Of omdat ze een langere remweg hebben waardoor het vaker te laat is tov auto's met kortere remweg? ...?
Heel dat artikel is zo scheef als iets :D
1) Hoe komt dat: simpelweg door de wet van Newton. Als 2 voorwerpen op elkaar botsen, zal het zwaarste voorwerp meer energie overbrengen op het lichtste. En hoe grotere het gewichtsverschil, hoe groter dat effect natuurlijk.
2) "Het risico op ernstige verwondingen ligt ook 10 procent hoger als de kwetsbare weggebruikers aangereden worden door een voertuig van 200 PK in vergelijking met een model met 120 PK." Of je kan de juiste conclusie proberen te trekken en de link met snelheid proberen te leggen...
3) Hun uiteindelijke conclussie is ook dat het nu minder gevaarlijk is hoewel auto's zwaarder zijn geworden... Al die beveiligingssystemen wegen natuurlijk iets... Dus hun hele conclussie is gewoon fout.
 
Jaja, de nieuwe (i)X1 is er eindelijk:

Ben er wel fan van.
Maar helaas net te laat voor mij. Ik maak nu de switch naar zelfstandige en moest dus nu beslissen en ben uiteindelijk voor de iX3 gegaan?.
 
Dat lijkt me de start van de verhuis van productie in Koningshooikt naar China ofzo...
Jammer voor veel mensen hier in de buurt, maar uit economisch standpunt wel begrijpbaar.
 
Ze kunnen misschien battery packs kopen bij Volvo Trucks 😋
Dit jaar start de bouw er van bij ons in Oostakker. Eind dit jaar gaan de elektrische trucks gebouwd worden in Zweden en vanaf 2025 ook bij ons.
 
Eerste afbeelding Polestar 3. Ben er niet direct zot van.
Release in Oktober.
UuVk25Z.png
 
Ik zou durven zeggen dat zijn gewicht hoog genoeg is dat menig olietanker vlotter door een bocht gaat.
 
Terug
Bovenaan