Auto Autonieuws

En ik ben niet anti Honda hoor. Heb zelf nog een coupé em2 gehad :p maar imo hinken ze nu toch achter. Totaalplaatje dan. Ik weet ook wel dat ze technisch wel iets kunnen daar bij honda
Op welk vlak vind je ze dan achterop hinken?
Ze hebben zich gewoon enorm gefocust op niet-europese markten, waardoor ze bij de massa zelfs niet meer op het "lijstje" terecht komen. Ik ken letterlijk niemand die een Civic overweegt als gezinswagen...
Klopt wel. In Amerika verkoopt die net zeer goed.
Nochtans is hij in de hatchback klasse 1 van de ruimste.
 
Op welk vlak vind je ze dan achterop hinken?

Op alle vlak eigenlijk? Algemeen het merk, de branding, de modellen die ze hebben. Oersaai imo.
Dat vertaalt zich ook in verkoop cijfers he, ze hinken effectief achterop en behoren niet bij de grote merken in Europa. Terwijl Honda wel een groot merk is an sich.

Ik vind dat idem voor Toyota, Mitsubishi, Suzuki, Nissan,.. imo niet om happy te worden als je daar binnen stapt. Dan doet Mazda het nog zo slecht niet (terwijl dat dan 15j geleden eerder zo-zo was naar mijn gedacht)

*Edit: specifiek de type r is wel niet oersaai natuurlijk. Maar die is dan weer té schreeuwerig :p
 
*Edit: specifiek de type r is wel niet oersaai natuurlijk. Maar die is dan weer té schreeuwerig :p
Daar heeft honda aan gewerkt met de nieuwe type-r ;-)

Eerlijk ik vind toyota nu 1 v de mooiste modellen hebben
Maar het zal aan mij liggen want ik hou wel van hoeken en kantjes😊
Anders vond ik de fk2 niet mooi hehe

En om het over duitse modellen te hebben vind ik mercedes de mooiste hebben.

Bij bmw vind ik de nieuwe 3 reeks wel mooi.
En natuurlijk alle duitse a la audi RS-M bmw reeks natuurlijk ook
 
Op alle vlak eigenlijk? Algemeen het merk, de branding, de modellen die ze hebben. Oersaai imo.
Dat vertaalt zich ook in verkoop cijfers he, ze hinken effectief achterop en behoren niet bij de grote merken in Europa. Terwijl Honda wel een groot merk is an sich.

Ik vind dat idem voor Toyota, Mitsubishi, Suzuki, Nissan,.. imo niet om happy te worden als je daar binnen stapt. Dan doet Mazda het nog zo slecht niet (terwijl dat dan 15j geleden eerder zo-zo was naar mijn gedacht)

*Edit: specifiek de type r is wel niet oersaai natuurlijk. Maar die is dan weer té schreeuwerig :p
Goh ja, buiten de Type R hebben ze idd niet veel spannende modellen. De Civic Sport Plus zoals die van mij ziet er vrij sportief uit maar met zijn 182pk is het ook geen hot hatch, een schaap in wolfsvel 😋
Europa heeft geweldig goede merken en ik denk dat ge gemiddelde Europeaan gewoon deze verkiest, toch zeker de Belgen.

Toyota heeft nochtans wel in interessant gamma als het om sportieve wagens gaat. Ze moeten natuurlijk wel genoeg "saaie" wagens verkopen om zoiets te kunnen realiseren. Mazda heeft zeer mooie wagens maar buiten hun mx-5 hebben ze ook niet echt spannende wagens.
 
Mazda heeft zeer mooie wagens maar buiten hun mx-5 hebben ze ook niet echt spannende wagens.
Vraag is of dat moet.
Er zijn meer nonkel Benny’s die gewoon een functionele wagen willen die hem, zijn kinderen en gerief van punt A naar B brengt.

Oprecht snap ik niet wat anno 2022 een Honda nog zo aantrekkelijk maakt. Ze lopen nergens mee voor, hebben weinig unique selling value en je moet 70km rijden om een dealer te vinden.
 
Vraag is of dat moet.
Er zijn meer nonkel Benny’s die gewoon een functionele wagen willen die hem, zijn kinderen en gerief van punt A naar B brengt.

Oprecht snap ik niet wat anno 2022 een Honda nog zo aantrekkelijk maakt. Ze lopen nergens mee voor, hebben weinig unique selling value en je moet 70km rijden om een dealer te vinden.
Hangt een beetje van de eisen van de markt af. Spijtig dat wij hun sportievere modellen niet krijgen maar als ze toch bijna niet verkopen is het logisch dat ze die hier niet op de markt brengen.

Honda moet het hebben van hun image van oerdegelijke wagens (ook al is dit niet meer zoals vroeger). Mensen die telkens weer bij Honda shoppen omdat ze er tevreden van zijn. Ikzelf rijd met een Honda omdat ik mooie voorwaarden gekregen had bij de aankoop en de dealer is 4km van mijn deur. Ze lopen nergens mee voor maar dat kan je van meerdere merken zeggen, denk maar aan Seat, Skoda, Hyundai, Nissan, Renault,....
 
Hangt een beetje van de eisen van de markt af. Spijtig dat wij hun sportievere modellen niet krijgen maar als ze toch bijna niet verkopen is het logisch dat ze die hier niet op de markt brengen.

Honda moet het hebben van hun image van oerdegelijke wagens (ook al is dit niet meer zoals vroeger). Mensen die telkens weer bij Honda shoppen omdat ze er tevreden van zijn. Ikzelf rijd met een Honda omdat ik mooie voorwaarden gekregen had bij de aankoop en de dealer is 4km van mijn deur. Ze lopen nergens mee voor maar dat kan je van meerdere merken zeggen, denk maar aan Seat, Skoda, Hyundai, Nissan, Renault,....
Klopt, het is op zich een merk dat (buiten de type r) nergens echt voor loopt. Maar ook niet achter...

Het zou een merk moeten zijn met soortgelijke verkoopscijfers met andere Aziatische merken, maar dat krijgen ze niet voor elkaar momenteel. Maar dat is ook echt hun prioriteit niet he ...

En dealers in de nabijheid is wel belangrijk, ik heb de indruk dat Honda daar ook niet echt goed vertegenwoordigd is. Hier in de buurt rijdt het bvb vol met Hyundai's en Mazda's omdat er dealers dichtbij zijn.

Wat Mazda wel beter doet, is de algemene lijn in hun wagens. Ze hebben geen enkele wagen waarvan ik denk dat die echt saai is, of lelijk of .... Het zijn allemaal goeie mooie wagens. Dat hebben de andere merken wel minder imo.
 
Wat Mazda wel beter doet, is de algemene lijn in hun wagens. Ze hebben geen enkele wagen waarvan ik denk dat die echt saai is, of lelijk of .... Het zijn allemaal goeie mooie wagens. Dat hebben de andere merken wel minder imo.
Mazda heeft idd zeer mooie wagens. Bij Honda is het eerder "love it or hate it".
Ik krijg anders toch wel veel complimenten over mijn Civic en het valt mij soms ook op dat er veel kopkes draaien als ik ergens voorbij rijd (niet dat mij dat interesseert maar ik zie het wel).
 
Net een grappig weetje ontdekt:
Zoals de meeste wel weten, komen supercars met nogal een stevig prijskaartje qua belastingen. Voor een AMG GT Black Series is het bvb 12k BIV en 3k VB per jaar.

However... Voor de AMG One, komt dat op 2k BIV en 300€ VB :D
 
Net een grappig weetje ontdekt:
Zoals de meeste wel weten, komen supercars met nogal een stevig prijskaartje qua belastingen. Voor een AMG GT Black Series is het bvb 12k BIV en 3k VB per jaar.

However... Voor de AMG One, komt dat op 2k BIV en 300€ VB :D
Wel ongeveer €3.000.000 aankoopprijs (als je een allocatie had) voor de One, tov +-€370.000 voor de GT. Kan je al eens wat VB voor betalen ;p
 
Wel ongeveer €3.000.000 aankoopprijs (als je een allocatie had) voor de One, tov +-€370.000 voor de GT. Kan je al eens wat VB voor betalen ;p
Toevallig gisteren op "The Triple F Collection" uitgekomen. Zijn 3 broers die een bedrijf verkocht hebben voor "genoeg" geld. Hebben nu voor 60 miljoen euro aan hypercars. Maar... Tot nu toe is er volgens mij geen enkele hypercar in waarde gezakt. Dus éigenlijk zijn al die auto's gewoon gratis.
Je moet alleen genoeg geld hebben om initieel zo'n auto's te kunnen kopen natuurlijk :D, maar in die situatie is het eigenlijk nog niet zo'n stom idee om ze effectief te kopen...

edit: Trouwens een mooi VAA van 35k per maand :D
 
Krijg je het klakje erbij, of?

15 exemplaren ook maar, dus wel heel exclusief. Maar then again zal dat effectief een meerwaarde creëren?
Goh, een beetje he... Net zoals een MX5 30th anniversary edition zijn waarde iets beter houdt.
Maar 44k is sowieso al veel voor een hot hatch he (absurd als je beseft dat ik daar 26k voor betaald heb... Prijzen zijn echt te zot geworden).
 
(absurd als je beseft dat ik daar 26k voor betaald heb... Prijzen zijn echt te zot geworden).
Is wel niet echt een heel eerlijke vergelijking aangezien het een demowagen was natuurlijk.
Gewoon bestellen bij de dealer met kortingen had nooit voor 26k gelukt.
En een Golf GTI zit al heel lang rond die prijs, dus zo gek is dat niet.
 
Is wel niet echt een heel eerlijke vergelijking aangezien het een demowagen was natuurlijk.
Gewoon bestellen bij de dealer met kortingen had nooit voor 26k gelukt.
En een Golf GTI zit al heel lang rond die prijs, dus zo gek is dat niet.
Maar gewoon besteld bij dealer was het toen 32k, dat is toch ook nog wel heel ver van 44k verwijderd voor 4 jaar verschil he :p
 
Terug
Bovenaan