Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
01.04.2022België verbiedt auto's met meer dan 2 uitlaatpijpen | AutoGids
Auto's met meer dan 2 uitlaatpijpen zullen binnenkort niet meer op onze wegen mogen verschijnen.www.autogids.be
Hij leek er echt veel zin in te hebben...Das een goeke
Ik wacht op de eerste ongevallen...Nieuw in de wegcode: één middenvak voor alle auto’s, uit beide richtingen
Nieuw in de wegcode: de ‘middenrijbaan’. Op wegen waar niet genoeg plaats is voor een fietspad zijn het de auto’s die één rijvak moeten delen. Alleen bij het kruisen mogen ze even opzij. Het moet fietsers meer ruimte geven.m.nieuwsblad.be
Ik begrijp de maatregel wel, maar lijkt me ook niet zonder gevaar
Is dus op vraag van Wallonië, om het voor fietsers veiliger te maken op baantjes waar dagelijks 2 auto's en 3 traktoren over rijden. Eens zien hoe lang het duurt vooraleer Vlaamse gemeentes dit gaan beginnen toepassen om dan te pochen dat ze het voor de fietsers opnemen.Nieuw in de wegcode: één middenvak voor alle auto’s, uit beide richtingen
Nieuw in de wegcode: de ‘middenrijbaan’. Op wegen waar niet genoeg plaats is voor een fietspad zijn het de auto’s die één rijvak moeten delen. Alleen bij het kruisen mogen ze even opzij. Het moet fietsers meer ruimte geven.m.nieuwsblad.be
Ik begrijp de maatregel wel, maar lijkt me ook niet zonder gevaar
Dan kunnen ze o.a. die Lexus hier in de streek duidelijk maken dat dat niet gewoon parkeerpaatsen voor EV's en hybrides zijn. Die Lexus heeft voor alle duidelijkheid dus niet eens de mogelijkheid om op te laden.De Wegcode verandert overigens ook op andere plaatsen. Zo is het voortaan ook echt verboden om te parkeren aan een laadpaal als je er niet aan het laden bent.
Dat is zoals in Holland dan. Midden rijden tenzij tegenligger en dan rechts rijden indien 't kan.Nieuw in de wegcode: één middenvak voor alle auto’s, uit beide richtingen
Nieuw in de wegcode: de ‘middenrijbaan’. Op wegen waar niet genoeg plaats is voor een fietspad zijn het de auto’s die één rijvak moeten delen. Alleen bij het kruisen mogen ze even opzij. Het moet fietsers meer ruimte geven.m.nieuwsblad.be
Ik begrijp de maatregel wel, maar lijkt me ook niet zonder gevaar
Iemand van slechte wil zou bijna zeggen “zie dan dat je extra plaats krijgt voor een fietspad in plaats van zo een belachelijke maatregel”Nieuw in de wegcode: één middenvak voor alle auto’s, uit beide richtingen
Nieuw in de wegcode: de ‘middenrijbaan’. Op wegen waar niet genoeg plaats is voor een fietspad zijn het de auto’s die één rijvak moeten delen. Alleen bij het kruisen mogen ze even opzij. Het moet fietsers meer ruimte geven.m.nieuwsblad.be
Ik begrijp de maatregel wel, maar lijkt me ook niet zonder gevaar
https://goo.gl/maps/fYK3VQBLhajyF8f56Iemand van slechte wil zou bijna zeggen “zie dan dat je extra plaats krijgt voor een fietspad in plaats van zo een belachelijke maatregel”
Nu je het zegt, in Nederland hebben ze ook zo'n principe. Maar daar spreken ze niet van 'één rijvak in het midden'.Dat is zoals in Holland dan. Midden rijden tenzij tegenligger en dan rechts rijden indien 't kan.
Dat werkt daar vrij goed meen ik.
Lijkt me enkel gevaarlijk als het ook wordt toegepast op drukkere banen.
Dat laatste is een fietsstraat. Dat is nog iets anders, daar is geen fietspadhttps://goo.gl/maps/fYK3VQBLhajyF8f56
Dat is ook een fietsweg "want er was geen plek voor een fietspad"...
Idem hier:
https://goo.gl/maps/5BzZVpJYEBYoaHHp8
Dat zijn allebei fietsstraten (op de eerste zie je het niet zo duidelijk, maar is dus ook fietsstraat).Dat laatste is een fietsstraat. Dat is nog iets anders, daar is geen fietspad
Geen slechte uitvinding hoor.
In sé is het gewoon een weg waar je mag uitwijken naar het fietspad indien daar veilig plek is.Nu je het zegt, in Nederland hebben ze ook zo'n principe. Maar daar spreken ze niet van 'één rijvak in het midden'.
Ik vind dat wel serieus slecht verwoord en maakt het concept erger overkomen dan het is.
Dat is gewoon een smalle weg waar de lijnen voor het fietspad zo getekend zijn dat zij alle ruimte krijgen.
En volgens mij zal dat ook wel al bestaan in België. Van alle plaatsen met fietssuggestiestroken zullen er wel een paar zijn waar je niet met 2 auto's + fietser naast elkaar kan rijden.
Maar dat concept bestaat al eeuwen in België op zowat alle binnenwegen he. Die zijn ook te smal om te kruisen en dus moet je in de berm wachten tot de andere gekruist is. Dat is in essentie gewoon hetzelfde, alleen hebben ze er nu een idiote, rare regel bij verzonnen.In sé is het gewoon een weg waar je mag uitwijken naar het fietspad indien daar veilig plek is.
Kan wel, denk ik, maar dan mag het echt enkel op verkeersluwe plekken toegepast worden.
Die banen zie je vaak in Zeeland. Dat is daar perfect toepasbaar omdat daar amper verkeer is. Én omdat dat lange uitgestrekte banen zijn met weinig kruispunten of op/afritten.
Fietsstraat bannen, dan gaan de mensen terug normaal doen omdat ze niet meer zo gefrustreerd zijn van de debiele fietsstraat regelWe hadden hier wat metingen aangevraagd aan onze straat (fietsstraat, zone 30, dorpskern)
89% van de passage over de snelheidslimiet, hoogste snelheid gemeten 91km/u.. meetperiode 2 weken.
De gemeente vind het niet nodig er iets aan te doen
91 in de bebouwde kom rijden.. ter hoogte van de school, jeugdbeweging, kinderopvang, sportvelden.. Fietsstraat of niet, dan ben je gewoon een achterlijke debielFietsstraat bannen, dan gaan de mensen terug normaal doen omdat ze niet meer zo gefrustreerd zijn van de debiele fietsstraat regel