Auto Autonieuws


Ik begrijp de maatregel wel, maar lijkt me ook niet zonder gevaar :unsure:
Is dus op vraag van Wallonië, om het voor fietsers veiliger te maken op baantjes waar dagelijks 2 auto's en 3 traktoren over rijden. Eens zien hoe lang het duurt vooraleer Vlaamse gemeentes dit gaan beginnen toepassen om dan te pochen dat ze het voor de fietsers opnemen.

In dat artikel staat wel nog een positieve wetswijziging:
De Wegcode verandert overigens ook op andere plaatsen. Zo is het voortaan ook echt verboden om te parkeren aan een laadpaal als je er niet aan het laden bent.
Dan kunnen ze o.a. die Lexus hier in de streek duidelijk maken dat dat niet gewoon parkeerpaatsen voor EV's en hybrides zijn. Die Lexus heeft voor alle duidelijkheid dus niet eens de mogelijkheid om op te laden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk

Ik begrijp de maatregel wel, maar lijkt me ook niet zonder gevaar :unsure:
Dat is zoals in Holland dan. Midden rijden tenzij tegenligger en dan rechts rijden indien 't kan.
Dat werkt daar vrij goed meen ik.

Lijkt me enkel gevaarlijk als het ook wordt toegepast op drukkere banen.
 

Ik begrijp de maatregel wel, maar lijkt me ook niet zonder gevaar :unsure:
Iemand van slechte wil zou bijna zeggen “zie dan dat je extra plaats krijgt voor een fietspad in plaats van zo een belachelijke maatregel” :unsure:
 
Dat is zoals in Holland dan. Midden rijden tenzij tegenligger en dan rechts rijden indien 't kan.
Dat werkt daar vrij goed meen ik.

Lijkt me enkel gevaarlijk als het ook wordt toegepast op drukkere banen.
Nu je het zegt, in Nederland hebben ze ook zo'n principe. Maar daar spreken ze niet van 'één rijvak in het midden'.
Ik vind dat wel serieus slecht verwoord en maakt het concept erger overkomen dan het is.
Dat is gewoon een smalle weg waar de lijnen voor het fietspad zo getekend zijn dat zij alle ruimte krijgen.
En volgens mij zal dat ook wel al bestaan in België. Van alle plaatsen met fietssuggestiestroken zullen er wel een paar zijn waar je niet met 2 auto's + fietser naast elkaar kan rijden.
 
Dat laatste is een fietsstraat. Dat is nog iets anders, daar is geen fietspad :p

Geen slechte uitvinding hoor.
Dat zijn allebei fietsstraten (op de eerste zie je het niet zo duidelijk, maar is dus ook fietsstraat).
Op zich een goeie uitvinding, maar als ge eigenlijk een fietspad hebt liggen dat even breed is als uw straat zelf... dan is het wat overdreven he.
 
Nu je het zegt, in Nederland hebben ze ook zo'n principe. Maar daar spreken ze niet van 'één rijvak in het midden'.
Ik vind dat wel serieus slecht verwoord en maakt het concept erger overkomen dan het is.
Dat is gewoon een smalle weg waar de lijnen voor het fietspad zo getekend zijn dat zij alle ruimte krijgen.
En volgens mij zal dat ook wel al bestaan in België. Van alle plaatsen met fietssuggestiestroken zullen er wel een paar zijn waar je niet met 2 auto's + fietser naast elkaar kan rijden.
In sé is het gewoon een weg waar je mag uitwijken naar het fietspad indien daar veilig plek is.
Kan wel, denk ik, maar dan mag het echt enkel op verkeersluwe plekken toegepast worden.

Die banen zie je vaak in Zeeland. Dat is daar perfect toepasbaar omdat daar amper verkeer is. Én omdat dat lange uitgestrekte banen zijn met weinig kruispunten of op/afritten.
 
In sé is het gewoon een weg waar je mag uitwijken naar het fietspad indien daar veilig plek is.
Kan wel, denk ik, maar dan mag het echt enkel op verkeersluwe plekken toegepast worden.

Die banen zie je vaak in Zeeland. Dat is daar perfect toepasbaar omdat daar amper verkeer is. Én omdat dat lange uitgestrekte banen zijn met weinig kruispunten of op/afritten.
Maar dat concept bestaat al eeuwen in België op zowat alle binnenwegen he. Die zijn ook te smal om te kruisen en dus moet je in de berm wachten tot de andere gekruist is. Dat is in essentie gewoon hetzelfde, alleen hebben ze er nu een idiote, rare regel bij verzonnen.
 
We hadden hier wat metingen aangevraagd aan onze straat (fietsstraat, zone 30, dorpskern)

89% van de passage over de snelheidslimiet, hoogste snelheid gemeten 91km/u.. meetperiode 2 weken.

De gemeente vind het niet nodig er iets aan te doen :unsure:
 
We hadden hier wat metingen aangevraagd aan onze straat (fietsstraat, zone 30, dorpskern)

89% van de passage over de snelheidslimiet, hoogste snelheid gemeten 91km/u.. meetperiode 2 weken.

De gemeente vind het niet nodig er iets aan te doen :unsure:
Fietsstraat bannen, dan gaan de mensen terug normaal doen omdat ze niet meer zo gefrustreerd zijn van de debiele fietsstraat regel :tongue:
 
Terug
Bovenaan