Auto Autonieuws

Ooh maar dat weet ik wel nog :p
Meest belachelijke beslissing van een autobouwer ooit. Gelukkig zijn ze hier nu wel op teruggekomen.
Sloeg echt nergens op.

Maar dit slaagt toch eveneens gewoon negens op? Een subscription om meer vermogen te hebben, niet betalen is minder vermogen. Niet betalen is geen rear wheel steering.
Als je de logica in uw hoofd omdraait is het al beter. Vroeger kon je ook vanalle opties er in coderen omdat ze er eigenlijk wel opzaten, maar je niet betaald had. Nu kan je dan tenminste per maand kiezen of je ze wil of niet. Zolang de kostprijs over de levensduur van de wagen hetzelfde is, maakt het imo niet uit.

Simpel voorbeeld: M sport suspension. Stel dat je dat niet wil gebruiken op de openbare weg, maar op een trackday wel. Dan kan je bvb enkel de dagen van trackdays ervoor betalen.
Of grootlichtassistent. In de zomer heb ik dat letterlijk nooit nodig. Subscription stopzetten voor 6 maand en geld bespaard.
 
Simpel voorbeeld: M sport suspension. Stel dat je dat niet wil gebruiken op de openbare weg, maar op een trackday wel. Dan kan je bvb enkel de dagen van trackdays ervoor betalen.
Of grootlichtassistent. In de zomer heb ik dat letterlijk nooit nodig. Subscription stopzetten voor 6 maand en geld bespaard.
Je kan dat toch nooit aanzien al iets positiefs of vergis ik mij nu?
Opties die erop zaten en gecodeerd werden als je er niet voor betaalde was al vrij belachelijk. Het is niet omdat dit fenomeen al langer bestaat dat we deze invulling ineens moeten aanzien als dat we winst zouden doen of iets wat goed zou zijn.
 
Je kan dat toch nooit aanzien al iets positiefs of vergis ik mij nu?
Opties die erop zaten en gecodeerd werden als je er niet voor betaalde was al vrij belachelijk. Het is niet omdat dit fenomeen al langer bestaat dat we deze invulling ineens moeten aanzien als dat we winst zouden doen of iets wat goed zou zijn.
Ik ben er ook geen fan van, maar productie en supply-chain gewijs lijkt het me zoveel gemakkelijker voor de autobouwer :)
 
Je kan dat toch nooit aanzien al iets positiefs of vergis ik mij nu?
Opties die erop zaten en gecodeerd werden als je er niet voor betaalde was al vrij belachelijk. Het is niet omdat dit fenomeen al langer bestaat dat we deze invulling ineens moeten aanzien als dat we winst zouden doen of iets wat goed zou zijn.
Alle, stel nu grootlichtassistent. Dat kost (bij Porsche) 500€.
Ik gebruik dat enkel in de maanden November, December en Januari. Stel dat ze die maandelijkse prijs nu op 2€ zetten, dan moet ik al 8 jaar rijden voor die subscription duurder uitkomt he.
 
Alle, stel nu grootlichtassistent. Dat kost (bij Porsche) 500€.
Ik gebruik dat enkel in de maanden November, December en Januari. Stel dat ze die maandelijkse prijs nu op 2€ zetten, dan moet ik al 8 jaar rijden voor die subscription duurder uitkomt he.
Als het even veel gaat kosten als een rubberen O-ringkse van Porsche ipv 2€ gaat ge er wel uw broek aan scheuren :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Alle, stel nu grootlichtassistent. Dat kost (bij Porsche) 500€.
Ik gebruik dat enkel in de maanden November, December en Januari. Stel dat ze die maandelijkse prijs nu op 2€ zetten, dan moet ik al 8 jaar rijden voor die subscription duurder uitkomt he.
Je sleurt wel al die hardware mee ook wanneer het dus niet actief staat. Ik zou denken dat in een sportwagen zoals Porsche elke 10gr dood gewicht dubbel telt.
 
Alle, stel nu grootlichtassistent. Dat kost (bij Porsche) 500€.
Ik gebruik dat enkel in de maanden November, December en Januari. Stel dat ze die maandelijkse prijs nu op 2€ zetten, dan moet ik al 8 jaar rijden voor die subscription duurder uitkomt he.
Ja maar ik snap uw standpunt hoor, en het klopt dat je dan winst doet. :p

Maar het gaat mij erom als elke 718 grootlichtassistent heeft maar het zuiver gecodeerd wordt of je het kan gebruiken of niet is gewoon belachelijk. Dat mag je om te beginnen nooit goedkeuren. Of het nu in eenmalige aanschaf is of via een abonnement.

Zo extra vermogen via een update is een dunne lijn voor mij. Als het al vanaf dag 1 bekend was dat dat vermogen kon benut worden dan is het maar stom.
Als de bouwer daar natuurlijk extra testen voor heeft gedaan, onderzoek gedaan en allerlei extra werk in heeft gestoken dan begrijp ik dat daar wel een prijs voor gevraagd wordt.
 
Ja maar ik snap uw standpunt hoor, en het klopt dat je dan winst doet. :p

Maar het gaat mij erom als elke 718 grootlichtassistent heeft maar het zuiver gecodeerd wordt of je het kan gebruiken of niet is gewoon belachelijk. Dat mag je om te beginnen nooit goedkeuren. Of het nu in eenmalige aanschaf is of via een abonnement.

Zo extra vermogen via een update is een dunne lijn voor mij. Als het al vanaf dag 1 bekend was dat dat vermogen kon benut worden dan is het maar stom.
Als de bouwer daar natuurlijk extra testen voor heeft gedaan, onderzoek gedaan en allerlei extra werk in heeft gestoken dan begrijp ik dat daar wel een prijs voor gevraagd wordt.
Ja, dat voelt allemaal heel artificieel aan natuurlijk, maar automerken proberen uiteindelijk gewoon businessmodellen uit om winst te maken...
Waarom heeft BMW misschien 4 motorisatie niveaus met dezelfde motor? Ze konden die ook gewoon allemaal het maximum vermogen geven...
 
Ja, dat voelt allemaal heel artificieel aan natuurlijk, maar automerken proberen uiteindelijk gewoon businessmodellen uit om winst te maken...
Waarom heeft BMW misschien 4 motorisatie niveaus met dezelfde motor? Ze konden die ook gewoon allemaal het maximum vermogen geven...
Ik wist dat je die opmerking ging maken :p
Het is overigens ook niet zo dat een motor die minder cilinders heeft of minder vermogen goedkoper is, de B38 is in verhouding niet zoveel goedkoper om te maken als de B48.

Maar dat is voor mij nog wel iets anders. Aan dat vermogen zijn ook allerlei andere zaken gelinkt waarop BMW geen impact heeft. Verzekering, belastingen, verbruik en mensen hun gewenst gebruik. Dus ze moeten wel verschillende vermogens in trappen aanbieden, of laat ons zeggen het is wenselijk dat ze dat doen.
Je kan discussiëren waarom ze voor een andere set parameters meer vragen, maar je moet dat meer aanzien als dat hoe meer je procentueel van het maximale potentieel gebruikt hoe meer je bijdraagt aan de R&D kost ervan. In the end blijft het wel wat krom, vraag gewoon voor dat B48 blok met welke parameters dan ook dezelfde prijs.

Hoe dan ook is de automobielmarkt een rare markt er historisch meer zaken scheef zijn gegroeid en zijn er wel meer dingen waar we ons vragen bij kunnen stellen :p
 
Ik wist dat je die opmerking ging maken :p
Het is overigens ook niet zo dat een motor die minder cilinders heeft of minder vermogen goedkoper is, de B38 is in verhouding niet zoveel goedkoper om te maken als de B48.

Maar dat is voor mij nog wel iets anders. Aan dat vermogen zijn ook allerlei andere zaken gelinkt waarop BMW geen impact heeft. Verzekering, belastingen, verbruik en mensen hun gewenst gebruik. Dus ze moeten wel verschillende vermogens in trappen aanbieden, of laat ons zeggen het is wenselijk dat ze dat doen.
Je kan discussiëren waarom ze voor een andere set parameters meer vragen, maar je moet dat meer aanzien als dat hoe meer je procentueel van het maximale potentieel gebruikt hoe meer je bijdraagt aan de R&D kost ervan. In the end blijft het wel wat krom, vraag gewoon voor dat B48 blok met welke parameters dan ook dezelfde prijs.

Hoe dan ook is de automobielmarkt een rare markt er historisch meer zaken scheef zijn gegroeid en zijn er wel meer dingen waar we ons vragen bij kunnen stellen :p
En diezelfde regels zijn ook geldig voor EV's ;) dus het is perfect logisch dat merken dat nu als een subscription aanbieden... (Al weet ik niet hoe verzekeringen daarmee om gaan, idem voor de OTA pk-stijgingen...)
 
Maar het gaat mij erom als elke 718 grootlichtassistent heeft maar het zuiver gecodeerd wordt of je het kan gebruiken of niet is gewoon belachelijk. Dat mag je om te beginnen nooit goedkeuren. Of het nu in eenmalige aanschaf is of via een abonnement.
Dat zal toch komen vrees ik.

Bij de nieuwe X1 is het al zo: ofwel kies je daar het verwarmd stuur en zetelverwarming ofwel heb je voorbereiding verwarmd stuur en voorbereiding zetelverwarming.

Bij die laatste kun je achteraf die optie nog bijkopen, die hardware zelf zit dus gewoon in de auto.
 
Terug
Bovenaan