Auto Autonieuws

Als je hem nog voor 01/07 zou kunnen bestellen is toch enkel de brandstofkost aan 50% aftrekbaar? De rest blijft toch hetzelfde?
Over het algemeen rijden eigenaars van X5'en wel veel kilometers volgens mij. En dan wordt het wel heel zuur om met 12l/100km te moeten rijden als je niet de hele tijd met de batterij ondersteuning kan rijden.
Zeker als je weet dat je tot 31/12/22 de kans had om de brandstof nog volledig aftrekbaar te hebben.
 
Over het algemeen rijden eigenaars van X5'en wel veel kilometers volgens mij. En dan wordt het wel heel zuur om met 12l/100km te moeten rijden als je niet de hele tijd met de batterij ondersteuning kan rijden.
Zeker als je weet dat je tot 31/12/22 de kans had om de brandstof nog volledig aftrekbaar te hebben.
Als je veel km maakt klopt het inderdaad wel ja
Ik ken er momenteel 2 met zo'n X5, bij het ene koppel gaat de vrouw ermee werken (de volle 2 km), ouders binnen de 5km dus die maken amper km

Nuja als particulier, zelfs met werkelijke beroepskosten, helaas niet te verantwoorden
 
Maar die kopen dan waarschijnlijk ook geen PHEV die er eigenlijk vooral is om fiscale redenen :)
Dan land je misschien ook al bij een M50i.
Die specifieke daar wil ik gerust over discussiëren.

Maar het lijkt me als particulier of wat dan ook toch zeker geen gek idee om een hybride te kopen. Ligt allemaal een beetje aan de elektriciteitsprijzen en het gebruik. Maar pakweg een 330e heeft toch belangrijke troeven voor een 330i te gaan.
Als je dan dit kan combineren met het gros van uw verplaatsingen elektrisch te doen, met goedkopere stroom/100km (lage kWh-prijs of zonne-energie) waardoor je dus goedkoper uitkomt. Waarom zou je het dan niet doen?
Zo een hybride combineert wel veel van beide werelden. Goedkoper per 100km door elektrisch te rijden indien uw traject daarvoor geschikt is, en toch nog de range en het tanken/ snel herladen van een ICE.

Toyota bied al jaren hybrides aan, worden massaal gekocht door particulieren, ja dat is een ander soort hybride met een andere insteek, maar de essentie van goedkoper per km te rijden blijft hetzelfde.
 
Die specifieke daar wil ik gerust over discussiëren.

Maar het lijkt me als particulier of wat dan ook toch zeker geen gek idee om een hybride te kopen. Ligt allemaal een beetje aan de elektriciteitsprijzen en het gebruik. Maar pakweg een 330e heeft toch belangrijke troeven voor een 330i te gaan.
Als je dan dit kan combineren met het gros van uw verplaatsingen elektrisch te doen, met goedkopere stroom/100km (lage kWh-prijs of zonne-energie) waardoor je dus goedkoper uitkomt. Waarom zou je het dan niet doen?
Zo een hybride combineert wel veel van beide werelden. Goedkoper per 100km door elektrisch te rijden indien uw traject daarvoor geschikt is, en toch nog de range en het tanken/ snel herladen van een ICE.

Toyota bied al jaren hybrides aan, worden massaal gekocht door particulieren, ja dat is een ander soort hybride met een andere insteek, maar de essentie van goedkoper per km te rijden blijft hetzelfde.
330e is duurder als de 330i (toch toen ik mijne kocht).

Met de elektrische afstand kan ik zelfs mijn woon-werk niet afleggen.
Koffer 330e is kleiner
 
330e is duurder als de 330i (toch toen ik mijne kocht).

Met de elektrische afstand kan ik zelfs mijn woon-werk niet afleggen.
Koffer 330e is kleiner
Klopt en klopt.

Maar de koffer is niet klein, gewoon kleiner. En hij heeft ook meer vermogen.
Met de elektrische range kan ik perfect mijn woon-werk doen.

Je kan altijd argumenten aanhalen waarom wel of niet. Mijn punt is meer dat zeggen dat omdat de fiscaliteit verandert dat zo een type wagen ineens niet meer interessant zou zijn of totaal niet meer zou verkopen.
De verkoop van nieuwe wagens zal dalen, zeker wel. Daar moet je niet aan twijfelen.

En bijkomend is het ook zo dat de 330e’s die nu in lease zitten op een bepaald ogenblik ook terug op de markt komen en verkocht worden. Er is dus zeker wel nog een markt voor.
 
Die specifieke daar wil ik gerust over discussiëren.

Maar het lijkt me als particulier of wat dan ook toch zeker geen gek idee om een hybride te kopen. Ligt allemaal een beetje aan de elektriciteitsprijzen en het gebruik. Maar pakweg een 330e heeft toch belangrijke troeven voor een 330i te gaan.
Als je dan dit kan combineren met het gros van uw verplaatsingen elektrisch te doen, met goedkopere stroom/100km (lage kWh-prijs of zonne-energie) waardoor je dus goedkoper uitkomt. Waarom zou je het dan niet doen?
Zo een hybride combineert wel veel van beide werelden. Goedkoper per 100km door elektrisch te rijden indien uw traject daarvoor geschikt is, en toch nog de range en het tanken/ snel herladen van een ICE.

Toyota bied al jaren hybrides aan, worden massaal gekocht door particulieren, ja dat is een ander soort hybride met een andere insteek, maar de essentie van goedkoper per km te rijden blijft hetzelfde.
Voor bvb een X1 25e zou ik je 100% gelijk geven en voor die Toyotas kan ik daar ook perfect inkomen.

Voor de prijscategorie X5, minder. Ik zou de statistieken wel eens willen zien naar durf toch wedden dat in ons landje hier 99.9% van de 45e's op vennootschap worden gekocht of geleased.
 
Die specifieke daar wil ik gerust over discussiëren.

Maar het lijkt me als particulier of wat dan ook toch zeker geen gek idee om een hybride te kopen. Ligt allemaal een beetje aan de elektriciteitsprijzen en het gebruik. Maar pakweg een 330e heeft toch belangrijke troeven voor een 330i te gaan.
Als je dan dit kan combineren met het gros van uw verplaatsingen elektrisch te doen, met goedkopere stroom/100km (lage kWh-prijs of zonne-energie) waardoor je dus goedkoper uitkomt. Waarom zou je het dan niet doen?
Zo een hybride combineert wel veel van beide werelden. Goedkoper per 100km door elektrisch te rijden indien uw traject daarvoor geschikt is, en toch nog de range en het tanken/ snel herladen van een ICE.

Toyota bied al jaren hybrides aan, worden massaal gekocht door particulieren, ja dat is een ander soort hybride met een andere insteek, maar de essentie van goedkoper per km te rijden blijft hetzelfde.
Ik doe ook veel woon/werk volledig elektrisch, maar de range als ICE is eigenlijk toch ook wel beperkt wegens kleine benzinetank. Denk dat ik een 400-450km doe met een tank (incl 1 volle lading)

In realiteit begin ik de week met 450km range en eindig ik de week met 450km range wegens 100% elektrische woon werk. Wel zeer nipt tegenwoordig met het voorverwarmen + koud weer :p
 
Ik doe ook veel woon/werk volledig elektrisch, maar de range als ICE is eigenlijk toch ook wel beperkt wegens kleine benzinetank. Denk dat ik een 400-450km doe met een tank (incl 1 volle lading)

In realiteit begin ik de week met 450km range en eindig ik de week met 450km range wegens 100% elektrische woon werk. Wel zeer nipt tegenwoordig met het voorverwarmen + koud weer :p
Hoeveel liter kan er maar in je tank, of ligt je benzineverbruik dan zo hoog? Bij mijn Volvo is dat 44 liter, met 1 laadbeurt geraak ik daar toch een goeie 700km ver mee. Uiteraard wel een iets andere motor ;)
 
Hoeveel liter kan er maar in je tank, of ligt je benzineverbruik dan zo hoog? Bij mijn Volvo is dat 44 liter, met 1 laadbeurt geraak ik daar toch een goeie 700km ver mee. Uiteraard wel een iets andere motor ;)
Zal 40-45 liter zijn, rij hem nooit helemaal leeg. Ik zal ook wel meer kunnen halen denk ik. Maar als ik op benzine rij, rij ik meestal sportief en allerminst zuinig dus. Want je kan hem echt wel laten zuipen als je een beetje het uithangt.
 
Ligt dat niet een beetje in lijn met dat je als autoverkoper of iemand die in de automobiel werkt een bepaalde affectie hebt met auto’s?
En dat Audi in feite geen merk is waar een autoliefhebber echt super warm van wordt? Zeker wanneer het gaat over de beleving van het rijden?
 
Ligt dat niet een beetje in lijn met dat je als autoverkoper of iemand die in de automobiel werkt een bepaalde affectie hebt met auto’s?
En dat Audi in feite geen merk is waar een autoliefhebber echt super warm van wordt? Zeker wanneer het gaat over de beleving van het rijden?
Goh, Audi (of toch zeker VAG) heeft toch ook gewoon goeie en leuke auto's.
TT(R)S, RS3/4, S1, ...
En die eerste, die had toch écht een e-tron GT RS moeten hebben...
 
Wat zou Audi nu geen spannende wagens kunnen bouwen. Heel de RS divisie zijn gewoon heerlijke topwagens he.
 
Audi heeft wel meer een nichevolk dan BMW. Ik ken niemand die echt zot warm loopt van RS als 'brand'. Maar M-Motorsport is dan weer razend populair bij enorm veel mensen.

Iedereen is blij met een Audi, meer slechts een paar mensen gaan echt doelgericht af op Audi heb ik de indruk. Terwijl BMW en Mercedes veel meer mensen aankomen, gewoon voor het merk zelf. Dat is maar een buikgevoel natuurlijk. En ik denk dat BMW in de USA ook véél populairder is dan Audi. Audi hoort ge nooit vernoemd worden in een serie, terwijl er wel vaak wordt verwezen naar BMW.
 
Persoonlijk verkies ik een RS boven een M. Vandaag net nog een nieuwe RS3 sedan gezien en die is echt wel prachtig!
 
Persoonlijk verkies ik een RS boven een M. Vandaag net nog een nieuwe RS3 sedan gezien en die is echt wel prachtig!
Die heeft ook niet meteen een concurrent bij BMW natuurlijk

M3 > RS4
M5 enkel als sedan dus geen RS6
RS6 enkel als station dus geen concurrent
M8 > RS7

RS 5 vs M4 is moeilijker

Audi S4 en S6 zijn diesels terwijl BMW nog de M340i heeft
Audi TTRS ook nie meteen n concurrent want de Z4 heeft geen M versie
En de R8 heeft ook geen concurrent bij BMW
 
Terug
Bovenaan