Auto Autonieuws

Die heeft ook niet meteen een concurrent bij BMW natuurlijk

M3 > RS4
M5 enkel als sedan dus geen RS6
RS6 enkel als station dus geen concurrent
M8 > RS7

RS 5 vs M4 is moeilijker

Audi S4 en S6 zijn diesels terwijl BMW nog de M340i heeft
Audi TTRS ook nie meteen n concurrent want de Z4 heeft geen M versie
En de R8 heeft ook geen concurrent bij BMW
M2? Is wel geen hatchback maar toch een concurrent van de RS3 denk ik?

En de M5 Touring bestaat ook weer.

S6 heb je de m550d en i nog.
 
M2? Is wel geen hatchback maar toch een concurrent van de RS3 denk ik?

En de M5 Touring bestaat ook weer.

S6 heb je de m550d en i nog.
Goh ja kan je misschien wel vergelijken ja.
Ik was naar de 1 reeks aan het kijken, maar 1M is geen model (meer)

Sinds wanneer is er ook een M5 touring? M3 touring wel.
Nuja ik kan zelfs geen M5 berline, configureren of een M550d
Ik wou maar zeggen, bij BMW heb je andere modellen met bepaalde motorisatie dan bij Audi

Alpina B5 ipv een M5 is ook al netjes zeker ? :)
 
Goh ja kan je misschien wel vergelijken ja.
Ik was naar de 1 reeks aan het kijken, maar 1M is geen model (meer)

Sinds wanneer is er ook een M5 touring? M3 touring wel.
Nuja ik kan zelfs geen M5 berline, configureren of een M550d
Ik wou maar zeggen, bij BMW heb je andere modellen met bepaalde motorisatie dan bij Audi

Alpina B5 ipv een M5 is ook al netjes zeker ? :)
Als in kijk naar welke wagens je het vaakst ziet rijden, lijkt het wat van segment af te hangen.
RS3, M2 en (CL)A45 zie ik ongeveer even vaak.
Maar een C63 en M3 zie ik veel vaker dan een RS4. En een RS6 zie ik veel vaker dan een M5, en een E63 heb ik nog maar 1x gezien...

En een RS7 zie ik vaker dan een M8, al denk ik dat dat vooral is omdat in de buurt iemand een RS7 heeft.
Maar een G-Klasse zie je dan weer quasi enkel als AMG, terwijl een Q8 of X7 vaker gewone versies zijn.
 
Die heeft ook niet meteen een concurrent bij BMW natuurlijk

M3 > RS4
M5 enkel als sedan dus geen RS6
RS6 enkel als station dus geen concurrent
M8 > RS7

RS 5 vs M4 is moeilijker

Audi S4 en S6 zijn diesels terwijl BMW nog de M340i heeft
Audi TTRS ook nie meteen n concurrent want de Z4 heeft geen M versie
En de R8 heeft ook geen concurrent bij BMW
Al denk ik wel dat de M's betere wagens zijn als het aankomt op circuit precisie, op de openbare weg lijkt mij een RS gewoon de betere all-rounder mede door zijn quattro. BMW heeft natuurlijk de laatste modellen ook uitgerust met 4x4 dus dat maakt het weer wat gelijkwaardiger.

Voor mij :
RS4 > M3
RS6 en M5 gelijkwaardig maar lichte voorkeur voor de RS door zijn looks
RS5 > M4 want die M4 heeft echt een lelijke neus
M2 en RS3 ook gelijkwaardig maar dan het vorige model M2 wel want de nieuwe is ook niet mooi

En TT-RS :love2: => mijn "betaalbare" droomwagen
 
Goh ja kan je misschien wel vergelijken ja.
Ik was naar de 1 reeks aan het kijken, maar 1M is geen model (meer)

Sinds wanneer is er ook een M5 touring? M3 touring wel.
Nuja ik kan zelfs geen M5 berline, configureren of een M550d
Ik wou maar zeggen, bij BMW heb je andere modellen met bepaalde motorisatie dan bij Audi

Alpina B5 ipv een M5 is ook al netjes zeker ? :)
Van de LCI M5 komt een Touring. Maar ik zie dat dat voor 2023 is.
 
Al denk ik wel dat de M's betere wagens zijn als het aankomt op circuit precisie, op de openbare weg lijkt mij een RS gewoon de betere all-rounder mede door zijn quattro. BMW heeft natuurlijk de laatste modellen ook uitgerust met 4x4 dus dat maakt het weer wat gelijkwaardiger.

Voor mij :
RS4 > M3
RS6 en M5 gelijkwaardig maar lichte voorkeur voor de RS door zijn looks
RS5 > M4 want die M4 heeft echt een lelijke neus
M2 en RS3 ook gelijkwaardig maar dan het vorige model M2 wel want de nieuwe is ook niet mooi

En TT-RS :love2: => mijn "betaalbare" droomwagen
Ik denk niet dat er nog veel verschil is tussen xDrive en quattro? Zijn volgens mij beiden schitterende systemen.

Ik switch vaak tussen BMW en Audi qua voorkeur. Ooit een paar dagen met een RS6 rondgereden en dat was wel een heerlijk wagen.
 
Al denk ik wel dat de M's betere wagens zijn als het aankomt op circuit precisie, op de openbare weg lijkt mij een RS gewoon de betere all-rounder mede door zijn quattro. BMW heeft natuurlijk de laatste modellen ook uitgerust met 4x4 dus dat maakt het weer wat gelijkwaardiger.

Voor mij :
RS4 > M3
RS6 en M5 gelijkwaardig maar lichte voorkeur voor de RS door zijn looks
RS5 > M4 want die M4 heeft echt een lelijke neus
M2 en RS3 ook gelijkwaardig maar dan het vorige model M2 wel want de nieuwe is ook niet mooi

En TT-RS :love2: => mijn "betaalbare" droomwagen
M3 heeft helaas dezelfde lelijke neus als de M4

M5 als sedan en RS6 voor met het gezin hè 😅
 
En TT-RS :love2: => mijn "betaalbare" droomwagen
Ik heb die overwogen, maar zit uiteindelijk in dezelfde prijsklasse als 718. Ik kon nergens eentje vastkrijgen om eens te proberen, maar afgaande op alle online reviews rijdt de tt-rs wel een pak minder goed.
Maar. Ik vind dat die een fantastisch interieur heeft zonder dat centrale scherm!
 
Ik denk niet dat er nog veel verschil is tussen xDrive en quattro? Zijn volgens mij beiden schitterende systemen.
Nee, denk ook wel dat beide heel goede systemen zijn. Maar niet alle M's hebben xDrive toch?
M3 heeft helaas dezelfde lelijke neus als de M4

M5 als sedan en RS6 voor met het gezin hè 😅
Jammer. Maar ik verkies toch sowieso de RS4.
Ik heb die overwogen, maar zit uiteindelijk in dezelfde prijsklasse als 718. Ik kon nergens eentje vastkrijgen om eens te proberen, maar afgaande op alle online reviews rijdt de tt-rs wel een pak minder goed.
Maar. Ik vind dat die een fantastisch interieur heeft zonder dat centrale scherm!
Inderdaad, dezelfde prijsklasse als de 718 en ook wel dezelfde categorie.
Ik heb al met de 718S gereden en dat is een fantastische wagen. De TT is toch close my 1st choice...pakt 55/45 voor TT/718 😋
De looks van die wagen zijn echt prachtig + een zalige 5 cylinder.
 
Nee, denk ook wel dat beide heel goede systemen zijn. Maar niet alle M's hebben xDrive toch?

Inderdaad, dezelfde prijsklasse als de 718 en ook wel dezelfde categorie.
Ik heb al met de 718S gereden en dat is een fantastische wagen. De TT is toch close my 1st choice...pakt 55/45 voor TT/718 😋
De looks van die wagen zijn echt prachtig + een zalige 5 cylinder.
Ik denk dat ondertussen elke M2 niet, maar alle andere zijn nu xDrive (eventueel als optie).

Ja, 718 GTS en TT-RS zijn vrij rechtstreekse concurrenten. TT heeft stijlvoller interieur en karaktervolle motor. 718 stuurt leuker (again: volgens reviews). Maar terug on-topic: Audi heeft zeker ook een aantal echt leuke auto's imo. Imo meer dan Mercedes trouwens. Er zijn weinig AMG's die mij veel doen...
 
De enige keer dat ik met een TT gereden heb was een laatste generatie TTS, in de fucking sneeuw. Wat een héérlijke wagen dat is :love:
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat er nog veel verschil is tussen xDrive en quattro? Zijn volgens mij beiden schitterende systemen.

Ik switch vaak tussen BMW en Audi qua voorkeur. Ooit een paar dagen met een RS6 rondgereden en dat was wel een heerlijk wagen.
Tenzij dat er in de laatste generatie iets veranderd is, is de xDrive toch redelijk onbetrouwbaar. Je moet maar eens op bimmerboard zoeken naar het belang van sterbanden. Als je banden ietwat afwijkt van de standaard, loop je risico op dikke miserie met de xDrive.
 
Goh, Audi (of toch zeker VAG) heeft toch ook gewoon goeie en leuke auto's.
TT(R)S, RS3/4, S1, ...
En die eerste, die had toch écht een e-tron GT RS moeten hebben...
Zeker zeker.
Maar dat zijn niet de wagens waarmee een verkoper zal rijden natuurlijk :p uw firmawagen zal eerder een A4, A5 of A6 zijn in vrij normale spec. Als je iets met auto’s hebt zijn dat geen slechte wagens, maar als je dan een extra wagen koopt lijkt het mij wel dat je geen Audi gaat nemen :p

Als technieker koop je uiteindelijk wat je wilt. Als ik kijk wat er op de parking van mijn stealer staat dan is dat vrij BMW, maar staat er ook een megane tussen. Bij mijn vorige VW garage reed niemand van het personeel (die geen firmawagen had) met een VW :p
 
Waarom komt ge daar eigenlijk nog dan, als dat ne hoop dieven zijn? Ik stel voor dat ge uwe volgende auto dan maar bij Cardoen gaat halen. Of wordt gij graag in 't zak gezet?
Omdat ik graag in de zak wordt gezet :unsure:

Verschillende redenen eh.
BMW assistance, garantie, bepaalde garantie op goede en correcte uitvoering, opgeleid personeel en goede service.

De term stealer is ook maar wat ludiek natuurlijk. :p
 
Tenzij dat er in de laatste generatie iets veranderd is, is de xDrive toch redelijk onbetrouwbaar. Je moet maar eens op bimmerboard zoeken naar het belang van sterbanden. Als je banden ietwat afwijkt van de standaard, loop je risico op dikke miserie met de xDrive.
Nog nooit iets van gemerkt tbh. Maar ik kan in de boordcomputer wel aangeven welke maten ik voor en achter heb liggen.
 
Tenzij dat er in de laatste generatie iets veranderd is, is de xDrive toch redelijk onbetrouwbaar. Je moet maar eens op bimmerboard zoeken naar het belang van sterbanden. Als je banden ietwat afwijkt van de standaard, loop je risico op dikke miserie met de xDrive.
Maar de vraag die je u moet stellen is, waarom zou je geen sterbanden nemen?
 
Prijs...
Zo van die specifieke banden kosten gewoon altijd een hoop extra.

Bij de Hyundai was dat 100€/band extra tov een gewone Pilot Supersport bvb
Heb je dan pilot sports in het juiste formaat en de juiste indexen als niet sterband?
Oprechte vraag, want ik denk dat elke band die je volgens spec zou moeten gebruiken die in het “premium” segment hoort gewoon een ster heeft.
 
Terug
Bovenaan