Auto Autonieuws

Zag net dat de 20i-variant van de nieuwe BMW X1 een 1.5 3-cilinder is.
Zijn dat degelijke motoren die zonder al te veel problemen de 200k kunnen halen? Of dan beter opteren voor een 3-serie met 2 liter en 4 cilinders?
 
Zag net dat de 20i-variant van de nieuwe BMW X1 een 1.5 3-cilinder is.
Zijn dat degelijke motoren die zonder al te veel problemen de 200k kunnen halen? Of dan beter opteren voor een 3-serie met 2 liter en 4 cilinders?
Er is geen verband tussen motorinhoud/aantal cilinders en betrouwbaarheid
 
Er is geen verband tussen motorinhoud/aantal cilinders en betrouwbaarheid
Mijn vraag ging niet enkel over de betrouwbaarheid maar ook over de levensduur van deze motor.
Je leest wel eens op het internet dat die 3-cilinders niet gemaakt zijn om hoge km-standen te halen. (o.a. 1L van Ford)
Niemand ervaring met deze specifieke motor van BMW? (1.5 3-cilinder)
 
Mijn ouders hebben een X1 20i in bestelling staan.
Ik dacht eerst ook dat het een 2.0 was zoals voorheen, ik verschoot ook dat dit een 3 cilinder geworden is.
Zal wel geen problemen opleveren.

Ergens wel spijtig in feite, imo maakt BMW toch best zuinige motoren zodat dat downsizen minder nodig is me dunkt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag ging niet enkel over de betrouwbaarheid maar ook over de levensduur van deze motor.
Je leest wel eens op het internet dat die 3-cilinders niet gemaakt zijn om hoge km-standen te halen. (o.a. 1L van Ford)
Niemand ervaring met deze specifieke motor van BMW? (1.5 3-cilinder)
Je leest op het internet dat mensen zonder enige kennis van die motoren daarvan uit gingen. In praktijk halen die 1l motoren van Ford gewoon dezelfde kilometerstanden als alle andere motoren ;).
 
En jullie maar lachen met mijn hondatje😁
 
En jullie maar lachen met mijn hondatje😁
Als merk is dat natuurlijk niet verwonderlijk dat de reparaties aan een Honda Jazz wat goedkoper zijn dan aan een 911 :p Het is wel een dataset die ik graag eens in handen zou krijgen, lijkt me heel interessant om te weten wat voor defecten er zijn bij verschillende merken etc.

Het is ook niet uitzonderlijk dat Porsche helemaal onderaan staat imo. Het is hoogstwaarschijnlijk het enige merk van sportwagens dat effectief is meegenomen door de verkoopscijfers. Hoe kleiner uw productie-aantallen hoe groter het percentage fouten gaat worden...
 
Het is ook niet uitzonderlijk dat Porsche helemaal onderaan staat imo. Het is hoogstwaarschijnlijk het enige merk van sportwagens dat effectief is meegenomen door de verkoopscijfers. Hoe kleiner uw productie-aantallen hoe groter het percentage fouten gaat worden...
Zou Porsche minder verkopen dan Jaguar?
 
Zou Porsche minder verkopen dan Jaguar?
Nee, maar jaguar hun productiecijfers ga je moeten samentellen met Land Rover. En dan wel ... (al staat JLR dan ook gewoon onderaan dat lijstje natuurlijk...)
Maar Ferrari/Lambo/Maserati/Aston Martin/... gaan zelfs gewoon niet in de lijst zijn meegenomen he
 
Terug
Bovenaan