Auto Autonieuws

Fietsstraat bannen, dan gaan de mensen terug normaal doen omdat ze niet meer zo gefrustreerd zijn van de debiele fietsstraat regel :tongue:
Die maatregel is er gekomen om in de eerste plaats de fietser te beschermen tegenover de asociale of onoplettende chauffeur. En niet om de chauffeurs te pesten of te straffen.
Dat is een hele belangrijke nuance.

Maar zaken zoals jij nu zegt zijn typisch voor mensen die zelf niet vaak met de fiets op de baan zijn.
 
Die maatregel is er gekomen om in de eerste plaats de fietser te beschermen tegenover de asociale of onoplettende chauffeur. En niet om de chauffeurs te pesten of te straffen.
Dat is een hele belangrijke nuance.

Maar zaken zoals jij nu zegt zijn typisch voor mensen die zelf niet vaak met de fiets op de baan zijn.
Ik had hier een hele tekst getypt, maar terug weg gedaan voor ik een eindeloze discussie over dit topic begin :p
Maar dit is een frustratie gecreëerd door fietsers die zich god wanen en de verkeersregels dubbeldik aan hun laars lappen.
Er zijn gelukkig ook goeie fietsers, maar ik kom toch vaak de minder goeie tegen.
 
Ik had hier een hele tekst getypt, maar terug weg gedaan voor ik een eindeloze discussie over dit topic begin :p
Maar dit is een frustratie gecreëerd door fietsers die zich god wanen en de verkeersregels dubbeldik aan hun laars lappen.
Er zijn gelukkig ook goeie fietsers, maar ik kom toch vaak de minder goeie tegen.
Kruip zelf eens op de fiets en kom tot de conclusie dat het omgekeerde OOK waar is. ;-)

Als ik dagelijks niet pro-actief en continu de weg voor me zou afscannen, werd ik quasi wekelijks van de baan gemaaid en ik overdrijf niet eens.

Los daarvan boeit zo een fietsstraat me ook niet, ik heb liever dat ze me gewoon inhalen tbh.
 
Ik had hier een hele tekst getypt, maar terug weg gedaan voor ik een eindeloze discussie over dit topic begin :p
Maar dit is een frustratie gecreëerd door fietsers die zich god wanen en de verkeersregels dubbeldik aan hun laars lappen.
Er zijn gelukkig ook goeie fietsers, maar ik kom toch vaak de minder goeie tegen.
Voor mijn part mag er gerust meer dialoog over zijn hoor :p
En bij elke groep heb je mensen die zich aan de regels houden en hoffelijk zijn, en heb je er die elke regel aan hun laars lappen en zich god wanen.

Maar jezelf god wanen of slachtoffer worden van iemand anders die zich god waant is wel aangenamer als je in een wagen van 1,5ton zit.
Als fietser heb je zeer weinig te goed op uw voertuig dat met moeite 10kg weegt en waar je niks kreukelzone hebt. En het is gewoon zo dat je als fietser verplicht wordt om zeer goed op te letten. Fietsers in hun recht die betrokken zijn in een ongeval kan je amper bijhouden, maar daar ben je vet mee als je daar op de grond ligt met een gebroken rib en een kapotte fiets.
Leuk ook voor op uw grafzerk “Piet te jong gestorven, maar hij was in zijn recht”.

Onze fietsinfrastructuur en het algemeen respect en oog voor fietser is abominabel, en het is jammer dat elk initiatief om het welzijn en de veiligheid van de fietser te verbeten afgedaan wordt als zever en een pestmaatregel voor de automobilist.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Kruip zelf eens op de fiets en kom tot de conclusie dat het omgekeerde OOK waar is. ;-)

Als ik dagelijks niet pro-actief en continu de weg voor me zou afscannen, werd ik quasi wekelijks van de baan gemaaid en ik overdrijf niet eens.

Los daarvan boeit zo een fietsstraat me ook niet, ik heb liever dat ze me gewoon inhalen tbh.
Heb je gelijk in, er zijn ook stront chauffeurs :)
Voor mijn part mag er gerust meer dialoog over zijn hoor :p
En bij elke groep heb je mensen die zich aan de regels houden en hoffelijk zijn, en heb je er die elke regel aan hun laars lappen en zich god wanen.

Maar jezelf god wanen of slachtoffer worden van iemand anders die zich god waant is wel aangenamer als je in een wagen van 1,5ton zit.
Als fietser heb je zeer weinig te goed op uw voertuig dat met moeite 10kg weegt en waar je niks kreukelzone hebt. En het is gewoon zo dat je als fietser verplicht wordt om zeer goed op te letten. Fietsers in hun recht die betrokken zijn in een ongeval kan je amper bijhouden, maar daar ben je vet mee als je daar op de grond ligt met een gebroken rib en een kapotte fiets.
Leuk ook voor op uw grafzerk “Piet te jong gestorven, maar hij was in zijn recht”.

Onze fietsinfrastructuur en het algemeen respect en oog voor fietser is abominabel, en het is jammer dat elk initiatief om het welzijn en de veiligheid van de fietser te verbeten afgedaan wordt als zever en een pestmaatregel voor de automobilist.

Klopt wel wat je zegt, maar naar fietsinitiatieven is er in mijn ogen maar één iets overbodig en dat is die fietsstraat.
In heel smalle straatjes waar er met moeite een auto doorkan, kan ik het nog begrijpen zo'n regel. Maar niet in normale degelijke aangelegde banen waar je dan achter Meme op de fiets moet blijven, die nerveus aan 't worden is omdat ge ze niet inhaalt :p

Gelukkig zijn er hier in mijn buurt kwasi geen fietsstraten en heb ik er gelukkige meestal weinig last van.
Mijn broer heeft wel al een boete gehad door een fietser in zo'n straat in te halen (en echt, een brede straat), had hij gewoon de pech dat het een agente in burger was .(die wss maar al te graag boetes schrijft :p )
 
We hadden hier wat metingen aangevraagd aan onze straat (fietsstraat, zone 30, dorpskern)

89% van de passage over de snelheidslimiet, hoogste snelheid gemeten 91km/u.. meetperiode 2 weken.

De gemeente vind het niet nodig er iets aan te doen :unsure:
Uwe BMW kan toch harder dan 90 hè ?
 
Kruip zelf eens op de fiets en kom tot de conclusie dat het omgekeerde OOK waar is. ;-)

Als ik dagelijks niet pro-actief en continu de weg voor me zou afscannen, werd ik quasi wekelijks van de baan gemaaid en ik overdrijf niet eens.

Los daarvan boeit zo een fietsstraat me ook niet, ik heb liever dat ze me gewoon inhalen tbh.
Bij die eerste fietsstraat die ik postte, is uw laatste zin het grote probleem. Die straat is breed genoeg om vlot fietsers voorbij te steken, en veel fietsers hebben dat ook liever dan dat je achter hen blijft hangen. Ze gaan bij de houthandel dan ook altijd op de parking rijden zodat je zeker voorbij gaat...

Maar, dat mag dus wettelijk gezien niet... Ik haat het als fietser trouwens ook dat er iemand zo achter mij blijft hangen.
 
Bij die eerste fietsstraat die ik postte, is uw laatste zin het grote probleem. Die straat is breed genoeg om vlot fietsers voorbij te steken, en veel fietsers hebben dat ook liever dan dat je achter hen blijft hangen. Ze gaan bij de houthandel dan ook altijd op de parking rijden zodat je zeker voorbij gaat...

Maar, dat mag dus wettelijk gezien niet... Ik haat het als fietser trouwens ook dat er iemand zo achter mij blijft hangen.
Je hebt ook achter rijden en achter rijden.
Ik vind het ook niet plezant als iemand met een wagen in mijn wiel hangt alsof hij er een aerodynamisch voordeel uit haalt :unsure:

Een fietsstraat is zeker niet de beste oplossing hoor, begrijp me niet verkeerd.
Het is een systeem die weinig mensen kennen en die daardoor gewoon amper tot niet werkt. Maar het idee erachter is wel gewoon zeer legitiem.
En het is ook zeer goed om weggebruikers, vooral auto’s, erop attent te maken dat er ook andere weggebruikers op de weg zijn.
Een fietser die ergens op een slecht fietspad rijdt die is niet zichtbaar, een fietser die recht voor u in een straat rijdt is heel zichtbaar.
Allez in theorie, er zijn er nog die pas doorhebben dat je daar rijdt als ze op 1cm van uw achterwiel zijn.
 
Je hebt ook achter rijden en achter rijden.
Ik vind het ook niet plezant als iemand met een wagen in mijn wiel hangt alsof hij er een aerodynamisch voordeel uit haalt :unsure:

Een fietsstraat is zeker niet de beste oplossing hoor, begrijp me niet verkeerd.
Het is een systeem die weinig mensen kennen en die daardoor gewoon amper tot niet werkt. Maar het idee erachter is wel gewoon zeer legitiem.
En het is ook zeer goed om weggebruikers, vooral auto’s, erop attent te maken dat er ook andere weggebruikers op de weg zijn.
Een fietser die ergens op een slecht fietspad rijdt die is niet zichtbaar, een fietser die recht voor u in een straat rijdt is heel zichtbaar.
Allez in theorie, er zijn er nog die pas doorhebben dat je daar rijdt als ze op 1cm van uw achterwiel zijn.
Het probleem is dat zo'n fietsstraat niet enkel de e-bikes en wielertoeristen gebruikt wordt. Maar ook door scholieren die aan 5km/u slenteren. En daar kan je als auto gewoon niet traag genoeg voor rijden om niet "in hun gat" te rijden. Als die fietsers ook 30km/u rijden is dat natuurlijk veel minder een issue he.

Ik heb ook geen grote issues met het concept An sich. Maar ik heb de indruk dat het nu vaak wordt toegepast op wegen waar het niet past. Vaak met als excuus dat ze er geen fietspad willen leggen.

Want de goeie oplossing is obviously gewoon een goed fietspad. Trouwens vorige week nog een leuke gezien, typische steenweg met verschrikkelijk fietspadje naast waarbij ze een deftig fietspad hebben aangelegd. Maar ze zijn wel vergeten om het oude fietspad van de weg te schrapen...
 
Heeft iemand toevallig al goeie spyshots of leaks gevonden van de Volvo EX30?
Zou ergens 2023 moeten worden gelanceerd
Als die pas ergens volgend jaar gelanceerd wordt, zal je daar nu nog geen deftige Spyshots van zien. Die tijden gewoon als vermomde xc40 rond dan...
 
Moeten we ons ook niet de vraag durven stellen hoe relevant tuning nog gaat zijn in de toekomst met EV’s?
Misschien worden EV's ook wel elektronisch begrenst zoals het nu ook bij sommigen modellen voorvalt. Een zelfde motor dan een zwaarder model maar met minder vermogen, enkel software begrenzing. Dus in die situatie zie ik het nog relevant.
 
Misschien worden EV's ook wel elektronisch begrenst zoals het nu ook bij sommigen modellen voorvalt. Een zelfde motor dan een zwaarder model maar met minder vermogen, enkel software begrenzing. Dus in die situatie zie ik het nog relevant.
Ja dit was bijvoorbeeld in het begin bij de Tesla model 3 waarbij de performance en de longe range dezelfde motoren hadden. Er is/was een bedrijf dat hiervoor dan een hack had.
 
Misschien worden EV's ook wel elektronisch begrenst zoals het nu ook bij sommigen modellen voorvalt. Een zelfde motor dan een zwaarder model maar met minder vermogen, enkel software begrenzing. Dus in die situatie zie ik het nog relevant.
Ik ken te weinig van hoe het juist bij een EV werkt.
Maar het principe van een ECU bij beide lijkt me toch wel anders. Het sturen van die elektromotoren is in feite poepsimpel, alles wat errond hangt dat is iets anders. Bij een ICE zijn er heel wat parameters die van belang zijn.
Bij een EV is dus het effectief sturen van die powerfactory, en dus de prestaties maar een beperkt gedeelte van de besturing van de wagen.

Daarnaast lijkt het mij ook zeer makkelijk te piggybacken. Dus moet je misschien niet in de software zijn maar is een simpele extra module al voldoende.
 
Ik ken te weinig van hoe het juist bij een EV werkt.
Maar het principe van een ECU bij beide lijkt me toch wel anders. Het sturen van die elektromotoren is in feite poepsimpel, alles wat errond hangt dat is iets anders. Bij een ICE zijn er heel wat parameters die van belang zijn.
Bij een EV is dus het effectief sturen van die powerfactory, en dus de prestaties maar een beperkt gedeelte van de besturing van de wagen.

Daarnaast lijkt het mij ook zeer makkelijk te piggybacken. Dus moet je misschien niet in de software zijn maar is een simpele extra module al voldoende.
Het principe waarop is misschien anders maar het uiteindelijke doel blijft wel hetzelfde, meer vermogen door 1 of andere software aanpassing.
 
Terug
Bovenaan