Auto Autonieuws

Heb je dan pilot sports in het juiste formaat en de juiste indexen als niet sterband?
Oprechte vraag, want ik denk dat elke band die je volgens spec zou moeten gebruiken die in het “premium” segment hoort gewoon een ster heeft.
Ik weet niet in hoeverre BMW een speciale compound laat maken voor die "ster-banden", maar bij de Hyundai waren het dus specifieke "HN"-banden die gemaakt werden voor de i30. Porsche doet dit ook (N0 ofzo?). Maar imo zijn Michelin PS banden gewoon beter.
 
Ja maar welke band zonder ster zou je dan willen leggen?

Ik weet niet of er iets aan is van xDrive en Quattro met niet sterbanden.
Ik neem aan dat je wel op bimmerboard zit, als zo'n vurige BMW fan moet dat toch wel? :D
Daar waren er tot een paar jaar terug (ik zit er al een tijdje niet meer op) hele discussies over te vinden van problemen met de xDrive na gebruik van niet sterbanden en BMW die zijn handen er van af trekt bij garantie kwesties.
Bij audifora ben ik dat nog niet tegengekomen dat het zo belangrijk is.

Ik weet niet in hoeverre BMW een speciale compound laat maken voor die "ster-banden", maar bij de Hyundai waren het dus specifieke "HN"-banden die gemaakt werden voor de i30. Porsche doet dit ook (N0 ofzo?). Maar imo zijn Michelin PS banden gewoon beter.
Er is wel een filmpje over te vinden en blijkbaar zijn het echt totaal verschillende banden als je vergelijkt met dezelfde band zonder ster.
Maar ik snap gewoonweg niet waarom het zo belangrijk is, als alle banden dezelfde omtrek hebben zou het gewoon in orde moeten zijn.
 

:love::love::drool:

Unique-1972-Porsche-911-S-2-4-Targa--A-Homage-to-F--A--Porsche1306064_.jpg



Unique-1972-Porsche-911-S-2-4-Targa--A-Homage-to-F--A--Porsche1306066_.jpg
 
Ik neem aan dat je wel op bimmerboard zit, als zo'n vurige BMW fan moet dat toch wel? :D
Daar waren er tot een paar jaar terug (ik zit er al een tijdje niet meer op) hele discussies over te vinden van problemen met de xDrive na gebruik van niet sterbanden en BMW die zijn handen er van af trekt bij garantie kwesties.
Bij audifora ben ik dat nog niet tegengekomen dat het zo belangrijk is.


Er is wel een filmpje over te vinden en blijkbaar zijn het echt totaal verschillende banden als je vergelijkt met dezelfde band zonder ster.
Maar ik snap gewoonweg niet waarom het zo belangrijk is, als alle banden dezelfde omtrek hebben zou het gewoon in orde moeten zijn.
Geen zeer actief lid daar :p
U zo tussen het plebs begeven heeft ook zijn charmes!

Ik heb eens verder gekeken en inderdaad zijn er bijvoorbeeld PS4’s zijn met ster en zonder ster in bepaalde formaten.
De verschillen zouden divers zijn van omtrek tot breedte tot profiel tot compound.
Ik kan mij wel voorstellen dat als jij dus vooraan niet ster en achteraan wel ster legt en die banden zijn merkbaar een ander formaat dat de XDrive daar niet goed mee om kan.

Eerlijk gezegd nog nooit actief gevraagd achter ster banden. Ik vraag bij de bandenboer gewoon een type en zij leggen daar dat type met ster op.
 
15 jaar geleden vond iedereen de verwarmbare zetels een overbodige luxe.
Nadien de elektrisch verwarmde voorruit en de stuurverwarming.
Ondertussen heb je de verwarmde armleuningen, waar iedereen van denkt dat het overbodig is maar waarschijnlijk binnen 5 jaar wel wil.

En de volgende in de rij:
Verwarmde gordels!
https://www.autoblog.nl/nieuws/verwarmbare-gordels-leveren-15-range-op-voor-ev-3436282

Nu nog verwarmde airbags en dan zijn we er zeker?

Want volgens ZF is een besparing van 15% aan actieradius mogelijk!
Die berekening wil ik wel eens zien :biglaugh:
 
Nu nog verwarmde airbags en dan zijn we er zeker?


Die berekening wil ik wel eens zien :biglaugh:
Ik wacht nog op de verwarmde gaspedaal om mijn voeten te verwarmen!

tov puur conventionele verwarming in ijskoude buitentemperaturen, zal dat wel kunnen.
Alleen... auto's hebben al verwarmde zetels en een verwarmd stuurwiel he. Die hebben exact dezelfde voordelen, zijn efficiënter (groter contactoppervlak).
Nu, als ik er zo over nadenk. Voor EV's is het probleem altijd dat ze heel de ruimte moeten opwarmen en dat dit veel energie vraagt. Zou het niet effectief een idee kunnen zijn om een soort van "jas" als gordel te gebruiken waar je weerstanden in steekt? Je kan daar dan ook actieve koeling en ventilatie insteken, waardoor je altijd een aangenaam klimaat hebt? Buiten de praktische haalbaarheid (niet iedereen is even groot), lijkt me dat eigenlijk nog wel een interessante piste.
 
Ik wacht nog op de verwarmde gaspedaal om mijn voeten te verwarmen!

tov puur conventionele verwarming in ijskoude buitentemperaturen, zal dat wel kunnen.
Alleen... auto's hebben al verwarmde zetels en een verwarmd stuurwiel he. Die hebben exact dezelfde voordelen, zijn efficiënter (groter contactoppervlak).
Nu, als ik er zo over nadenk. Voor EV's is het probleem altijd dat ze heel de ruimte moeten opwarmen en dat dit veel energie vraagt. Zou het niet effectief een idee kunnen zijn om een soort van "jas" als gordel te gebruiken waar je weerstanden in steekt? Je kan daar dan ook actieve koeling en ventilatie insteken, waardoor je altijd een aangenaam klimaat hebt? Buiten de praktische haalbaarheid (niet iedereen is even groot), lijkt me dat eigenlijk nog wel een interessante piste.
Los van de debiele looks is het misschien ook niet zo interessant voor de brandweer om een geklemd persoon uit z'n jas te snijden ipv een gordel door te knippen :unsure:
 
Terug
Bovenaan