Assemblage PC (eigen gekozen componenten)

Slyke

Well-known member
Iemand ervaring met een handelaar/winkel in Oost- of West-Vlaanderen die assemblage doet van pc's op basis van losse onderdelen?

Ik weet vrij goed wat ik wil, maar kan de componenten niet in elkaar monteren.
Componenten koop ik dan uiteraard bij die winkel.

In het verleden goede ervaringen gehad bij codima.be in Gent, maar ik zie dat hun huidige prijzen wel een pak hoger liggen dan bij online winkels.
Maar misschien is dat normaal?

Tnx!
 
Iemand ervaring met een handelaar/winkel in Oost- of West-Vlaanderen die assemblage doet van pc's op basis van losse onderdelen?

Ik weet vrij goed wat ik wil, maar kan de componenten niet in elkaar monteren.
Componenten koop ik dan uiteraard bij die winkel.

In het verleden goede ervaringen gehad bij codima.be in Gent, maar ik zie dat hun huidige prijzen wel een pak hoger liggen dan bij online winkels.
Maar misschien is dat normaal?

Tnx!
Een pc ineendraaien is niet echt zo extreem moeilijk. Vroeger was het moeilijker.. Nu is alles redelijk plug en play buiten wat bios settings soms.
Tones doet assemblage, alternate dacht ik ook. Megekko (wel nederland) weet ik niet echt maar zijn prijstechnisch wel wat goedkoper dan belgische winkels.
 
Een pc ineendraaien is niet echt zo extreem moeilijk
Ja, dat denk ik ook wel, maar durf er niet aan te beginnen.
Schrik dat ik iets van die dure onderdelen zou kapot maken...

Misschien is dat natuurlijk wel een voordeel van een (fysieke) winkel dat zij de volledige eindverantwoordelijkheid hebben en geacht worden een werkend geheel af te leveren.
 
Ja, dat denk ik ook wel, maar durf er niet aan te beginnen.
Schrik dat ik iets van die dure onderdelen zou kapot maken...

Misschien is dat natuurlijk wel een voordeel van een (fysieke) winkel dat zij de volledige eindverantwoordelijkheid hebben en geacht worden een werkend geheel af te leveren.
Ja das altijd wa stressen... vooral de static discharge, de processor laten vallen, koelpasta overal opkliederen :D . Ik vind dat op een manier leuk om in een te draaien. :unsure:
Je hebt inderdaad wel niet de eindverantwoordelijkheid als er iets defect is moest je hem in fysieke winkel laten maken. En dat is ook wel wat waard.
 
Megekko (wel nederland) weet ik niet echt maar zijn prijstechnisch wel wat goedkoper dan belgische winkels.
Wat een prijsverschil toch wel,
Het moederbord, bijvoorbeeld, dat ik voor ogen heb (Asus Prime Z690-A) bij hen slechts 229 EUR - bij codima 378 EUR... 😳
 
Wat een prijsverschil toch wel,
Het moederbord, bijvoorbeeld, dat ik voor ogen heb (Asus Prime Z690-A) bij hen slechts 229 EUR - bij codima 378 EUR... 😳
uhu... mijn laatste twee builds komen volledig vanuit nederland. Op een volledige build kan dat soms echt wel 500 euro schelen.
Azerty.nl is ook nog eentje om in het oog te houden.
 
Ga morgen toch eens mijn volledige configuratie qua prijs vergelijken.
Prijsverschil voor de grafische kaart daarentegen valt nog mee; waarschijnlijk doordat de volledige GPU-markt nog steeds vrij duur is (en intussen wel al vrij goed gezakt).
 
Helaas assembleert megekko geen PC's. Ze hebben wel een pop-up store (waar vroeger CDRomLand was), maar denk niet dat ze PC's bouwen.

Moest je geen winkel vinden, wil ik die eventueel wel assembleren. Heb dat al veel gedaan voor forumleden van hier en vooral van 9lives.
Je mag altijd een pm sturen voor meer info.
 
Moest je er zelf aan beginnen is https://be.pcpartpicker.com/list/ een handige site om een build te maken en die toont ook meteen de winkels met de goedkoopste prijs. Ben alleen niet 100% zeker of hij de prijzen alle Europese winkels toont. Voor de rest ook handig om te zien of alle componenten compatibel zijn.
 
Echt moeilijk is het inderdaad niet, goed je research doen en voor de rest is het vooral wat durven. Kans dat je iets kapot doet is niet zo groot.

Ben zo ooit bij een kameraad geweest die zich afvroeg waarom zijn PC niet wou booten in zijn nieuwe case. Bleek dat die geen motherboard standoffs gemonteerd had tussen de case en zijn moederbord, waardoor het moederbord kortsluiting maakte. Na daar standoffs tussen te steken startte die weer probleemloos op.
 
Moest je geen winkel vinden, wil ik die eventueel wel assembleren. Heb dat al veel gedaan voor forumleden van hier en vooral van 9lives.
Je mag altijd een pm sturen voor meer info.
Okay, ga ik zeker ook in mijn achterhoofd houden! 😉
 
Terug
Bovenaan