Action PC PS5 PS4 XBOX Armored Core VI Fires of Rubicon

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
acvi.png


release: 25 augustus 2023
genre: mech action
dev: FromSoftware

Na 10 jaar nog eens een nieuwe Armored Core. Van de makers van Dark Souls.

A mysterious new substance was discovered on the remote planet, Rubicon 3. As an energy source, this substance was expected to dramatically advance humanity’s technological and communication capabilities. Instead, it caused a catastrophe that submerged the planet and surrounding stars in flames and storms, forming a Burning Star System. Extra-terrestrial corporations and resistance groups fight for control of the substance. The player infiltrates Rubicon as an independent mercenary and finds themself in a struggle over the substance with the corporations and other factions.

Players will assemble and pilot their own mech with 3D maneuverability to move freely through three dimensional fast-paced missions. Take on difficult challenges and overwhelm your enemies with dynamic movements that make full use of ranged and melee combat. Players can enjoy a variety of actions that can only be truly realized with mechs.

 
Geen idee wat ik hiervan moet denken, ziet er prachtig uit, en bovenal 't is From Software, maar ken niks van die Armored core reeks. Kga het wel sowieso checken, denk nie dat die mannen in staat zijn om iets slecht te maken
 
Geen fan van mecha-anime, noch de mech-warrior-games en nog nooit een armored game gespeeld. :unsure:

Dat gezegde zijnde: het is Fromsoft, dus waarschijnlijk koop ik hem dag1 en als het me toch niet aanstaat verkoop k hem tweedehands.
 
Geen fan van mecha-anime, noch de mech-warrior-games en nog nooit een armored game gespeeld. :unsure:

Dat gezegde zijnde: het is Fromsoft, dus waarschijnlijk koop ik hem dag1 en als het me toch niet aanstaat verkoop k hem tweedehands.
Ik las je eerste zin en dacht, "groot gelijk, vind ik ook!!". Toen las ik de tweede zin en dacht ik, "PLOOIER!!!"
 
Ik las je eerste zin en dacht, "groot gelijk, vind ik ook!!". Toen las ik de tweede zin en dacht ik, "PLOOIER!!!"

En we gaan zeker u niet betrappen met de collectors edition met het coole mech-figuurtje? :nono:

Zelfs als ik zeg dat ik Sekiro niet uitgespeeld heb, moet k wel erkennen wat voor geniale game het is. Ze zouden al moeten afkomen met een voetbal-game of dergelijke voor ik het negeer van Fromsoft :D

Edit: ik lach er nu mee, maar dat mech-figuurtje ziet er effectief wel cool uit vind ik :D


€250 is natuurlijk weer een smak geld en ik heb niet graag teveel prul op men bureau. :sop:

Edit 2: €450 voor een kleine garage om uw mech in te steken. Kom hé. :rofl:

... maar ik ga wel de gewone launch-edition preorderen. Die aangepaste case ziet er zeer mooi uit en geef me "Demons's souls black phantom edition-vibes"
 
Laatst bewerkt:
En we gaan zeker u niet betrappen met de collectors edition met het coole mech-figuurtje? :nono:
100% zeker dat ik dat niet ga doen hahah, de game eens testen als blijkt dat het echt masterpiece materiaal zou zijn sure... :p
Edit: ik lach er nu mee, maar dat mech-figuurtje ziet er effectief wel cool uit vind ik :D
Het is wel cool, maar wat ik vooral heb met Mecha is dat dat allemaal ene pot nat lijkt. Dat kan in mijn ogen uit eender welke Mecha animé of manga komen xD, dus je gaat me het zeker niet zien kopen. Denk dat ik zelf nog maar één mecha anime gezien heb ooit en dat was Tengen Toppa Guren Lagan, ah nee wacht ook Code Geass. Dus mss kan deze game een uitzondering zijn om eens te spelen, maar zal heel afwachtend zijn toch.
 
Mechs zijn gewoon cool. Evangelion niemand?
Instrumentality is een feit jongens. Ahem.

Ziet er alvast weer goed uit. Met toch weer weinig subtiele Souls referenties. Gingen ze met deze game niet daar een beetje afstand van nemen? :p
 
Mechs zijn gewoon cool. Evangelion niemand?
Instrumentality is een feit jongens. Ahem.

Ziet er alvast weer goed uit. Met toch weer weinig subtiele Souls referenties. Gingen ze met deze game niet daar een beetje afstand van nemen? :p
Code Geass en EVA zijn de enigste uitzonderingen die ik gezien heb. :p Misschien krijgen we een EVA-colab en kunt ge in een timed event gewoon uit uw mech stappen, foetus-houding aannemen en huilen over je jeugdtrauma terwijl uw commandant zijn bril verwijtzaam recht duwt.

Ik dacht dat ik EVA na veel denken had begrepen en toen kwamen de rebuild-films uit en gaf ik het op. :)
 
Laatst bewerkt:
Mecha is voor mij meestal veel te politiek tho, Guren Lagan was daarom wel tof, dat nam zichzelf totaal niet serieus.

GIIIGAAAAAA DRIIILHUEUEEHEUHEUEH

tumblr_mqkaww5ZC01s5f9ado4_500.gif
 
Mechs zijn gewoon cool. Evangelion niemand?
Instrumentality is een feit jongens. Ahem.

Ziet er alvast weer goed uit. Met toch weer weinig subtiele Souls referenties. Gingen ze met deze game niet daar een beetje afstand van nemen? :p
't is geleden van Xenogears op de ps1 da' k nog iets met mechs gespeeld heb denk ik. Deze komt wel direct in huis
 
't is geleden van Xenogears op de ps1 da' k nog iets met mechs gespeeld heb denk ik. Deze komt wel direct in huis
Bij mij ZOE: The 2nd Runner op ps2. Fantastische game. Als deze nog maar enigzinds dat niveau haalt.. :drool:
Verder niet echt een mecha fan, buiten misschien in bovengenoemde anime series.

Vette trailer btw!
 
Kan je deze spelen eigenlijk als je nog nooit Armored Core hebt gespeeld? Wat is het verhaal?
 

Geeft wel interessant inzicht in de serie voor iemand die wel houdt van From Software games, maar nog nooit een armored core game gespeeld heeft.

Is die "armored core reverse grip" echt een ding? :D (voor zij die bekend zijn met de games)
 
 
 
Terug
Bovenaan