Arizona voert meerwaardebelasting in

de wet op de meerwaardebelasting is vandaag 21 april gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad

Weer een draak erbij in de fiscaliteit, de juristen en boekhouders zijn blij. Nu wachten op de eerste misinterpretatie van de FOD financiën die leidt tot het onnodig pluimen van een belegger, met of zonder rechtzaak.

ik kreeg paar weken terug een mail van medirect dat ik voor 24/5 moet beslissen tussen opt in en opt out.
Ben nog niet echt mee met wat ik best doe als simpele gewone mens

Ik denk dat opt-out het simpelste is.
Uw bank gaat enkel meerwaarde belasten. Terugvordering en minderwaarden ga je altijd zelf moeten doen via de personenbelasting.
Je gaat dus sowieso, opt-in of opt-out, een document van uw bank moeten lezen en dat getal invullen in uw aangifte. Bij opt-in uw terugvordering. Bij opt-out uw belaste (?) meerwaarde.
We gaan pas in 2027 weten welke vakjes men gaat aanmaken in het belastingformulier maar het lijkt me gemakkelijker om 1 getal in te voeren dat alles dekt. Ik hoop op het principe van de woninglening.

Laatst bewerkt:
Overal opt-out gekozen.

In een interview met VFB stelt de CEO van Saxo België dat het een draak is om te implementeren. Over meerwaarden op valutaomzettingen, opties en bepaalde corporate actions zijn er nog onduidelijkheden. Hij denkt zelfs dat bepaalde zaken case per case moeten worden bekeken en zou verbaasd zijn als alle brokers de regels op exact dezelfde manier interpreteren.

Terug
Bovenaan