10% meerwaardebelasting bovenop al het andere is terecht? We zitten hier op vrijwel elk vlak in veruit het minst interessante land van Europa om ondernemingen op te starten en dan ga je nog is dat doorduwen? En dat is dan niet goed? Beetje meer de tijd lezen en wat minder de pamfletten van abvv denk ik.
In sociale zekerheid wordt niet gesnoeid, die wordt meer op orde gezet. Wie werkt krijgt waar hij recht op heeft, pensioendiscrepanties worden rechtgetrokken. Zwaarste schouders weet je wel, kan je toch niets op tegen hebben?
Er wordt nog steeds extra geld in zorg gepompt, geen zogenaamde afbraak. Weer meer dan afgelopen jaren, gewoon in relatieve procentuele groei is het minder dan afgelopen jaar, echter nog steeds weer een stijging van >2%, iets wat bij andere regeringen steeds perfect aanvaardbaar was nota bene.
Ik denk oprecht dat mensen compleet gek geworden zijn als dergelijke uitspraken volgen. Statistisch gezien is er geen probleem van inkomen voor de staat, het is puur besteding waar het misloopt. En dan is volgens sommigen hier de oplossing, NOG meer belasten. Wat baten kaars en bril denk ik dan.