Are we alone...? Het buitenaardse leven-topic.

Tot recent werd aangenomen door veel wetenschappers dat de bouwstenen om leven te creëren uiterst zeldzaam zijn.

Deze vondst toont aan dat dit hoogstwaarschijnlijk alvast een foute veronderstelling is
Historische vondst op asteroïde bevestigt: “Bouwblokken van het leven zijn van buitenaardse origine”

Dit wil nog niet zeggen dat leven gemakkelijk ontstaat (alles moet mee vallen). Maar de bouwstenen om dit te verwezelijken zouden veel minder zeldzaam zijn dan tot op heden gedacht.

Eerlijk? Ik geloof persoonlijk dat de kans 'bijna' 0% is dat wij de enige levende planeet zijn in het immense universum. Maar dat universum is anderzijds zo verschrikkelijk groot dat de kans dat wij ander intelligent leven gaan tegenkomen 'bijna' 0% is (en we moeten daar alvast niet op hopen. Als men tot hier kan geraken dan is dat NIET om ons vriendelijk de hand te schudden).

Misschien herinneren sommige het nog, maar tijdje geleden had ik iets geschreven van een 4-chan bericht van iemand die leverkanker had zaken had gepost die nu allemaal vrij zijn uitgekomen.

Is nu vrij breed, maar, werd ook gezegd dat Amerika door een zeer slechte man ofzoiets ging geregeerd en dat we in een grote oorlog zouden belangen en dat dan de aliens zouden tussenkomen. Wat er nu recent aan het gebeuren is met Trump, Zelensky en de wereld - lijkt me dit toch (met ogen op half zes) toch weer een stapje dichter bij de waarheid komen.

Is nu vrij breed, maar, werd ook gezegd dat Amerika door een zeer slechte man ofzoiets ging geregeerd en dat we in een grote oorlog zouden belangen en dat dan de aliens zouden tussenkomen. Wat er nu recent aan het gebeuren is met Trump, Zelensky en de wereld - lijkt me dit toch (met ogen op half zes) toch weer een stapje dichter bij de waarheid komen.
Leest een beetje als een slechte sci-fi/actie film.
Slechte president in US, nieuwe oorlog, aliens die tussenkomen.
Enige plottwist is dat als aliens ooit op aarde komen aankloppen, de kans groter is dat zij ons komen bezetten/overheersen/wegvagen dan dat zij gaan tussenkomen in een oorlog. En terwijl de aliens ons overheersen, gaan bepaalde landen/groeperingen onderling nog oorlog voeren om
- of mekaar te dwarsbomen zodat anderen zeker niet met de (onwaarschijnlijke) eer gaan lopen de aliens verslagen te hebben
- of om te collaboreren met de aliens en zo andere landen/groeperingen zelf te kunnen overheersen.

Als aliens slim zijn, blijven ze beter weg bij een relatief dom, narcistisch zelfdestructief wezen als "de mens"

Als aliens slim zijn, blijven ze beter weg bij een relatief dom, narcistisch zelfdestructief wezen als "de mens"
Nen alien die tot hier geraakt die knippert is ne keer met zijne vinger bij wijze van spreken en Poetin en Trump vallen asap morsdood. (bunker of niet)
Als als dan iemand anders begint te brullen of te klagen één secondje later en die mens is ook gewoon morsdood hoor. Zo simpel zal dat dan zijn.

En als ze op die alien een atoombom droppen dan is iedereen daarrond dood maar die alien? No way. Neen die leeft dan nog gewoon door zijne beschermde lasergordel (or whatever) en die lacht er eens goed mee.

Het punt is - iedereen moet beseffen: Hopelijk geraakt een ander intelligent (opper)wezen NIET tot de aarde, want wij hebben geen schijn van kans. Best case worden wij dan hun slaven. Worst case zijn we met z'n allen binnen de 3 dagen (Hint hint ivm den oorlog) gewoon dood en begraven en niemand zal ze kunnen tegenhouden (De V-serie is fictie). Hopen dat ze vredelievend gaan zijn lijkt mij ijdele hoop.

Laatst bewerkt:
Het punt is - iedereen moet beseffen: Hopelijk geraakt een ander intelligent (opper)wezen NIET tot de aarde, want wij hebben geen schijn van kans. Best case worden wij dan hun slaven. Worst case zijn we met z'n allen binnen de 3 dagen (Hint hint ivm den oorlog) gewoon dood en begraven en niemand zal ze kunnen tegenhouden (De V-serie is fictie). Hopen dat ze vredelievend gaan zijn lijkt mij ijdele hoop.
Als aliens tot hier geraken, zullen zij eerder naar ons kijken als wij naar mieren. De grootste kans is dus dat ze ons ongeinteresseerd voorbij lopen.

Als aliens tot hier geraken, zullen zij eerder naar ons kijken als wij naar mieren. De grootste kans is dus dat ze ons ongeinteresseerd voorbij lopen.
Mogelijks. Mogelijks vertrappelen ze ons als ze veel groter zijn dan ons. Of ze bezien ons als dieren en eten ons gewoon op als lekkernij. Ze begrijpen onze taal waarschijnlijk ook niet en ze denken: Welk wild retarded beest is me dat hier?

Sowieso positief loopt dit nooit af voor ons. We moeten daar niet naïef in zijn. Of ja best case: Ze vliegen de aarde gewoon voorbij wegens 'een nutteloze en niet interessante planeet'.

Als we dan toch de filosofische toer opgaan zal ik hier mijn gedachten over buitenaards leven ook eens neerpennen.

In mijn beleving gaat er nooit een alien zelf in een soort vliegende schotel rondvliegen, waarom zouden ze. Zouden wij dat doen? Lijkt me niet.
Lijkt me eerder logisch dat indien er ergens een beschaving is die zo ver staat, dat de "kolonisatie" of verkenning, eerder door een soort zelf replicerende AI space drones zal gebeuren. Die dan de nodige resources om zichzelf te repliceren uit allerlei planeten halen die ze tegenkomen. Die dan informatie terug naar de thuiswereld versturen over de verkenning.

Die beschaving kan ondertussen al lang weggevaagd zijn na vele duizenden jaren verkenning, waardoor de AI drones op hol geslagen zijn en alles wat ze op hun pad tegenkomen "scavengen" om zichzelf te blijven repliceren, en zo ook eventuele mindere beschavingen gewoon wegvagen.

De enige reden dat wij hier nog niet bezocht zijn, is misschien ook de enige reden waarom we nog bestaan. Anders had onze planeet in een ver verleden al lang gescavenged geweest voor materiaal. Voor hetzelfde geld liggen we in een soort "great void" waar vanop een afstand miljoenen lichtjaren ver gewoon geen hol te zien is, en een geavanceerde beschaving hier nooit kan/wil geraken.

Voor hetzelfde geld is de rest van het universum gewoon dik bezaaid met leven, maar in onze void (het waarneembare universum voor ons) amper, of buiten wij, gewoon helemaal niets.

En dat is dan nog eerder in de gedachte van een gewoon simpel, eindig universum. Zonder alle gekheden van quantum fysica, oneindigheid/multiverses, zich constant afsplitsende tijdlijnen, ...

Voor hetzelfde geld is de rest van het universum gewoon dik bezaaid met leven, maar in onze void (het waarneembare universum voor ons) amper, of buiten wij, gewoon helemaal niets.
We weten nog niet eens of het wel klopt dat op de andere 7 planeten in ons zonnestelsel echt geen leven is.
Hoog ontwikkeld leven? Neen. Maar microben op Saturnus of zo? Zelfs dat weten we nog niet eens 100% zeker.

En zelfs ivm dieren. Men gaat pas over enkele jaren beginnen te onderzoeken of er mogelijks vissen onder het oppervlakte van Europa (maan Jupiter) zwemmen. Zelfs dat weten we nog niet eens.

Eigenlijk staan we op vlak van leven zoeken buiten onze planeet nog gewoon ergens en nergens.

We weten nog niet eens of het wel klopt dat op de andere 7 planeten in ons zonnestelsel géén leven is.
Hoog ontwikkeld leven? Neen. Maar microben op Saturnus of zo? Zelfs dat weten we nog niet eens 100% zeker.

Eigenlijk staan we op vlak van leven zoeken buiten onze planeet nog gewoon ergens en nergens.
Mijn excuses, ik bedoelde inderdaad intelligent leven :D

Voor hetzelfde geld speelt iets soortgelijk als Star Wars zich gewoon echt ergens af op dit moment, in een galaxy far far away, waar intelligent leven overal gewoon de normaalste zaak is.

Mijn excuses, ik bedoelde inderdaad intelligent leven :D

Voor hetzelfde geld speelt iets soortgelijk als Star Wars zich gewoon echt ergens af op dit moment, in een galaxy far far away, waar intelligent leven overal gewoon de normaalste zaak is.
Ik heb mijn post geupdate. Zelfs dat weten we nog niet. Op de andere planeten: Neen.

Maar het zou zomaar kunnen dat er dus ondergrondse oceanen zijn op bijvoorbeeld manen zoals Europa waar (relatief) intelligente vissen (of whatever beesten) in rondzwemmen. Die kans is uiterst klein maar dus zelfs dat valt niet 100% uit te sluiten (nog niet).

Vergeet ook niet: we zien met onze ogen en wat wij weten met wat en hoe nu het leven bestaat op aarde. Kan leven op een andere manier ontstaan of leven dat wij met onze ogen niet eens kunnen zien? Het antwoord van de meeste wetenschappers zal zijn: Hoogstwaarschijnlijk 'neen' maar 100% zeker? Neen dat kan ik niet zeggen.

Laatst bewerkt:
In mijn beleving gaat er nooit een alien zelf in een soort vliegende schotel rondvliegen, waarom zouden ze. Zouden wij dat doen? Lijkt me niet.
Ik denk net dat mensen dat wel zouden doen. Misschien een beetje geïnspireerd door Star Trek's "prime directive" "which prohibits Starfleet members from interfering with the natural development of alien civilizations".

Dus een stelletje wetenschappers dat van een afstandje het leven op een planeet observeert.
Tegelijkertijd alle moeite van de wereld hebbend om andere louche figuren er van te weerhouden zo'n planeet volledig te koloniseren of leeg te roven van rijkdommen.

Ik denk net dat mensen dat wel zouden doen. Misschien een beetje geïnspireerd door Star Trek's "prime directive" "which prohibits Starfleet members from interfering with the natural development of alien civilizations".

Dus een stelletje wetenschappers dat van een afstandje het leven op een planeet observeert.
Tegelijkertijd alle moeite van de wereld hebbend om andere louche figuren er van te weerhouden zo'n planeet volledig te koloniseren of leeg te roven van rijkdommen.
Waarom zouden aliensde aarde koloniseren of leegroven van rijkdommen als ze letterlijk elke earth like planet met mineralen en grondstoffen kunnen bezoeken? Wat maakt ons speciaal?

Leest een beetje als een slechte sci-fi/actie film.
Slechte president in US, nieuwe oorlog, aliens die tussenkomen.
Enige plottwist is dat als aliens ooit op aarde komen aankloppen, de kans groter is dat zij ons komen bezetten/overheersen/wegvagen dan dat zij gaan tussenkomen in een oorlog. En terwijl de aliens ons overheersen, gaan bepaalde landen/groeperingen onderling nog oorlog voeren om
- of mekaar te dwarsbomen zodat anderen zeker niet met de (onwaarschijnlijke) eer gaan lopen de aliens verslagen te hebben
- of om te collaboreren met de aliens en zo andere landen/groeperingen zelf te kunnen overheersen.

Plot twist: trump, putin en Xi ZIJN de aliens

Nog een theorie;
Wij, de mens, zijn de aliens hier.
Omdat onze eerdere planeet onbewoonbaar was geworden en we onmogelijk een verre ruimtereis konden overleven, hebben we ons dna op een meteoriet geplant en richting aarde gestuurd.
Dino’s sterven uit en ons dna bindt zich met het zoogdier dat het meest op ons vroegere zelf leek.

Voila, the end

Nog een theorie;
Wij, de mens, zijn de aliens hier.
Omdat onze eerdere planeet onbewoonbaar was geworden en we onmogelijk een verre ruimtereis konden overleven, hebben we ons dna op een meteoriet geplant en richting aarde gestuurd.
Dino’s sterven uit en ons dna bindt zich met het zoogdier dat het meest op ons vroegere zelf leek.

Voila, the end
De kans is microscopisch klein maar onmogelijk is het niet. (Dat er uberhaut leven is op een planeet is namelijk ook microscopisch klein en toch is hier leven dus wie weet? ;))

Stammen we af van aliens? Volgens deze wetenschappers kan het

Ik denk dat velen het soms te veel bekijken vanuit de fysieke dimensie, de driedimensionale dimensie (3D). Aliens kunnen ook interdimensionale wezens zijn. Het is geen toeval dat de meeste UFO waarnemingen gebeuren rond nucleaire plants, nuclaire explosies hebben effect op andere dimensies. Zoek maar de Fukushima UFO lights op, gelijktijdig met die waarneming is de radiatie na de explosie ineens ook onverklaarbaar hard gezakt. Ook tijdens Tsjenorbyl waren er bijvoorbeeld UFO sightings.

Bekijk de wereld eerder vanuit een quantum kijk. Fysieke materie is uiteindelijk een manifestatie van energie dat vibreert aan een bepaalde frequency. Tijd is een illusie en alles speelt zicht tegelijk af.

Bekijk de wereld eerder vanuit een quantum kijk. Fysieke materie is uiteindelijk een manifestatie van energie dat vibreert aan een bepaalde frequency. Tijd is een illusie en alles speelt zicht tegelijk af.
Misschien moet je wat meer fysica leren en wat minder Bill Hicks kijken. :p

Terug
Bovenaan