Are we alone...? Het buitenaardse leven-topic.

Paar jaar terug waren we nog aan het lachen met de totalitaire staat China, die met drones de bevolking in de gaten hield (face recognition etc), maar het is slechts kwestie van tijd dat het hier ook zal zijn.

Iets gebeurd? Drone in de lucht en megafoon eronder etc..
Aandacht aandacht, wij kopen metaal op!

Het luchtruim van Wright-Patterson Air Force Base is van vrijdag op zaterdag vier uur afgesloten vanwege drones of "small unmanned aerial systems" in de dichte nabijheid. :crazy:

Bron CNN

Het luchtruim van Wright-Patterson Air Force Base is van vrijdag op zaterdag vier uur afgesloten vanwege drones of "small unmanned aerial systems" in de dichte nabijheid. :crazy:

Bron CNN
Dat zegt dus voor mij dat het geen commerciële drones zijn, of beter gezegd: deze dan toch niet, want wie kan er in Godsnaam nog aan uit. Dergelijke grote basis heeft vast jammers of trackingsystemen en met je hobbydrone even het luchtruim betreden van een militaire basis lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Ondertussen doet Trump ook mysterieus over de drones (de president weet het, het leger weet het en het is aan hun om het te zeggen...op de vraag of hij gebriefd is 'geen commentaar'), politie zegt dat 'formations are comming from the ocean onto the land', drones zouden niet zichtbaar zijn op IR/FLIR, en opereren ze op onbekende frequenties:
Een drone die blijkbaar uit de lucht wordt geschoten?

Best leuk entertainment :D

Ook net binnen: Volgens het Witte Huis bevatten(!) de waarnemingen:

''Commercial drones, hobbyist drones, law enforcement drones, manned fixed aircraft, helicopters and even stars''

''We have not identified anything anomalous or any national security or public safety risk over the civilian airspace.''

Er zou vandaag of morgen ook een geheime, achter gesloten deuren, briefing doorgaan over de drones. Maar daar kan ik geen directe bron van vinden.

2 Dagen geleden antwoordde Chuch Schumer, de Senate majority leader, dat 'niemand weet wat ze zijn' en dat ze niet van militaire oorsprong zijn.

Laatst bewerkt:
Bizar inderdaad, zeker gezien dit nu al een maand aan de gang is? Lijkt enerzijds wat opgestookt door hobbyisten en mensen die nooit 's avonds naar de lucht kijken en opeens vanalles beginnen te zien. Maar sommige van die zaken zijn nogal onverklaarbaar, zeker boven gevoelige doelwitten.

Bizar inderdaad, zeker gezien dit nu al een maand aan de gang is? Lijkt enerzijds wat opgestookt door hobbyisten en mensen die nooit 's avonds naar de lucht kijken en opeens vanalles beginnen te zien. Maar sommige van die zaken zijn nogal onverklaarbaar, zeker boven gevoelige doelwitten.
Het zou al langer aan de gang zijn dan dat, zeker als je het wereldwijd bekijkt, toch al zeker enkele maanden. Het 'begon' toen over het VK (lees eerder: het begon toen ruchtbaarheid te krijgen) maar is daar tot op de dag van vandaag nog altijd bezig, alleen lees je daar weinig over:

Maar feitelijk zijn er dus meldingen uit China, Australië, etc...:

Zit ge nog makkelijk op je stoel? :lol:

Ook weer een interessant filmpje :

https://www.reddit.com/r/UFOs/s/DfwwEZmepF

Maar zoals een redditor zegt " They’re just normal drones that hang out at 30,000 feet everyone. Nothing to worry about! By the way we’re having a classified briefing about these totally normal drones that definitely aren’t UFOs. " 🙄

Vreemde dingen allemaal..
Kmoet zeggen deze vind ik ook wel interessant.
Maar dan wat verder gaan graven.
Dit filmpje en dit lijkt me venus of saturnus te zijn (wss de eerste)
Hier is de flight log (vliegt van chicago naar newark en zit rechts in het vliegtuig) Als je op stellarium locatie ingeeft (chicago) en naar het zuiden kijkt zie je venus en saturnus op die positie. Saturnus lijkt het niet te zijn alhoewel de niet gefocuste zoom net de ringen weergeeft maar ik denk niet dat die zichtbaar zijn zelfs met een zoom op een gsm op 35000 voet.
Die streepjes zijn ook zichtbaar op dit filmpje. Aangezien het klaar is denk ik dat hij vermoedelijk al weer aan het landen is (of net opstijgen) dus ik zou durven zeggen dat dit gewoon andere vliegtuigen zijn waar de zon de postioning lights wat overschijnt. Er is wel wat traffic op die momenten.
https://www.flightaware.com/

Edit op min 5.23 zie je duidelijk dat hij al in descent fase zit.

Senator Gillibrand

''Radar cannot detect them due to their technology'' :wtf:

Momenteel al meer dan 10 verschillende Amerikaanse basissen die bezoek kregen van drones, afgelopen maanden en tot een jaar terug:

1. Marine Corps Base Pendleton
  2. Picatinny Arsenal
  3. Naval Weapons Station Earle
  4. Wright-Patterson (X2)
  5. Rammstein AFB
  6. RAF Lakenheath
  7. RAF Feltwell
  8. RAF Mildenhall
  9. Hill Air Force Base
  10. Andrews AFB
  11. Langley AFB
Al dan niet toevallig: spelen op één of andere manier een rol in het nucleair arsenaal van de VS (zij het stockage, onderzoek, training personeel, thuis van nucleaire bommenwerpers,...)

''...flying at up to 170mph near the base, chased a police helicopter, and appeared to be controlled remotely using radio frequencies outside of the normal bands used for military or civilian drones...
When the police helicopter climbed, the drones climbed with it. When the police helicopter tried to leave the area, the drones followed it
Signal jamming failed''

Bizar allemaal :)
Wat is er allemaal bizar aan?

Je hebt al een huidige politieke sfeer die motiveert om overheidsorganisaties te wantrouwen wat gestuwd wordt door bepaalde politici (aan beide zijden van het spectrum.).
Smijt wat chaos en wilde verhalen, dan begint iedereen te rondvliegen met zijn drones om te speuren naar 'UAP's (die in feite andersmans drones zijn) rond militaire basissen die hierdoor geambeteerd worden.

Terwijl er genoeg andere kapitaalkrachtige partijen zijn die met onbekende, moeilijk te deteceren,... drones willen vliegen. Dat is niks nieuws.
China/Rusland omwille spionage/defensie.
Diverse drugsbendes die drones gebruiken om drugs te transporteren over de grens,
Aanslagen plegen,
...
De oorlog in Oekraïne heeft iedereen nog extra geïnspireerd hoe je drones kan gebruiken en drones zijn nu éénmaal goedkoop. Zie bijvoorbeeld: https://thedefensepost.com/2024/12/16/sudan-paramilitary-drone-attack/ -- Soedanese paramilitaire beweging gebruikt drones in een aanval.

Het enigste wat het bewijst, is dat er waarschijnlijk wel extra middelen gaan nodig zijn om drones te detecteren gezien er genoeg actoren zijn die drones gebruiken voor illegale of schadelijke activiteiten en dit nu in de media komt. Maar nu veroorzaakt dat ook een frenzy waar iedereen naar lichtjes in de lucht aan het speuren is :p. Mix dat nog eens met dat er waarschijnlijk AI-beelden verspreid worden voor getroll.

Wat dit allemaal doet in een "Are we alone - het buitenaardse leven - topic', ik heb geen flauw idee :p Want dit heeft 0,0 te maken met buitenaards leven.

Een kleine drone uit plastic met waypoint missie en gps kan feitelijk volledig autonoom vliegen zonder dat daar een radiotransmissie voor nodig is.
Dit geeft geen radarsignaal wegens te klein en aangezien er geen radiosignalen zijn een volledig passief systeem.

dan begint iedereen te rondvliegen met zijn drones om te speuren naar 'UAP's rond militaire basissen die hierdoor geambeteerd worden.
In België kan dat misschien nog lukken ja om hiermee weg te komen. Probeer dit maar eens in de States of in de UK boven militaire luchthavens (al dan niet van de VS). Ofwel hebben ze u ter plaatse te stekken of ze staan aan uw voordeur binnen de paar dagen. Dat gaat een zeer dure drone worden dan met mogelijke gevangenisstraf.

Of ga je ook beweren dat hobbyisten voor de fun een schip van de kustwacht of een politiehelikopter gaan achtervolgen?
Wat dit allemaal doet in een "Are we alone - het buitenaardse leven - topic', ik heb geen flauw idee :p Want dit heeft 0,0 te maken met buitenaards leven.
Omdat er een zéér kleine maar niet onbestaande kans is dat tussen die valse meldingen er ook effectief buitenaardse objecten/verschijnselen zitten (ik denk hoofdzakelijk aan de orbs). Als je graag 100% bewijs wilt dan kan je dit topic evengoed sluiten me dunkt.

In België kan dat misschien nog lukken ja om hiermee weg te komen. Probeer dit maar eens in de States of in de UK boven militaire luchthavens (al dan niet van de VS). Ofwel hebben ze u ter plaatse te stekken of ze staan aan uw voordeur binnen de paar dagen. Dat gaat een zeer dure drone worden dan met mogelijke gevangenisstraf.

Of ga je ook beweren dat hobbyisten voor de fun een schip van de kustwacht of een politiehelikopter gaan achtervolgen?

In een wereld waar sommige mensen illegale radiomateriaal hebben om mee te luisteren op politie- en brandweerzenders om de ramptoerist uit te hangen :p?
Ja, natuurlijk :D. hobbyisten gaan politiehelikopters of schepen volgen met hun eigen drones. Er zijn al artikels van 2014 over droneincidenten met politiehelicopters .

R/ufos in shambles door de laatste video die er gepost is.
Retrieval van een kippen ei met ducttape....

Blij om te zien dat je de reddit volgt.

Iedereen keek naar de video uit, maar die was zoals verwacht te kort en te onduidelijk om 'wereldschokkend' te zijn. Het belangrijkste is dat er meer en meer militairen en 'insiders' naar buiten komen met hun verhaal:

Nog énen:

Jay Stratton, former director of UAP Task Force (Dave Grusch's former boss) just admitted on camera that he is a first hand witness to Non-Human Intelligence - "I have seen with my own eyes non-human craft and non-human beings".​

Stratton:
  • Co-Lead of The Advanced Aerospace Threat Identification Program (AATIP)
  • Director of The UAP Task Force (UAPTF)
On Aug. 4, 2020, Deputy Secretary of Defense David L. Norquist approved the establishment of an Unidentified Aerial Phenomena (UAP) Task Force (UAPTF). The Department of the Navy, under the cognizance of the Office of the Under Secretary of Defense for Intelligence and Security, will lead the UAPTF.

Hier heb je dus de directeur van een officiële overheidsinstelling die beweert dat 'NHI' echt is en dat hij het bovendien van dichtbij gezien heeft.

:wtf:

Het lijstje begint al goed aan te dikken:

• Tim Gallaudet: "Humanity is not the only intelligence in the universe."
  • Eric Davis: "Humanity is not the only intelligent species."
  • Karl Nell: "Non-human intelligence exists."
  • Brett Feddersen: "We are absolutely not alone."
  • Jim Semivan: "UAPs are real, they're here, and they're not human."
  • Jay Stratton: "I have seen with my own eyes non-human craft and non-human beings."
  • Marco Rubio: "Even presidents have been operating on a 'need to know' basis."
  • Senator Rounds: "This is so secret that very very few people in our government have been allowed to access to it."
En dat is nog maar een deel van de mensen die één of andere band hebben met de overheid in de VS.

Dus wat is dit nu?

Eén of ander complot onder overheidsinstellingen om geld los te weken voor defensie of...ja...ik durf het bijna niet zeggen...

Laatst bewerkt:
Nog énen:

Jay Stratton, former director of UAP Task Force (Dave Grusch's former boss) just admitted on camera that he is a first hand witness to Non-Human Intelligence - "I have seen with my own eyes non-human craft and non-human beings".​

Stratton:
On Aug. 4, 2020, Deputy Secretary of Defense David L. Norquist approved the establishment of an Unidentified Aerial Phenomena (UAP) Task Force (UAPTF). The Department of the Navy, under the cognizance of the Office of the Under Secretary of Defense for Intelligence and Security, will lead the UAPTF.

Hier heb je dus de directeur van een officiële overheidsinstelling die beweert dat 'NHI' echt is en dat hij het bovendien van dichtbij gezien heeft.

• Jay Stratton: "I have seen with my own eyes non-human craft and non-human beings."
  • Senator Rounds: "This is so secret that very very few people in our government have been allowed to access to it."
En dat is nog maar een deel van de mensen die één of andere band hebben met de overheid in de VS.

Dus wat is dit nu?

Eén of ander complot onder overheidsinstellingen om geld los te weken voor defensie of...ja...ik durf het bijna niet zeggen...

Het zijn niet alleen Amerikanen volgens mij. Er schiet mij ook een Israëlische oud generaal te binnen waarvan ik de naam even kwijt ben. Chaim, Haim.. erm… maar dat zou nog kunnen vallen in jouw theorie .. maar er was er nog een, een Europeaan.. damn, kom niet op de namen.

Wat mij dan zo nieuwsgierig maakt is hoe die aliens er dan uit zouden zien.. alleen komen ze daar precies niet mee.

Nog énen:

Stratton:

Dus wat is dit nu?

Ik volg dit ook op reddit. Vooral die 4chan posts die al jaren oud zijn die dan wijzen op wat er eind 2024 is gebeurd (zie orbs uit water komen) vond ik best grellig.

Het zijn niet alleen Amerikanen volgens mij. Er schiet mij ook een Israëlische oud generaal te binnen waarvan ik de naam even kwijt ben. Chaim, Haim.. erm… maar dat zou nog kunnen vallen in jouw theorie .. maar er was er nog een, een Europeaan.. damn, kom niet op de namen.

Wat mij dan zo nieuwsgierig maakt is hoe die aliens er dan uit zouden zien.. alleen komen ze daar precies niet mee.
Ja maar die was best raar, die begon over die Galactic Federation te praten. Beetje Galaxy Quest te veel gezien. Over Greys, Nordics, StarPeople,...

Terug
Bovenaan