Are we alone...? Het buitenaardse leven-topic.

Man R/ufos is echt in collectieve waanzin afgegleden. Elk vliegtuig is een drone of UFO. Zelfs al wordt het duidelijk debunked dat het gewoon een landend vliegtuig is wordt er vlot meegegaan in de massahysterie.

Man R/ufos is echt in collectieve waanzin afgegleden. Elk vliegtuig is een drone of UFO. Zelfs al wordt het duidelijk debunked dat het gewoon een landend vliegtuig is wordt er vlot meegegaan in de massahysterie.
Daar kan ik niet volledig akkoord mee gaan. In de afgelopen jaren zijn er toch wel heel wat interessante posts geweest die niet zomaar te verklaren waren. Ja, veel wordt 'debunked' en dat is maar goed ook. Een klein aantal is echter niet zomaar opzij te zetten en dan gaat het ook niet altijd over foto's of video's, soms gaat het over getuigenissen. Het is bv dankzij die groep dat het tic-tac incident van Cdr. Fravor wereldwijd de aandacht kreeg die het verdiende en grondig onderzocht is geweest. Nu heeft de groep meer dan 3 miljoen leden en dat brengt de nodige nadelen mee, dat klopt. Zoals nu dus...met deze drones. Let wel: de moderators doen er veel aan om de boel onder controle te houden. Als ze van iets weten dat het geen UFO is, wordt dat in gekleurde letters bij de post gezet 'likely identified'.

De kans is nog altijd het grootst dat het hier toch over militaire drones gaat en misschien zelfs één of ander experiment om de reactie van bepaalde groeperingen te meten want waarom vlieg je met tientallen grote drones 's nachts boven woonwijken gedurende zoveel weken? Het Pentagon ontkent hier dan wel ten stelligste dat het niet 'van hun' is, ik hecht daar weinig waarde aan: de compartimentalisatie bij geheime projecten zorgt er voor dat niet iedereen alles weet en wellicht hoor het Pentagon daar zelf bij.

Laatst bewerkt:
ruling out any classified U.S. military programs.
Daar zeggen ze het zelf hé, het zijn geen U.S. Military assets. M.a.w. het kunnen nog steeds drones zijn van U.S. defence contractors. Sowieso weet de overheid daar wat er gaande is, alleen willen ze het niet zeggen. De vraag is natuurlijk waarom.

Daar zeggen ze het zelf hé, het zijn geen U.S. Military assets. M.a.w. het kunnen nog steeds drones zijn van U.S. defence contractors. Sowieso weet de overheid daar wat er gaande is, alleen willen ze het niet zeggen. De vraag is natuurlijk waarom.
Defence contractor jaagt iedereen schrik aan met zijn drones.
Bevolking eist actie van de overheid om het te onderzoeken
Overheid wijst geld toe aan defence contractor om het te onderzoeken
Maak nieuwe drones met lichtjes.

Infinite money glitch.

Dit (420km/h)

Wat groene (stevige) ledjes
https://aerobatx.co.uk/shop/LED-night-flying-systems

een low light capable fpv systeem

Reddit is having a field day.

Je wil niet weten wat er tegenwoordig mogelijk is met off the shelf componenten en drones/fpv planes.
DJI O3 gaat vlot 10km met HD signaal en een andere systemen kunnen letterlijk tot bijna in de ruimte.
filmpje van 2013 (!)

Kostprijs is hier mogelijks een 300-400 euro (zonder afstandbediening en bril)

Voor mij zijn er een paar pistes. (or all of the below)
Een zatte rus met een off the shelf gefabriceerde drone om de amerikaan wat te kloten.
Momentum zoeken voor de nieuwe drone bill die mogelijks wat overreach heeft 'alla' patriot act
Hobbyisten die mee op de kar springen voor de fun. (ik ken hier in belgie ook zo een groepje die hier een fieldday zou hebben) alhoewel dit de hobby wel schaadt

Laatst bewerkt:
Dit (420km/h)

Wat groene (stevige) ledjes
https://aerobatx.co.uk/shop/LED-night-flying-systems

een low light capable fpv systeem

Reddit is having a field day.

Je wil niet weten wat er tegenwoordig mogelijk is met off the shelf componenten en drones/fpv planes.
DJI O3 gaat vlot 10km met HD signaal en een andere systemen kunnen letterlijk tot bijna in de ruimte.
filmpje van 2013 (!)

Kostprijs is hier mogelijks een 300-400 euro (zonder afstandbediening en bril)

Voor mij zijn er een paar pistes. (or all of the below)
Een zatte rus met een off the shelf gefabriceerde drone om de amerikaan wat te kloten.
Momentum zoeken voor de nieuwe drone bill die mogelijks wat overreach heeft 'alla' patriot act
Hobbyisten die mee op de kar springen voor de fun. (ik ken hier in belgie ook zo een groepje die hier een fieldday zou hebben) alhoewel dit de hobby wel schaadt
In het filmpje zijn wel meerdere vreemde dingen, dus dan is dat niet enkel één zatte rus, maar eerder een organisatie van mensen die het volk aan het bedotten zijn. Dat kan natuurlijk. Maar ik denk niet dat dit dan zomaar hobbyisten los van elkaar zijn.

Wel cool dat je met DJI apparatuur zo hoog kunt. Ik ken de drone wereld niet, dus ik kan eerlijk gezegd snel overtuigd worden van wat en wat niet kan.

In het filmpje zijn wel meerdere vreemde dingen, dus dan is dat niet enkel één zatte rus, maar eerder een organisatie van mensen die het volk aan het bedotten zijn. Dat kan natuurlijk. Maar ik denk niet dat dit dan zomaar hobbyisten los van elkaar zijn.

Wel cool dat je met DJI apparatuur zo hoog kunt. Ik ken de drone wereld niet, dus ik kan eerlijk gezegd snel overtuigd worden van wat en wat niet kan.
zoals? Ik zie de big dipper en een FPV plane dat passeert. Dat die kerel inzoomt en de sterretjes wat raar beginnen te doen door 'the seeing' of gsm artifacts is toch allemaal verklaarbaar?

Ik denk dat de mensen gewoon vergeten zijn om eens naar boven te kijken naar de sterren eerlijk gezegd en nu met de uap frenzy er meerdere eens 's nachts naar buiten kijken.
Als ze dan eens een satelliet zien passeren dan kunnen ze dat niet verklaren. Ziet er uit zoals een ster maar beweegt in rechte lijn en kan soms verdwijnen en weer tevoorschijn komen als de reflecterende zijdes zonlicht weerkaatsen. En geloof mij er zijn enorm veel satellieten daarboven.
satellite-trails-near-earth-4.jpg

Ik zeg ook niet dat er niets van aan is he. Der zullen zeker drones zijn maar ufos lijkt me iets te vergezocht.
En eerlijk als er zo drones zouden vliegen het eerste wat ik doe is mijn racewing bovenhalen en eens gaan piepen :D

Laatst bewerkt:
Iemand een "Out of the loop" samenvatting/bron voor die drones?
Niets zien passeren in de mainstream nieuwssites.
Ik ben het al effe aan het volgen, hierbij een synopsis. Het is begonnen wanneer personeel van Picatinny Arsenal (een militaire basis) 'drones' zouden gezien hebben nabij hun basis. Sindsdien is het aan het uitbreiden binnen New Jersey naar andere infrastructuur en sinds een week ook naar andere staten. Niet alleen qua oppervlakte maar ook de hoeveelheid aan drones en UAP's is aan het toenemen. Toont dit filmpje ook aan, zelfs vanuit een lijnvliegtuig kan je ze zonder moeilijkheden spotten:

De federale overheid (Pentagon, Witte Huis) zegt dat het de zaak onderzoekt maar dat alle meldingen tot nu toe van bemande vliegtuigen of erkende onbemande drones komen. Er is volgens hen geen gevaar voor de bevolking en er zijn op geen enkel moment militaire installaties bedreigd (tiens, nochtans is het begonnen bij Picatinny...) De drones zijn niet van de US Military noch van andere nation state actors (bv Iran, Ruslan, China) maar ze blijven de zaak onderzoeken en verwijzen naar de FBI en lokale overheden.

Echter de lokale FBI field office, State Police, en lokale politiekorpsen spreken dit tegen en zeggen niet te weten wat er in de lucht hangt en van waar het komt. De FBI heeft dit zelfs officieel bevestigd in een verhoor voor het congress.
Er is zelfs het verhaal van een politiehelikopter die de achtervolging op een 'drone' zou stopgezet hebben omdat hij zich niet meer veilig voelde.
Ook zou een schip van de kustwatch achtervolgd zijn door 11-30 drones.
Als ze de drones proberen te achtervolgen "then they go dark", zoals in dit filmpje:

Dus hier zit zeker een luchtje aan, mij ga je niet wijs maken dat in een post 9/11 tijdperk de overheid daar niet weet wat er in de lucht hangt in hun eigen luchtruim. Overtreedt je de regels dan staat de politie of de FBI binnen de kortste keren aan uw deur, dus ze kunnen perfect opsporen wat van wie is. Zeggen dat ze niet weten wat er daar gebeurt zijn dus dikke leugens.

Nu dat het tractie heeft gekregen beginnen er ook enorm veel valse meldingen binnen te komen van mensen die zoals @zwarten zei nog nooit naar boven hebben gekeken in het donker en nu alles aanzien als een UFO, zoals vliegtuigen die overvliegen of vliegtuigen die in een landingspatroon zitten:

Maar af en toe kom je toch een paar niet direct verklaarbare zaken tegen, zoals deze drone zonder vleugels?:

Of een drone die door een Orb wordt neergehaald.

Sowieso is daar 'iets' aan het gebeuren, de vraag is enkel wat. :)

Edit: voor mij laden de reddit posts niet, weet niet waarom.. 🤷‍♂️

Mijne Phantom 2 kon tot 3km ver en 1km hoog.
Dat was 10 jaar geleden en met een analoog signaal en je moet dan ook goed richten met de antennes en zo. Belangrijk is dat er geen andere objecten tussen jou en de drone zitten want dan verlies je snel aan signaal (meeste drones hebben wel zoiets dat ze terugkeren op basis van GPS als ze signaal kwijt zijn of als de batterij onder een bepaald percentage komt.

Laatst bewerkt:
Sowieso is daar 'iets' aan het gebeuren, de vraag is enkel wat. :)

Doet wat denken aan de jaren 80/90 met tal van UFO-meldingen over driehoekige tuigen in de lucht die niet te volgen waren door de F16’s.

Bleken nadien “gewoon” testvluchten te zijn van Northrop B-2 Spirit.

Volgens mij weten ze wat het is maar zullen ze het niet bekend maken.
Zullen geen aliens zijn alleszins.

Als daar dagen lang tientallen drones rondvliegen, dan gaan ze die eigenaars wel rap vinden, drones kunnen namelijk niet onbeperkt blijven rondvliegen in de lucht, die moeten ook landen om de batterij op te laden (of een andere batterij te steken).

Paar jaar terug waren we nog aan het lachen met de totalitaire staat China, die met drones de bevolking in de gaten hield (face recognition etc), maar het is slechts kwestie van tijd dat het hier ook zal zijn.

Iets gebeurd? Drone in de lucht en megafoon eronder etc..

Paar jaar terug waren we nog aan het lachen met de totalitaire staat China, die met drones de bevolking in de gaten hield (face recognition etc), maar het is slechts kwestie van tijd dat het hier ook zal zijn.

Iets gebeurd? Drone in de lucht en megafoon eronder etc..
In tijden van rampen of oorlog is dat toch een goede manier om de bevolking te informeren.

Terug
Bovenaan