Apple Pay

Eigenlijk zijn het twee aparte kaarten op één kaart. Voor Apple Pay worden bvb. aparte kaartnummers gebruikt voor Bancontact en Maestro. Geen idee hoe het op de plastic kaarten zit qua nummers.
Zelfde nummer, andere chip informatie :)
 
Wel een beetje jammer dat je bij Belfius geen apple pay kan gebruiken op een gratis rekening waar je geen creditcard hebt.

Onze gezamenlijke rekening is een gratis rekening zonder kredietkaart en daar kan ik dus ook geen bancontact betaling mee doen via apple pay.
Mijn privé rekening is een rekening met kredietkaart en daar kan ik dus wel bancontact betalingen mee doen
 
Mijn bank (Argenta) ondersteunt Apple Pay niet, maar recent heb ik Bonsai geïnstalleerd. Daar kan je een virtuele mastercard aanmaken die gelinkt wordt aan je rekening. Werkt probleemloos en is tot op heden gratis. Per 10 transacties planten ze een boom :)
 
Ik ben geen zo'n fan van dingen zoals Bonsai. Je geeft die firma volledige toegang tot uw transactiegegevens, die data is hun verdienmodel. Bonsai werkt ook verre van overal omdat het puur Mastercard is. Bij veel kleine zelfstandingen is het enkel Bancontact/Maestro. Dat gaat op den duur wel verdwijnen met dat Maestro eruit gaat.
 
Terug
Bovenaan